Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 1 İçindekiler 01/05 Egzoz gazı türbini Egzoz borusuna Egzoz gazı türbini kompresöre hareket.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LPG SİSTEMİNE AİT PARÇALARIN ARAÇ ÜZERİNDEKİ YERLERİ
Advertisements

ALEVSIZDIRMAZLIK TESTİ
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
YEŞİL ENERJİ ÇİFTLİKLERİ
MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
HAVA KOMPRESÖRLERİ Doç.Dr.Adnan Parlak.
MOTORLAR-5 HAFTA GERÇEK MOTOR ÇEVRİMİ
BASINÇLI KAPLAR Kazanlar Kompresörler Buhar ve sıcak su kapları
Sanayide Enerji Verimliliği Etüdü Çalışmaları
GÖKHAN ÇAMLIYURT ÖMER TOK MUSTAFA ŞENYARAR
LAMİNER FLOW (LAF) VE BİYOGÜVENLİK KABİNİ SEÇİM KRİTERLERİ
İlk hareket ve kontrol sistemleri
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
Kavrama ve Transmisyon
FEN ve TEKNOLOJİ / FOTOSENTEZ DENEYLERİ
 Abradable hareketli halindeki çok aşınan bölgelerde kullanılan ve ana metali aşınmalardan korumak için kullanılan kompozit malzemedir.  Hareket halindeki.
Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
YAKITLAR VE YANMA OKTAN benzin içinde bulunur. Tutuşma sıcaklığı heptandan yüksek setandan düşüktür. (BENZİNLİ MOTORLAR) SETAN motorin içinde bulunur.
VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlı Subap Kontrol Sistemi Gökhan TAŞTAN Cenk SÖKMEN Hakan AVCU.
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
Elektrik Enerjisi Üretimi
MOTORLAR-6 HAFTA VOLUMETRİK VERİM
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Uçak Piston Motorları.
Dört stroklu diesel motor
ISI YALITIMI.
SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ.
Isının Yalıtımı.
Sensörler - Algılayıcılar
BÖLÜM-4 GENLEŞME CİHAZLARI VE BORU HATLARINDA ARIZA BULMA
Bazı Kısaltmalar İlk Çalıştırma - Marş : Cranking - H/Y (hava / yakıt oranı) 2:1 ile 12:1 arasında motor soğutma suyu sıcaklığına.
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Active Control of Spray Combustion
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
BENZİNLİ OTOMOBİL MOTORLARINDA YAKIT EKONOMİSİ
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
INERT GAS SYSTEM N2 SYSTEM GAS INDICATORS P/V VALVES PRESSURE UNITS
HAZIRLAYAN: TEVFİK TOLGA SEVİM
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
EGZOST GAZLARININ ÇEVREYİ ETKİSİ VE ALINAN ÖNLEMLER SERKAN ÖZKAN
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines) Motor Sistemleri
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar Motor Yanma Odaları Yakıt Püskürtme Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
3- Yağlama Sistemi.
(2) Motor Denetim Organları)
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
Euro1, Euro2, Euro3, Euro4 motorlarının konstrüktif açıdan incelenmesi
ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
GAZ TÜRBİNLERİ TERMODİNAMİĞİ
OTOMOBİLLERDE HAVALANDIRMA SİSTEMİ
YAKIT HÜCRESİ.
GENEL HAVALANDIRMA VE İKLİMLENDİRME
KAT ISITMASI Kat kaloriferi.
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
KOJENERASYON SANTRALLER
VRF SİSTEMLERİ MMO ADANA ŞUBE / MERVE ECEMİŞ
B INALARDA ISI KAYBI. BİNALARDA ISI KAYBININ  Ilk olarak ısı yalıtımının ne demek olduğunu açıklayalım**ISI YALITIMI=günlük yaşantımızda ısı kayıplarını.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 1 İçindekiler 01/05 Egzoz gazı türbini Egzoz borusuna Egzoz gazı türbini kompresöre hareket verir Kompresör emme havasını sıkıştırır Kompresör Hava Girişi Ara Soğutucu/Intercooler Motordan gelen egzoz gazı Türbini çevirir Isı dışarı atılıyor TURBOŞARJIR

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 2 İçindekiler 01/05 İçindekiler 01/03 Emme havası Intercooler/Ara soğutucu Emme manifoldu Egzoz manifoldu Egzoz Gazı Çıkışı Bypass Basınç Kutusu Atmosfer Turboşarjır

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 3 İçindekiler 01/05 Turboşarjır

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 4 İçindekiler 01/05 Yönlendirici kanatçıklar Destek bileziği Ayar bileziği Vakum ünitesi Kontrol çubuğu Kontrol çubuğu yönlendirici pimi Yönlendirici pim Mil Turboşarjır

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 5 İçindekiler 01/05

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 6 İçindekiler 01/05

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 7 İçindekiler 01/05

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 8 İçindekiler 01/05

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 9 İçindekiler 01/05

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 10 İçindekiler 01/05

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 11 İçindekiler 01/05 Motor ve dişli tertibatı

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 12 İçindekiler 01/05 Egzoz Kammili Emme Kammili Değişken Supap Zamanlayıcı Performans modunda zincirin alt kısmı daha kısa üst kısım ise daha uzundur. Emme supapı geç kapanır. Hava emme manifolduna hızla girmektedir. Bu sayede içeriye daha çok hava alınır. Bu da motorun yüksek çıkış gücü vermesini ve yüksek hızlara cıkabilmesini sağlar. DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASI

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 13 İçindekiler 01/05 DİREK ENJEKSİYON

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 14 İçindekiler 01/05 DİREK ENJEKSİYON

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 15 İçindekiler 01/05 DİREK ENJEKSİYON-turbulanslı akıs Emme girişlerinin tasarımı Emme girişleri, giren havanın girdap yapacağı şekilde tasarlanmıştır. Bu,havanın ve püskürtülen yakıtın iyice karışmasını sağlar. Direkt enjeksiyonla birlikte üç valf teknolojisi ve girdap yaratan girişler kusursuz yanma sağlar. Çevreye zararlı egzoz gazları olabildiğince Azaltılmıştır. Emisyon değerleri yasal limitlerin çok altındadır.

Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 16 İçindekiler 01/05