6183 SAYILI KANUNLA İLGİLİ DEĞİŞİKLİK ÖNERİLERİ HAZİRAN 2003 ANKARA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUN
Kanunun şümulü, terimler, vazifeliler ve selahiyetliler
KAMU ZARARLARININ TAHSİLİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Nuh YAVUZ 29/08/2013 GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ.
ÖDEME-TECİL GECİKME ZAMMI
İKİNCİ KISIM Amme alacağının cebren tahsili
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
HARCIN TANIMI HARÇ: “Kamu kurumları ve hizmetlerinden yararlanmalar karşılığında yapılan ödemelerdir.” Buna göre, bir hizmetin harç konusu olabilmesi için;
Diğer korunma hükümleri
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖDEME.
MENFİ TESPİT VE İSTİRDAT DAVASI
İLAMSIZ İCRA Prof. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
MÜLKİYE MÜFETTİŞLERİNCE DÜZENLENEN RAPORLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ, TAKİBİ VE SONUÇLANDIRILMASI HAKKINDA YÖNERGE MURATPAŞA BELEDİYESİ 28 NİSAN 2014.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Amme alacaklarının korunması
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
SORUMLULUK Mükellef, vergi kanunlarına göre kendisine vergi borcu terettüb eden gerçek veya tüzel kişidir. Vergi sorumlusu, verginin ödenmesi bakımından,
MUHASEBE EĞİTİMİ.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM SON HÜKÜMLER. Kaldırılan kanun ve hükümler: Madde 116 – Aşağıda yazılı kanun ve hükümler yürürlükten kaldırılmıştır: 1. 5 Ağustos 1325 tarihli.
TECİL, TEHİR, GECİKME ZAMMI
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
Gümrük Vergilerinin Tahakkuku, Tebliği ve Ödenmesi
VERGİ HUKUKUNUN GENEL ESASLARI
olarak tanımlanmıştır.
Teminat Gümrük Kanunu ( ).
Harcama Yetkilileri.
VERGİ BORCUNUN SONA ERMESİ
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
ŞANS OYUNLARI VERGİSİ (ŞOV) EKİM 2007
Gümrük Yükümlülüğünün Sona Ermesi
TECİL VE TAKSİTLENDİRME
HİZMET İHYASI
(Genel) Vergi Hukuku.
Vergi Hukukunda Süreler
MALİ HUKUK BİLGİSİ.
Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe İşlemleri Daire Başkanlığı
GENEL HACİZ YOLUYLA TAKİPTE ÖDEME EMRİ VE ÖDEME EMRİNE İTİRAZ
1 KARAMAN DEFTERDARLIĞI Ekim Maliye Bakanlığı, - Belediyeler - Büyükşehir Belediyeleri Su ve Kanalizasyon İdareleri.
İCRA GİDERLERİ, TEBLİGAT, TATİL VE TALİKLER
Müracaat ve Şikayetler
6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUN UYGULAMASI
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İTİRAZIN İPTALİ DAVASI(İİK m. 67 vd)
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
İŞ KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI İLE BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASINA DAİR KANUN KANUN NO : 6552.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
MALİ TATİL İHDAS EDİLMESİ HAKKINDA KANUN Mustafa Dündar Gelirler Başkontrolörü.
İDARİ DAVALAR Tam Yargı Davaları.
Öğr. Gör. Erkan ÇAKIR erkancakir.net
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
LİMİTED ŞİRKET ORTAKLARI DİKKAT
YENİ SAYIŞTAY KANUNUNDA ÖNGÖRÜLEN HESAP YARGILAMASI VE KANUN YOLLARI
İdari Davaların Açılması
Vergi Hukukunda Süreler
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
Sadece ihale usulü ile yapılan alımlarda SGK borcu sorgulanır.
TİCARİ İŞLEMLERDE GEÇ ÖDEMELER
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ VE TÜKETİCİ MAHKEMESİ
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sorumluluk:.
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
Bütçenin Uygulanması.
HUKUK BAŞLANGICI 12.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

6183 SAYILI KANUNLA İLGİLİ DEĞİŞİKLİK ÖNERİLERİ HAZİRAN 2003 ANKARA

YURT DIŞI ÇIKIŞ YASAĞI HAZİRAN, 2003

MEVCUT DURUM ANALİZİ Pasaport Kanunu Md.22 Pasaport Kanunu Md.22 Maddenin Ortaya Çıkardığı Sorun Maddenin Ortaya Çıkardığı SorunI/A

MEVCUT DURUM ANALİZİ Pasaport Kanunu Md.22 Vergiden borçlu olduğu pasaport vermeye yetkili makamlara bildirilenlere pasaport veya seyahat vesikası verilmez. Vergiden borçlu olduğu pasaport vermeye yetkili makamlara bildirilenlere pasaport veya seyahat vesikası verilmez. I/B

MEVCUT DURUM ANALİZİ Maddenin Ortaya Çıkardığı Sorun Maliye Bakanlığı 5682 Sayılı Pasaport Kanunu’nun 22 nci maddesinde, “vergiden borçlu” tabirini, 1950 ‘li yıllardan bu yana (264 Seri no’lu Tahsilat Genel Tebliğ ile) “amme alacağından borçlu” olarak yorumlamakta ve uygulamaktadır. Böylece vergi dışı borcu olanlar için de yurt dışı çıkış yasağı uygulamaya konu olmaktadır. (Örn: Sübvansiyon niteliğindeki kamu alacakları) Maliye Bakanlığı 5682 Sayılı Pasaport Kanunu’nun 22 nci maddesinde, “vergiden borçlu” tabirini, 1950 ‘li yıllardan bu yana (264 Seri no’lu Tahsilat Genel Tebliğ ile) “amme alacağından borçlu” olarak yorumlamakta ve uygulamaktadır. Böylece vergi dışı borcu olanlar için de yurt dışı çıkış yasağı uygulamaya konu olmaktadır. (Örn: Sübvansiyon niteliğindeki kamu alacakları) Yargı ise “vergiden borçlu” ifadesinin sadece vergi ve buna bağlı borçlar olarak anlaşılması gerektiğini, vergi dışındaki amme alacakları için yurt dışı çıkış yasağı uygulanmasının kanun metnine aykırı olduğuna karar vermektedir. Yargı ise “vergiden borçlu” ifadesinin sadece vergi ve buna bağlı borçlar olarak anlaşılması gerektiğini, vergi dışındaki amme alacakları için yurt dışı çıkış yasağı uygulanmasının kanun metnine aykırı olduğuna karar vermektedir.I/C

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Pasaport Kanunu’ndaki “Vergiden borçlu”ifadesinin, “6183 sayılı Kanunun 1’ inci maddesinde söz konusu edilen amme alacaklarından borçlu bulunduğu” şeklinde değiştirilmesi gerekir. Pasaport Kanunu’ndaki “Vergiden borçlu”ifadesinin, “6183 sayılı Kanunun 1’ inci maddesinde söz konusu edilen amme alacaklarından borçlu bulunduğu” şeklinde değiştirilmesi gerekir.I/D

HUSUSİ ÖDEME ŞEKİLLERİNDE, TAHSİLATI YAPAN KURULUŞLARIN SORUMLULARINA UYGULANAN %10 ORANINDAKİ CEZA HAZİRAN, 2003

MEVCUT DURUM ANALİZİ 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 41 nci maddesinin son fıkrası 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 41 nci maddesinin son fıkrası Maddenin Ortaya Çıkardığı Sorun Maddenin Ortaya Çıkardığı SorunII/A

MEVCUT DURUM ANALİZİ 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 41 nci maddesinin son fıkrası 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 41 nci maddesinin son fıkrası Tahsilatı yapan kuruluşların, bu görevleri süresinde yerine getirmeyen sorumlularından, ödemeye konu olan amme alacağının %10’u nispetinde ayrıca ceza tahsil olunur. Tahsilatı yapan kuruluşların, bu görevleri süresinde yerine getirmeyen sorumlularından, ödemeye konu olan amme alacağının %10’u nispetinde ayrıca ceza tahsil olunur. II/B

MEVCUT DURUM ANALİZİ Maddenin Ortaya Çıkardığı Sorunlar %10 nispetindeki ceza uygulaması, bu oranın yüksek olmasının da etkisiyle işlerlik kazanamamaktadır. %10 nispetindeki ceza uygulaması, bu oranın yüksek olmasının da etkisiyle işlerlik kazanamamaktadır. Ücretle çalışan kişilerin, tahsilatını yaptıkları tutarları ilgili yerlerine hataen geç aktardıklarında önemli tutarlarda ceza ile karşılaşmaları durumunda, bunların tahsil edilebilmesi olanağı son derece zayıftır. Ücretle çalışan kişilerin, tahsilatını yaptıkları tutarları ilgili yerlerine hataen geç aktardıklarında önemli tutarlarda ceza ile karşılaşmaları durumunda, bunların tahsil edilebilmesi olanağı son derece zayıftır. Tahsili mümkün olmayan bu cezalar ancak af kanunlarıyla ortadan kaldırılabilmektedir. (Örn: Vergi Barış Kanunu’nun 15 nci maddesinin son fıkrası) Tahsili mümkün olmayan bu cezalar ancak af kanunlarıyla ortadan kaldırılabilmektedir. (Örn: Vergi Barış Kanunu’nun 15 nci maddesinin son fıkrası)II/C

ÇÖZÜM ÖNERİSİ 6183 Sayılı Kanun’un 41’ inci maddesinin son fıkrasının 6183 Sayılı Kanun’un 41’ inci maddesinin son fıkrasının Kaldırılması Kaldırılması Veya %10 oranın %1’e düşürülmesi Veya %10 oranın %1’e düşürülmesi II/D II/D

ÖDEME EMRİNE İTİRAZ HAZİRAN, 2003

MEVCUT DURUM ANALİZİ 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 58 nci maddesi 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 58 nci maddesi Maddenin Ortaya Çıkardığı Sorun Maddenin Ortaya Çıkardığı SorunIII/A

MEVCUT DURUM ANALİZİ 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 58’ nci maddesi 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 58’ nci maddesi “Kendisine ödeme emri tebliğ olunan şahıs, böyle bir borcu olmadığı veya kısmen ödediği veya zamanaşımına uğradığı hakkında tebliğ tarihinden itibaren 7 gün içinde alacaklı tahsil dairesine ait itiraz işlerine bakan vergi itiraz komisyonu nezdinde itirazda bulunabilir. “Kendisine ödeme emri tebliğ olunan şahıs, böyle bir borcu olmadığı veya kısmen ödediği veya zamanaşımına uğradığı hakkında tebliğ tarihinden itibaren 7 gün içinde alacaklı tahsil dairesine ait itiraz işlerine bakan vergi itiraz komisyonu nezdinde itirazda bulunabilir. Borcun bir kısmına itiraz eden borçlunun o kısmın cihet ve miktarını açıkça göstermesi lazımdır. Borcun bir kısmına itiraz eden borçlunun o kısmın cihet ve miktarını açıkça göstermesi lazımdır. Borçlu teminat gösterdiği takdirde takip muamelesi itirazlı borç miktarı için ve itiraz komisyonunca bu hususta karar verilinceye kadar durdurulur. Borçlu teminat gösterdiği takdirde takip muamelesi itirazlı borç miktarı için ve itiraz komisyonunca bu hususta karar verilinceye kadar durdurulur. İtiraz komisyonu bu itirazları en geç 7 gün içinde karara bağlamak mecburiyetindedir. İtiraz komisyonu bu itirazları en geç 7 gün içinde karara bağlamak mecburiyetindedir. İtirazında tamamen veya kısmen haksız çıkan borçludan, hakkındaki itirazın reddolunduğu miktardaki amme alacağı %10 zamla tahsil edilir. İtirazında tamamen veya kısmen haksız çıkan borçludan, hakkındaki itirazın reddolunduğu miktardaki amme alacağı %10 zamla tahsil edilir. Borcun tamamına bu madde gereğince vaki itirazların tamamen veya kısmen reddi halinde, borçlu ret kararının kendisine tebliği tarihinden itibaren 7 gün içinde mal bildiriminde bulunmak mecburiyetindedir. Borcun tamamına bu madde gereğince vaki itirazların tamamen veya kısmen reddi halinde, borçlu ret kararının kendisine tebliği tarihinden itibaren 7 gün içinde mal bildiriminde bulunmak mecburiyetindedir. Borcun bir kısmına karşı bu madde gereğince vaki itirazlar mal bildiriminde bulunma müddetini uzatamaz.” III/B Borcun bir kısmına karşı bu madde gereğince vaki itirazlar mal bildiriminde bulunma müddetini uzatamaz.” III/B

MEVCUT DURUM ANALİZİ Maddenin Ortaya Çıkardığı Sorunlar Madde hükmü vergi sisteminde itiraz komisyonlarının yer aldığı dönemlerdeki düzenlemelerden kalmadır. Madde hükmü vergi sisteminde itiraz komisyonlarının yer aldığı dönemlerdeki düzenlemelerden kalmadır. Vergi Usul Kanunu’nun 379 ila 412 nci maddesi hükümleri, tarih ve 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 63. Maddesiyle yürürlükten kaldırılmıştır. Vergi Usul Kanunu’nun 379 ila 412 nci maddesi hükümleri, tarih ve 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 63. Maddesiyle yürürlükten kaldırılmıştır.III/C

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Madde Başlığı “Ödeme Emrine Dava Açma” olarak değiştirilmesi ve madde metninin de bütünüyle yenilenmesi, Madde Başlığı “Ödeme Emrine Dava Açma” olarak değiştirilmesi ve madde metninin de bütünüyle yenilenmesi, Kanunun ihtiyati hacze itiraz başlıklı 15.Maddesi ve ihtiyati tahakkuka itiraz başlıklı 17.Maddesinde de aynı şekilde değişiklik yapılması. Kanunun ihtiyati hacze itiraz başlıklı 15.Maddesi ve ihtiyati tahakkuka itiraz başlıklı 17.Maddesinde de aynı şekilde değişiklik yapılması. III/D III/D