Görsel Tasarım İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

Powerpoint Sunum İlkeleri
Powerpoint Sunum İlkeleri
Tipografi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Kitaplarında Tasarım
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HAZIRLAYAN Hakan YİĞİT.
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
GÖRSEL TASARIM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Eğitimde Program Geliştirme
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Tipografi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
GÖRSEL TASARIM.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Görsel Tasarım İlkeleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Öğretim materyalleri ile sunulmak istenen mesajların doğru ve etkili biçimde iletilebilmesi için materyallerin tasarımında görsel tasarım ilkelerine uyulması önemlidir.

Gerçeklik, denge, ritim gibi görsel unsurlar öğretim materyallerinin seçimi ve tasarımı açısından dikkate alınması gerekli olan ilkelerdir.

Gerçeklik Fotoğraflar, resimler, çizimler ve sözcükler somuttan soyuta doğru süreklilik gösterir At

Yüksek gerçekliğin gerekli olmadığı durumlarda daha soyut görsellerin kullanılması mesajın daha etkili iletilmesini sağlayabilmektedir.

Görseller çok somut ya da çok soyut uçlara yaklaştıkça öğretimsel açıdan daha az yararlı olma eğilimindedir.

Oran Oran; tasarım üzerindeki nesnelerin büyüklük küçüklük açısından ilişkisidir. Tasarımda sanal bir ızgara kullanılması büyüklük küçüklük ilişkisinin belirlenmesinde ve nesnelerin tasarım üzerindeki konumlarının belirlenmesinde de faydalı olmaktadır.

Tasarımlarda kullanılan ızgaralar tasarımı eşit parçalara ayırabileceği gibi altın oran ya da Fibonacci sayı dizisine göre geliştirilen ızgaralar da bulunmaktadır.

Örneğin sonraki slayt üzerinde gösterilen tasarım (soldaki), tasarım ögelerinin dikdörtgenlerden oluşan sanal bir ızgara içine yerleştirilmesiyle elde edilmiştir.

Sonraki tasarım ise Fibonacci serisini temele alarak gerçekleştirilmiştir.

Boşluk Kullanımı Boşluklar bir tasarımın işe yaramaz bölümleri değildir. Tasarımda boşluk kullanımı diğer ögelerin anlaşılması için gereklidir. Tasarım üzerindeki boşluklar tasarımın amacına uygun olarak kullanılmalıdır.

Bu örnekte boşluklar gelişigüzel kullanılarak hapsedilmiştir. Bu örnekte boşluklar toplanarak daha düzenli bir tasarım elde edilmiştir.

Bu tasarımda ise boşluk, “az düşünmeyi” vurgulamak üzere reklamın amacına uygun olarak abartılı biçimde kullanılmıştır.

Kenar boşlukları İzleyiciyi bunaltmamak için tasarımlarda kenar boşluklarının çok az olmamasına dikkat edilmelidir. Kenar boşlukları yazılı kısmın yarısı kadar olmalıdır.

B. Kenar boşlukları yazılı alanın %50’si A. Kenar boşlukları yazılı alanın %28’i

Denge Tasarımda dengesizlik izleyici açısından rahatsız edici olabilmektedir. Tasarımın dengesi çizgilerle sağlanabileceği renkler ve ögelerin boyutları ile de sağlanabilmektedir.

Sonraki slaytta sunulan örneklerden birinde görsel denge sağlanmazken diğerinde ögelerin sayısı ve büyüklükleri kullanılarak sağlanmamıştır.

Tasarımda denge, biçimsel ve biçimsel olmayan denge olmak üzere iki türlü sağlanabilir. Biçimsel dengede ögeler simetrik olarak yerleştirilir. Böylece tasarıma resmilik ve kesinlik kazandırılabilir. Biçimsel olmayan dengede ise ögeler dengeyi sağlayacak biçimde asimetrik olarak yerleştirilirler.

Zıtlık Zıtlık kullanılarak tasarımda istenilen ögeler belirgin duruma getirilebilmektedir. Zıtlık, hem izleyicinin dikkatini çekmek hem de tasarımı tekdüzelikten kurtarmak için kullanılabilir.

Ritim Ritim, izleyicinin tasarım üzerinde hangi ögeye önce hangisine ise daha sonra bakacağının tasarlanması ile ilgilidir. Ritim ilkesi kullanılarak tasarıma akıcılık katılabilir.

Sonraki slaytlarda gösterilen tasarımlarda ritim ilkesi dikkate alınarak tasarıma akıcılık kazandırılmıştır.

Birlik Birlik, tasarım üzerindeki tüm ögelerin birbirleriyle uyum içinde olmalarıdır. Tasarımdaki ögeler belirli amaçlar doğrultusunda gruplanmalıdır. Tutarlık tasarımda birliği sağlamak amacıyla kullanılabilir.

Örneğin sonraki slaytta sunulan tasarımda yazı tipi, boşluklar ve sayfanın ızgarası her iki sayfada da aynı tutularak birlik sağlanmıştır.

Resim ve Süslemeler Tasarımda resim ve süslemeler belirli bir amaca uygun olarak, yalnızca gerekli durumlarda kullanılmalıdır. Gereksiz kullanılan resim ve süslemeler görsel gürültüye neden olacaklardır.   Tasarımlarda boşluğun düzenlenmesi, öğelerin birbirlerinden ayrılması amacıyla çizgiler kullanılabilir. Seçilen çizgi tasarımda kullanılan yazı karakteriyle uyumlu olmalıdır.

Sonraki slaytta sunulan tasarımlarda, kullanılan süslemelere göre izleyiciye verilen mesajlar farklılaşmaktadır.

Kaynakça William Mueller. The MathWorks, Inc. William Mueller Kişisel Web Sitesi http://www.wmueller.com/design/graphicindex.html Lichty, Tom. Design Principles for Desktop Publishers. Wadsworth Publishing Company. Belmont, California, 1993.