Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
MEDYA Medyayı Tanımak - Medyaya Dair Temel Bilgiler -
BAŞARI İÇİN EGO KULLANMAK
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Genel Öğretim İlkeleri
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
BABAM DER Kİ STRATEJİNİN YARATICILIĞI, FARKLILIĞI, YENİLİĞİ VE ÖZGÜNLÜĞÜ: Yeni Linea ATL lansmanının hedef kitlesi, otomobil satın alma kararını veren.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Zor insanla başa çıkma yolları
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
HAZIRLAYAN YILMAZ ESMER
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
GRAFİK TASARIMI ve İLETİŞİM
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Strateji Geliştirme Başkanlığı
SINAV KAYGISI.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Pazarlama İlkeleri.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
Reklam ve Halkla İlişkiler
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Sorumlu Mahalleler Projesi Etkin Dinleme ve İletişim Eğitimi Bu proje T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı tarafından desteklenmektedir.
AILE SEVGISI Sarıkamış Anadolu İmamhatip Lisesi. Aile ile aramızda kan bağından daha öte bir sevgi bağı kuruludur. Ailelerimizin bizim için yapamayacağı.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
HABERİN NİTELİKLERİ DOĞRULUK
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
HALKLA İLİŞKİLER.
MARKA YÖNETİMİ Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Medya Planlaması ve Stratejisi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Sunum transkripti:

Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi

Anna Karenina Kimdir ? Lev Tolstoy’un 1873-1877 yılları arasında bölümler halinde basılmış romanıdır. Kitap sonradan bir ilke haline gelen ‘’ Bütün mutlu aileler birbirine benzer; her mutsuz aileninse kendine özgü bir mutsuzluğu vardır’’ cümlesiyle başlar. Eser 1870’lerin Rusya’sında, toplumun üst sınıfına mensup kimseler arasında yaşanan birbirinden bağımsız iki aşk macerasını anlatır. Romanda dürüst bir evliliğin mutluluğu ile yasak bir ilişkinin düş kırıklıkları karşılaştırılır; sadakat, tutku, kıskançlık gibi temalar işlenir.

Anna Karenina İlkesi Jared Diamond, ‘Tüfek, Mikrop ve Çelik’ kitabında ‘Anna Karenina İlkesi’nden bahseder. Diamond, Tolstoy’un demek istediğini de açıklar. ‘’ Bir evliliğin mutlu olabilmesi için çeşitli bakımlardan iyi yürümesi gerekir: cinsel arzu, para konularında anlaşma, çocuk terbiyesi, din , hısım akraba ilişkisi ve daha bir çok önemli bakımlardan. Bu temel konuların birinde başarısızlık evliliğin sonu olabilir. Bu evlilik diğer bütün olumlu maddeleri barındırsa bile…’’ Anna karenina ilkesi evliliğin yanı sıra diğer pek çok önemli konuyu anlatacak şekilde genişletilebilir. Önemli konuların çoğundaki başarı , aslında birbirinden ayrı olası başarısızlık nedenlerinin ortaya çıkmasının önlenmesini gerektirir.

Reklamcılık ve Anna Karenina İlkesi ‘’ Bütün mutlu aileler birbirine benzer; her mutsuz aileninse kendine özgü bir mutsuzluğu vardır’’ cümlesi ; psikoloji ya da reklamcılık gibi pek çok alanda araştırmalara sebep oldu. Aile, evlilik, insan ilişkileri üzerinde kullanılan bu önerme üzerine ‘Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi’ adlı bir kitap yazan Prof. Dr. Ferruh UZTUĞ ‘’ Başarılı reklamların temel özellikleri birbirine benzer ; başarısız reklamın başarısız olma nedenleri farklıdır’’ der. Reklamda başarı ölçütlerinin peşine düşmek yerine başarısızlık nedenlerini tanımlamaya yönelmiştir. Olası başarısızlıklar önlendiği vakit , başarılı reklama ulaşılacağı düşüncesi vardır. Reklamları salt şekilde iyi reklam , kötü reklam diye değerlendiririz. Bu değerlendirme yeterli bir ölçüt olmaz ve ölçmek için belirli ölçüm noktaları belirlemek gerekir. Reklamcılıkta anna karenina ilkesiyle soyut bir reklam ölçüm cetveli oluştu.

Üç Filtre Reklam başarısı için üç genel alana dair başarısızlığın önlenmesi , ortaya başarılı reklamı çıkaracaktır. Bu üç temel filtre ; Marka ( satın alma nedeni , Satış fikri-yarar) İletişim ( ilgi-dikkat çekici, Hatırlama, Anlaşılırlık) Yaratıcılık (Özgünlük, Eğlendirici-ödül, Özenli tasarım)   Reklamın başarılı olması bu üç genel alanda başarısızlığın önlenmesine bağlı. Bunlardan herhangi birinde başarısızlık ‘’mutluluğu’’ bozuyor. Reklamcılıkta anna karenina ilkesiyle soyut bir reklam ölçüm cetveli oluştu.

Reklam Değerlendirme Cetveli Bu cetvel Anna karenina ilkesi ve reklamcılık ilişkisinin özeti niteliğinde. Reklamda başarısızlığı önlemek adına sözü edilen ilke ve üç filtrenin kesişim noktasına odaklandı.

Marka Filtresi Marka vizyonu ve Konumlandırmaya uygun mu? Reklamın marka imajına-itibarına katkısı var mı? Pazarlamanın niteliksel ve niceliksel hedefleri ile uyumlu mu? Bütünleşik iletişim araçları ile uyumlu mu?

İletişim Filtresi   İletişim hedefine uygunluk Pazarlama ve marka hedeflerine ulaşmada reklamın görevi tanımlanmış mı? Anlaşılabilirlik Basit ve yalın bir şekilde hatırlanması kolayi tek bir mesaja odaklanılmış mı? Reklamda kullanılan sözler, görseller anlaşılır mı? Ürün-Marka Görünürlüğü Ürün ya da marka reklamda etkili bir biçimde görülüyor mu? Görsel İletişim Görsel, işitsel ve sözel unsurlar birbirlerini destekleyerek tamamlıyor mu? Kanıtlar ve ikna edicilik Bilgisel sunum açık ve basit mi ? Anlaşılır mı ?

Yaratıcılık Filtresi   Farklılık Reklam farklılaşmayı sağlayacak sıra dışılıkta mı? Özgünlük Özgün bir fikre sahip mi ? İlgi-Dikkat çekicilik İlk andan itibaren kendini izlettiriyor veya okutturuyor mu ? Ödüllendirme (Eğlendiricilik) İnsanların keyif aldığı, haz duyduğu bir iletişim deneyimi yaşatıyor mu ? Güzel Yapılandırma Reklam yapım uygulama kalitesi ve işçiliğinde özenli bir tasarım gerçekleştirilmiş mi?