4.1 © 2002 by Prentice Hall Bölüm 4 DİJİTAL FİRMA: ELEKTRONİK-TİCARET ve ELEKTRONİK-TİCARET ve ELEKTRONİK İŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Lojistik Yönetimi Ders – II
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Giriş 1 1.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde.
1 Bilişimde 15 Yıllık Deneyim. 2 Hizmetlerimiz  Yazılım (V-Era by Majör)  ERP Danışmanlığı  Donanım Hizmetleri  Proje Öncesi ve Sonrası Destek  Projenin.
Tedarikçi Firma Sunumu
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler. 1. Aynı Anda Her Yerde Olma » E- ticaret her zaman her yerdedir. Bu evdeki, işyerindeki bilgisayarınızdan.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Ayşegül ARSLAN.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E-iskonto.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

4.1 © 2002 by Prentice Hall Bölüm 4 DİJİTAL FİRMA: ELEKTRONİK-TİCARET ve ELEKTRONİK-TİCARET ve ELEKTRONİK İŞ

4.2 © 2002 by Prentice Hall ÖĞRENME AMAÇLARI İŞ YAPMA ŞEKİLLERİNİ İNTERNET NASIL DÖNÜŞTÜRDÜĞÜNÜ GÖRMEK?İŞ YAPMA ŞEKİLLERİNİ İNTERNET NASIL DÖNÜŞTÜRDÜĞÜNÜ GÖRMEK? E-TİCARETİN KATEGORİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASIE-TİCARETİN KATEGORİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI BAŞLICA ELEKTRONİK ÖDEME SİSTEMLERİNİ DEĞERLENDİRMEKBAŞLICA ELEKTRONİK ÖDEME SİSTEMLERİNİ DEĞERLENDİRMEK

4.3 © 2002 by Prentice Hall ÖĞRENME AMAÇLARI İNTERNET TEKNOLOJİLERİNİN E-İŞ VE TEDARİKÇİ ZİNCİRİ YÖNETİMİNİ NASIL DESTEKLEDİĞİNİ GÖSTERMEKİNTERNET TEKNOLOJİLERİNİN E-İŞ VE TEDARİKÇİ ZİNCİRİ YÖNETİMİNİ NASIL DESTEKLEDİĞİNİ GÖSTERMEK İŞ VE TOPLUM AÇISINDAN İNTERNETE AİT ZORLUKLARI SORGULAMAKİŞ VE TOPLUM AÇISINDAN İNTERNETE AİT ZORLUKLARI SORGULAMAK © 2002 by Prentice Hall

4.4 YÖNETSEL ZORLUKLAR DİJİTAL FİRMANIN ORTAYA ÇIKMASIDİJİTAL FİRMANIN ORTAYA ÇIKMASI E -TİCARETE -TİCARET E- İŞE- İŞ ZORLUKLAR VE FIRSATLARZORLUKLAR VE FIRSATLAR

4.5 © 2002 by Prentice Hall YÖNETSEL ZORLUKLAR 1.E - TİCARET ve E - İŞ YENİ BİR DÜŞÜNSEL YAKLAŞIM GEREKTİRİR 2.BAŞARILI BİR İNTERNET İŞ MODELİ BULMAK GEREKLİDİR.

4.6 © 2002 by Prentice Hall İNTERNET TEKNOLOJİSİ ve DİJİTAL FİRMA BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ ALTYAPISI: Bilişim arayüz problemleri olmadan akmalıdır.BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ ALTYAPISI: Bilişim arayüz problemleri olmadan akmalıdır. TİCARİ TARAFLAR ARASINDA DOĞRUDAN İLETİŞİM: ARACISIZLIK ara katmanları ortadan kaldırır ve süreci verimini artırır.TİCARİ TARAFLAR ARASINDA DOĞRUDAN İLETİŞİM: ARACISIZLIK ara katmanları ortadan kaldırır ve süreci verimini artırır.

4.7 © 2002 by Prentice Hall İNTERNET TEKNOLOJİSİ ve DİJİTAL FİRMA SATICILAR 24 SAAT BOYUNCA BİLGİ VEREBİLİRLER.SATICILAR 24 SAAT BOYUNCA BİLGİ VEREBİLİRLER. DAĞITIM KANALLARINI GENİŞLETEBİLİRLER.DAĞITIM KANALLARINI GENİŞLETEBİLİRLER. İŞLEM MALİYETLERİNİ DÜŞÜREBİLİRLERİŞLEM MALİYETLERİNİ DÜŞÜREBİLİRLER

4.8 © 2002 by Prentice Hall İNTERNET TEKNOLOJİSİ ve DİJİTAL FİRMA BİLİŞİMDE ASİMETRİYİ AZALTIR: Asimetri taraflardan birinin daha fazla bilgiye sahip olmasıdır.BİLİŞİMDE ASİMETRİYİ AZALTIR: Asimetri taraflardan birinin daha fazla bilgiye sahip olmasıdır. ZENGİNLİĞİ ARTIRIR: Bilişimin derinliği ve ayrıntısı artar.ZENGİNLİĞİ ARTIRIR: Bilişimin derinliği ve ayrıntısı artar. ULAŞILABİLİRLİK ARTAR: bağlantı kurulan insan sayısı artar.ULAŞILABİLİRLİK ARTAR: bağlantı kurulan insan sayısı artar.

4.9 © 2002 by Prentice Hall İNTERNET İŞ MODELLERİ SANAL ÖNBÜRO: Mal veya hizmetleri çevrimiçi satar.SANAL ÖNBÜRO: Mal veya hizmetleri çevrimiçi satar. PAZAR DERİŞTİRİCİ (CONCENTRATOR) : Çeşitli kaynaklardan gelen bilişime derişir.PAZAR DERİŞTİRİCİ (CONCENTRATOR) : Çeşitli kaynaklardan gelen bilişime derişir. ÇEVRİMİÇİ TAKAS: teklif et-sor sistemi ile çoklu alıcı ve satıcılarÇEVRİMİÇİ TAKAS: teklif et-sor sistemi ile çoklu alıcı ve satıcılar

4.10 © 2002 by Prentice Hall BİLİŞİM SİMSARI: Ürünler, fiyatları vb. hakkında bilgi sağlar.BİLİŞİM SİMSARI: Ürünler, fiyatları vb. hakkında bilgi sağlar. İŞLEM SİMSARI: Alıcılar bir çok kaynaktan oranları, terimler gözlerler.İŞLEM SİMSARI: Alıcılar bir çok kaynaktan oranları, terimler gözlerler. AÇIK ARTIRMA: Elektronik clearinghouse ürünleri, fiyatlar, talebe göre tepkilerdeki değişimAÇIK ARTIRMA: Elektronik clearinghouse ürünleri, fiyatlar, talebe göre tepkilerdeki değişim İNTERNET İŞ MODELLERİ

4.11 © 2002 by Prentice Hall EVRİK AÇIK ARTIRMA: Alıcı fiyatı belirler, birçok satıcıya gönderir.EVRİK AÇIK ARTIRMA: Alıcı fiyatı belirler, birçok satıcıya gönderir. TOPLAYICI: Grup havuzları büyük satışlarda indirimli sipariş sağlarTOPLAYICI: Grup havuzları büyük satışlarda indirimli sipariş sağlar DİJİTAL ÜRÜN TESLİMATI: Yazılım ve diğer dijital ürünlerin internetten indirilmesi ile satılmasıDİJİTAL ÜRÜN TESLİMATI: Yazılım ve diğer dijital ürünlerin internetten indirilmesi ile satılması İNTERNET İŞ MODELLERİ

4.12 © 2002 by Prentice Hall İÇERİK SAĞLAYICI: Müşteriye içerik sağlayarak veya reklam yeri vererek gelir elde eder.İÇERİK SAĞLAYICI: Müşteriye içerik sağlayarak veya reklam yeri vererek gelir elde eder. ÇEVRİM İÇİ HİZMET SUNUCUSU: Donanım, yazılım ürünleri için destek ve hizmet verir.ÇEVRİM İÇİ HİZMET SUNUCUSU: Donanım, yazılım ürünleri için destek ve hizmet verir. SANAL TOPLULUK: sohbet odaları, çevrimiçi toplantı yerleriSANAL TOPLULUK: sohbet odaları, çevrimiçi toplantı yerleri İNTERNET İŞ MODELLERİ

4.13 © 2002 by Prentice Hall PORTAL: Ağa giriş için başlangıç noktası, özelleştirilmiş içerik ve hizmetlerPORTAL: Ağa giriş için başlangıç noktası, özelleştirilmiş içerik ve hizmetler SENDİKACI: Değişik kaynaklardan içerik veya uygulamaları alır ve diğer firmalara satarSENDİKACI: Değişik kaynaklardan içerik veya uygulamaları alır ve diğer firmalara satar İNTERNET İŞ MODELLERİ

4.14 © 2002 by Prentice Hall ELEKTRONİK TİCARET İŞLETMEDEN TÜKETİCİYE [BUSINESS-TO-CONSUMER] (B2C)İŞLETMEDEN TÜKETİCİYE [BUSINESS-TO-CONSUMER] (B2C) İŞLETMEDEN İŞLETMEYE [BUSINESS-TO-BUSINESS] (B2B)İŞLETMEDEN İŞLETMEYE [BUSINESS-TO-BUSINESS] (B2B) TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE [CONSUMER-TO-CONSUMER] (C2C): Bireyler nAğı özel satış veya takaslar için kullanırlar.TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE [CONSUMER-TO-CONSUMER] (C2C): Bireyler nAğı özel satış veya takaslar için kullanırlar.

4.15 © 2002 by Prentice Hall İŞLETMEDEN TÜKETİCİYE İNTERNET SİTELERİ: Ürünler, hizmetler, fiyatlar ve siparişler hakkında bilgi sunarİNTERNET SİTELERİ: Ürünler, hizmetler, fiyatlar ve siparişler hakkında bilgi sunar MÜŞTERİ MERKEZLİ PERAKENDECİLİK: Müşterilerle daha yakın ve daha verimli ilişki sağlamakMÜŞTERİ MERKEZLİ PERAKENDECİLİK: Müşterilerle daha yakın ve daha verimli ilişki sağlamak BİLİŞİM SİMSARLARI: Karşılaştırma dükkanları ile müşteri isteklerinin karşılanmasıBİLİŞİM SİMSARLARI: Karşılaştırma dükkanları ile müşteri isteklerinin karşılanması

4.16 © 2002 by Prentice Hall İŞLETMEDEN İŞLETMEYE ELEKTRONİK TİCARET İŞLETMEDEN İŞLETMEYE SİPARİŞ VE SATIŞ İŞLEMLERİNİN OTOMASYONU, - KAYNAK SEÇENEKLERİ OLUŞTURUR ELEKTRONİK GÖBEK (HUB): Çevrim içi pazartyerleri, noktadan noktaya bağlantı, bütünleşik bilişimELEKTRONİK GÖBEK (HUB): Çevrim içi pazartyerleri, noktadan noktaya bağlantı, bütünleşik bilişim

4.17 © 2002 by Prentice Hall İŞLETMEDEN İŞLETMEYE ELEKTRONİK TİCARET TAKASLAR: Ticari çevrim içi pazar, birçok alıcı ve satıcı BÜTÜNLEŞME İÇİN POTANSİYELBÜTÜNLEŞME İÇİN POTANSİYEL ÜRÜN HAKKINDA BİLİŞİMÜRÜN HAKKINDA BİLİŞİM HİZMET, DEĞER SAĞLARHİZMET, DEĞER SAĞLAR

4.18 © 2002 by Prentice Hall ELEKTRONİK TİCARET ÖDEME SİSTEMLERİ SİSTEMTARİF KREDİ KARTIGÜVENLİ SİTELERİ BİLGİYİ KORUR ELEKTRONİK NAKİTKÜÇÜK ÖDEMELER İÇİN DİJİTAL PARA KULLANILIR KİŞİDEN KİŞİYESİTELERE PARA GÖNDERİLİR. KREDİ KARTI KULLANILAMAZ DİJİTAL CÜZDANYAZILIM KREDİ KARTI BİLİŞİMİNİ TUTAR ELEKTRONİK ÇEKKRİPTOLU DİJİTAL İMZA İÇEREN ÇEKLER ELEKTRONİK HESAP ÖDEME ELEKTRONİK FON TRANSFERİ (EFT)

4.19 © 2002 by Prentice Hall İNTRANET VE ELEKTRONİK İŞ YARARLARIYARARLARI İŞLEVSEL UYGULAMALARIİŞLEVSEL UYGULAMALARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİTEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

4.20 © 2002 by Prentice Hall İNTRANET’İN FAYDALARI: BAĞLANABİLİRLİKBAĞLANABİLİRLİK GEÇMİŞ KAYITLARA VE İŞLEM SÜREÇLERİNE BAKILABİLİRGEÇMİŞ KAYITLARA VE İŞLEM SÜREÇLERİNE BAKILABİLİR METİN, SES VE GÖRÜNTÜLÜ ETKİLEŞİMLİ UYGULAMALARMETİN, SES VE GÖRÜNTÜLÜ ETKİLEŞİMLİ UYGULAMALAR İSTEĞE GÖRE ÖLÇEKLENEBİLİR KÜÇÜK VEYA BÜYÜK SİSTEMLERİSTEĞE GÖRE ÖLÇEKLENEBİLİR KÜÇÜK VEYA BÜYÜK SİSTEMLER

4.21 © 2002 by Prentice Hall İNTRANET’İN FAYDALARI : TARAYICI ARAYÜZÜNÜ KOLAYCA KULLANIRTARAYICI ARAYÜZÜNÜ KOLAYCA KULLANIR DÜŞÜK BAŞLANGIÇ MALİYETLERİDÜŞÜK BAŞLANGIÇ MALİYETLERİ ZENGİN, YANITSAL BİLİŞİM ORTAMIZENGİN, YANITSAL BİLİŞİM ORTAMI AZALTILMIŞ BİLİŞİM DAĞITIMI MALİYETLERİAZALTILMIŞ BİLİŞİM DAĞITIMI MALİYETLERİ

4.22 © 2002 by Prentice Hall İŞLEVSEL UYGULAMALAR: FİNANS VE MUHASEBEFİNANS VE MUHASEBE İNSAN KAYNAKLARIİNSAN KAYNAKLARI SATIŞ VE PAZARLAMASATIŞ VE PAZARLAMA ÜRETİMÜRETİM

4.23 © 2002 by Prentice Hall FİNANS VE MUHASEBE: GENEL DEFTERİ KEBİR RAPORLAMASIGENEL DEFTERİ KEBİR RAPORLAMASI PROJE MALİYETLEMESİPROJE MALİYETLEMESİ YILLIK RAPORLARYILLIK RAPORLAR BÜTÇELEMEBÜTÇELEME

4.24 © 2002 by Prentice Hall İNSAN KAYNAKLARI: ORTAK POLİTİKALARORTAK POLİTİKALAR ÇALIŞAN TASARRUF PLANLARIÇALIŞAN TASARRUF PLANLARI SANDIK YÖNETİMİSANDIK YÖNETİMİ ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMÇEVRİMİÇİ EĞİTİM İŞ İLANLARIİŞ İLANLARI

4.25 © 2002 by Prentice Hall SATIŞ VE PAZARLAMA: RAKİP ANALİZLERİRAKİP ANALİZLERİ FİYAT GÜNCELLEMEFİYAT GÜNCELLEME TUTUNDURMA KAMPANYALARITUTUNDURMA KAMPANYALARI SATIŞ SUNUMLARISATIŞ SUNUMLARI SATIŞ ANLAŞMALARISATIŞ ANLAŞMALARI

4.26 © 2002 by Prentice Hall ÜRETİM: KALİTE ÖLÇÜMLERİKALİTE ÖLÇÜMLERİ BAKIM PLANLAMABAKIM PLANLAMA TASARIM SPESİFİKASYONLARITASARIM SPESİFİKASYONLARI MAKİNE ÇIKTILARIMAKİNE ÇIKTILARI SİPARİŞ TAKİPSİPARİŞ TAKİP

4.27 © 2002 by Prentice Hall TESLİMATENVANTER PLANLAMA VE TAHMİN SİPARİŞ SÜRECİ ÜRETİM SATINALMA MUHASEBE TEDARİKÇİLERMÜŞTERİLER LOJİSTİK HİZMETLER DAĞITICILAR INTRANET iNTRANET TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

4.28 © 2002 by Prentice Hall ZORLUKLAR VE FIRSATLAR KANITLANMAMIŞ BİR İŞ MODELİKANITLANMAMIŞ BİR İŞ MODELİ İŞ SÜREÇLERİ KURALLARI DEĞİŞTİRİYORİŞ SÜREÇLERİ KURALLARI DEĞİŞTİRİYOR İŞ KANALLARINDA UYUŞMAZLIKİŞ KANALLARINDA UYUŞMAZLIK YASAL MEVZULARYASAL MEVZULAR GÜVENLİK VE MAHREMİYETGÜVENLİK VE MAHREMİYET