Çatışma ve Çatışma Yönetimi 7-19 Yaş Aile Eğitim Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES YÖNETİMİ.
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK HAZIRLAYAN: SEVİLAY TAGTAŞ AKEV ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
ETKİLİ ANA-BABA EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Bir Ülke, Bir Bayrak.
ANNE BABA TUTUMLARI.
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Çatışma: Tarafların istek ve ihtiyaçlarının uymadığı için kişiler arasında ortaya çıkan sürtüşmeye çatışma denir.
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
Çatışma ve Çatışma Çözme
BEN KİMİM? NASIL DAVRANIRIM?
VERİLMEYEN TOPLANANIN BULUNMASI
PEER SUPPORT TEAM.
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Okul Rehberlik Servisi
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ETKİLİ ANA-BABA EĞİTİMİ
ÖFKE KONTROLÜ VE ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
BEN DİLİ SEN DİLİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ETKİLİ ANA-BABA EĞİTİMİ
İletişim Kurmak.
ANNE BABA TUTUMLARI.
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
ERGENLİK DÖNEMİ.
Lütfen parolanızı değiştirin
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar.. Hep Birlikte Başarıya... Aile Öğrenciokul.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Transaksiyonel analiz
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
ERGENLİK.
ÇATIŞMA ÇÖZME.

ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK
ÇATIŞMA ÇÖZME.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
ÖZEL AÇILI ÜÇGENLER ÜÇGENİ Özellik: *** 30 un gördüğü a ise 90 ın gördüğü 2a dır. *** 30 un gördüğü a ise 60 ın gördüğü.
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Kriptopara Yatırım Stratejileri ve Yatırım Psikolojisi
Sunum transkripti:

Çatışma ve Çatışma Yönetimi 7-19 Yaş Aile Eğitim Programı

Çatışma Çatışma en az iki insanın ihtiyaç ve/ veya değerlerinin çakışması veya farklılaşmasından kaynaklanan bir süreçtir

Çatışma Çince de iki anlama gelir Kaos Fırsat Çatışmalar normaldir. Çatışmalarının nasıl yönetildiği ilişkiyi ya güçlendirir, ya da zayıflatır.

İki tür çatışma vardır İhtiyaç Çatışması Değer Çatışması

Çatışmaları yönetmenin birden çok yöntemi vardır. Çatışma yönetimi yaşanan sorunun, niteliği, önemi ve ilişkinin biçimine göre farklılıklar gösterir.

FARKLI YAŞLARDA ÇATIŞMA Her yaşta ve her dönemde çatışma yaşanır. 7-11 yaş arasında daha çok ihtiyaç çatışmaları yaşanır ve çocuklar uyum göstermeye eğilimlidirler.

FARKLI YAŞLARDA ÇATIŞMA 11-15 yaşlarında ise kendi içlerinde karmaşa, ikilem içindedirler. Çatışmalarda isyan etme, karşı çıkma olasılığı artar. Hem değer hem ihtiyaç çatışması yaşanabilir.

FARKLI YAŞLARDA ÇATIŞMA 15-19 yaşlarında genellikle gençler kendi başlarına olmayı isterler. Çatışmalar azdır ama uzun süreli olma ihtimali vardır. Genellikle fikir ve değer çatışmaları yaşanır.

Alıştırma Çok sorumsuzsun. (suçlayıcı) Siz de hep beni görüyorsunuz. (kurban) Ayakkabının bağı çözülmüş dur ben bağlayayım. (kurtarıcı) Bu kadar zor sorulara ben ne yapabilirim ki? (kurban) Siz nasıl isterseniz, öyle yapayım.. (kurban) Bunlar bu işi beceremez, kontrol etmek gerekir. (suçlayıcı) Bütün terslikler de beni bulur. (kurban) O kadarcık şeyle doyulur mu? Şunları da ye.... (kurtarıcı) Sen onu bana gönder, ben hallederim. (suçlayıcı) Böyle gelmiş böyle gider, ben ne yapabilirim ki.. (kurban)

SUÇLAYICI (+,-) KURTARICI (+,-) KURBAN (-,-) (-,+) OYUN ÜÇGENİ

Rollerin Özellikleri SUÇLAYICI Aşırı eleştirel ve sert davranırlar. Karşılarındaki zayıf, küçük olarak algıladıklarında suçlayıcı rolüne girerler. Ben iyiyim (akıllı, yeterli), sen kötüsün (akılsız, yetersiz) diye düşünür Ancak ben bu sorunu çözebilirim başkaları yapamaz, başaramaz diye düşünür.

Rollerin Özellikleri KURTARICI Kurtarıcı rolündeki kişi karşısındakine beceremeyecekmiş gibi davranır. Karşıdakinin güçsüz ve aciz olduğunu düşündükleri zaman tercih ederler. Ben olmazsam karşımdaki bu sorunu çözemez diye düşünür

Rollerin Özellikleri KURBAN Aşırı boyun eğen ya da isyan eden davranış içindedir. Kurban rolündeki kişi devamlı şikayet eder, sık sık itiraz eder, hayır derler. Yaşam pozisyonları (-,+) dır. Ben kötüyüm (akılsız, yetersiz), sen iyisin (akıllı, yeterli). Siz olmazsanız, bana yardım etmezseniz bu sorun çözülemez derler

Çatışmaların Olumlu Çözümü Kendi Sınırlarını Belirten OTONOMİ ÜÇGENİ POTANSİYEL(GÜÇ) Çatışmaların Olumlu Çözümü (+,+) DÜŞÜNEN KORUYAN (+,+) Kendi Sınırlarını Belirten İZİN /DESTEK (+,+) Çözüme Yardımcı Olan

OTONOMİ ÜÇGENİ ROLLERİ KORUYAN Yardım istersen yanındayım. Sınırları / kuralları belirler ve korur. İZİN VEREN/DESTEKLEYEN Sana güveniyorum, yapabilirsin. GÜÇ Yaratıcı çözümler üretir. Enerji, istek, motivasyonu sağlar. DÜŞÜNEN Ani karar vermez, bilinçli davranır.

Çatışmanın Aşamaları 5. Aşama 1. Aşama 4. Aşama 2. Aşama 3. Aşama Her aşamada yapılabilecekler vardır

KAZAN KAZAN YÖNTEMİ Çatışmanın Tanımlanması (İstek ve İhtiyaçların İfade Edilmesi) 2. Çözüm Önerileri Oluşturma (karşılıklı ihtiyaçları dikkate alarak önerilerin oluşturulması) 3. Çözüm Önerilerini Değerlendirme (tarafların çıkan önerilerin kendi ihtiyaçlarını karşılayıp kaşılamadığını teyit etmeleri) 4. En Uygun Çözümü Seçme (iki taraf için de en uygun çözüm önerisinin seçilmesi) 5. Uygulama Yollarına Karar Verme (karar verilen çözümde kimin ne yapacağının belirlenmesi/işbölümü) 6. Çözümün İşleyip İşlemediğini Takip Etme (bir süre belirleyerek çözümün işleyip işlemediğinin test edilmesi)

İLİŞKİ STRATEJİLERİ + - - + - - + + + + STRATEJİ AMAÇ İLİŞKİ KÖPEKBALIĞI + - AYICIK - + KAPLUMBAĞA - - TİLKİ + + BAYKUŞ + +