Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Advertisements

DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Öğretimde Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 12.Görsel Araçlar: Grafikler.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Görsel Tasarım İlkeleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Tipografi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çalışma Yaprağı.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
GÖRSEL TASARIM.
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Öğretim sürecinin verimli geçebilmesi açısından bu süreçte kullanılacak olan materyallerin seçimi önemlidir.

Öğretim sürecinde kullanılan materyallerin bu sürece olumlu yönde katkıda bulunması beklenir.

Öğretim materyalleri gelişigüzel seçilmemeli, öncelikle materyalin hedefe, konu alanına ve öğrenene uygunluğu incelenmelidir. Bunların yanı sıra materyallerin kalite, format, boyut gibi teknik özellikleri de dikkate alınmalıdır.

Öğretim materyallerini yanlış seçimi; zaman, güdülenme, ilgi ve para kaybına yol açabilir.

Öğretim materyallerinin aşağıdaki sorulara yanıt aranarak seçilmesi uygun olacaktır: Materyal, öğrenenlerin özelliklerine uygun hazırlanmış mı? Materyal, konu alanı ile ilgili mi? Materyal, öğretim hedeflerine uygun mu? Materyal öğrenenlerin katılımını artırabilir mi?

Materyal öğrenenlerin ilgisini çekebilir mi? Materyal, öğretime anlamlı bir katkı sağlayabiliyor mu? Materyal, zaman ya da enerjiden tasarruf edilmesini sağlayabiliyor mu? Materyalde sunulan mesajlar açık mı?

Görsel materyal, görsel tasarım ilkelerine uyularak mı hazırlanmış? Görsel materyal, tipografi ilkelerine uyularak mı hazırlanmış? Materyalde bilişsel yükü aşırı derecede artıracak ögeler bulunuyor mu? Materyalde çoklu ortam ögeleri iyi düzenlenmiş mi? Bu ögeler anlamlı mı? Materyalin teknik özellikleri yeterli mi? Materyal, öğrenme ortamında sorunsuz olarak kullanılabilir mi?

Kaynaklar Seferoğlu, S. S. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PEGEMA.