Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“ETKİLİ İLETİŞİM” Psikolog Hasan KAYA.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İletişim ve Empati.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ETKİLİ İLETİŞİM ve ÇATIŞMA ÇÖZME
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
Kendini tanımanın önemi nedir? Kendini tanıma penceresini açıklayınız.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
Sunum transkripti:

Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etki : Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi üzerindeki gücü, tesiri. Etkili İletişim Etki : Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi üzerindeki gücü, tesiri. ın İletişim : Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Doğru şeyi söyleyebilmek. Etkili İletişim Doğru insana, Doğru zamanda, Doğru yerde, Doğru şekilde, Doğru şeyi söyleyebilmek. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim de önemli olan ; Kendini tanıma. Karşı tarafı tanıma. Empati. Niyet. (İkna, savunma, barış v.b.) ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

de önemli olan ; Bilinçli Bilinçaltı Etkili İletişim de önemli olan ; Bilinçli Bilinçaltı ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Oluşması için ; İlk izlenim. Sosyal bağlantı.Tanışma. Ortak araç.Dil. İleti.Açık net. Anlaşılmış olma. Yalan söylemeyin. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

in oluşmama nedenleri ; Etkili İletişim in oluşmama nedenleri ; Öğüt vermek, yönlendirmek. Yargılamak, eleştirmek, ad takmak. İğneleyici ve suçlayıcı sorular. Aldırmama, ciddiye almama. Saygı duymama. Dinlememe. Önyargı. Özgüven eksikliği. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sen Dili Kişiyi suçlayıcıdır. Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. Yeniden konuşma isteğini engeller. Kişi kendini suçlanmış ve anlaşılmamış hisseder. Kişiyi gücendirir, kırar. Kişinin direnmesine neden olur ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Ben Dili Sen dilindeki gibi, kişiler savunmaya geçmezler. Birey karşısındakini suçlu hissettirmez. Ben mesajını alan kişi başkalarını da düşünmeyi öğrenir. Duyguları tanımladığı için insanidir. Anlaşmazlıkları azaltır. Konuşan kişiyi duygularını biriktirmediği için rahatlatır. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sen dili: Akşam yemeğe geç kaldın, düşüncesiz. Sen Dili – Ben Dili Sen dili: Akşam yemeğe geç kaldın, düşüncesiz. Ben dili: çok üzülüyorum, ailemiz akşam yemeklerinde hiç biraraya gelmiyor. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim İletişim Çeşitleri İçsel İletişim Yazılı İletişim Sözlü İletişim Sözsüz İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

İçsel İletişim – Ruh ve Beden Etkili İletişim İçsel İletişim – Ruh ve Beden Kendinizle iyi iletişim kurabiliyor musunuz. Öz eleştiri yapabilme. Nefsinize yenilmeme, ilk adım. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Yazılı İletişim Muhatabın anlayacağı bir dil kullanın. Konudan sapmayın. En az kelimeyle istediğinizi anlatın. Pozitif bir üslup kullanın. Anlatmak istediğiniz bitince yazmayı bırakın. En az 3 kere farklı zamanlarda okuyun. Konuşur gibi yazın. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sözlü İletişim Dinleme Dinlemeyi bilmeyen etkili iletişim kuramaz. Dinleme öğrenmenin temel yoludur. Dinlerseniz yeni dinleyicileriniz olur. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sözlü İletişim Dinleme Dinlerken jest ve mimiklerinizi de kullanın. Kendinizi konuşanın yerine koyup, empati gösterin. Onun yerinde ben olsaydım ne düşünürdüm ne yapardım?” Dinlemeyecekseniz mekana gelmeyin. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sözlü İletişim Konuşma Kim ? İletişim kim, kimle. Ne ? İletmek istediğiniz ne.Mesaj. Nasıl ? Doğru kelimeler. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sözlü İletişim Konuşma Ne zaman ? Doğru iletişim için doğru zamanlama. Nerede ? Mekan uygun mu. Neden ? Dinlemeleri için sebep. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sözlü İletişim Konuşma Dinleyicinizle empati kurun. Sâde olun, laf kalabalığı yapmayın. Doğal ve canlı olun. Gülümseyin. Sesinize duyguya göre yön verin. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir." Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sözsüz İletişim Beden dili Sadece jest ve mimiklerden oluşmaz. Bilgi ileten bedensel tavırlardır. Sözcükleri tamamlar. İletişimin etkisini ve gücünü arttırır. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Sözsüz İletişim Beden dili Dinlerken ve konuşurken göz teması kurun. Karşınızdakine tam dönün. Üç kişilik iletişimde ikinciyi unutmayın. Dinlediğinizi ifade eden jest ve mimikler kullanın. İlk karşılaşmadaki duruş. Dikkat edin bedeniniz sizi ele verir. Her beden dili yorumu doğru olmayabilir. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Sözsüz İletişim Beden dili Etkili İletişim Yapılan araştırmalara göre, kişilerin birebir kurdukları iletişimde; Kelimelerin%7-10 oranında, Ses ve konuşmanın% 30-38 oranında, Beden dilinin ise % 55-60 oranında etkisi olduğu bulunmuştur. Sözsüz İletişim Beden dili ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Sözsüz İletişim jestler Etkili İletişim Sözsüz İletişim jestler ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim ın “Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır. İyi bir dinleyici olabilmek için; bilinçli bir çaba ve yeni beceriler öğrenmek gereklidir.” Doğan CÜCELOĞLU Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Beden Dili Öğeleri Göz iletişimi Yüz ifadesi (Mimikler) Duruş biçimi(Jestler) El,kol,baş,parmak hareketleri Kişiler arasındaki mesafe Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

GÖZ TEMASI OLMAZSA GÜVENSİZLİK VAR DEMEK GÖZ İLETİŞİMİ Etkili İletişim GÖZ TEMASI OLMAZSA GÜVENSİZLİK VAR DEMEK Bir insan diğer insanla konuşurken karşıdakinin gözüne bakmıyor, göz teması sağlanmıyorsa, kendisine güveninin olmadığını gösteriyor. Karşıdaki kişi çok az göz teması kuruyorsa, hoşlanmadığını, sinirli olduğunu ya da çekingen olduğunu anlatır. YAN BAKIŞ Yan bakış ilgi veya saldırganlık iletmekte kullanılır. Aşağı dönük kaşlar, çatık alın saldırgan ve eleştirel bir tavır anlamına gelir. SOSYAL BAKIŞ İŞ BAKIŞI Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim Mimikler (Yüz İfadeleri) Mimikler çoğunlukla duygularla ilişkili olarak incelenmektedir. Mimiklerin birçoğunun anlamı evrenseldir. Yapılan araştırmalar insanların yüzleri ile yaklaşık 250.000 değişik ifadeyi gerçekleştirebileceklerini göstermiştir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim YÜZ İFADELERİ Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü Çeşitli kültürler arasında yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre 6 temel duygu ifadesini aktaran yüz anlatımlarının bütün kültürlerde ortak olduğunu göstermektedir. Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü Tiksinti Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim BEDENİN DURUŞU Bedenin eğilmesi merkez dediğimiz göğsü kapamakta ve omuzlar geri çekilmektedir. Sözsüz iletişimde bu duruşun eller kapalı biçimde yapılması, saldırganlığı ifade etmektedir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Omzumuz dikse kendimize duyduğumuz güven; Omuz düşükse çekingenliğimizi ifade eder. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

ELLER KOLLAR VE PARMAKLAR Etkili İletişim Eller insanların kendilerini ifade edecekleri zaman gösterdiği duyarlılık açısından en etkili organ olarak karsımıza çıkmaktadır. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim BAŞIN KULLANIMI Başın duruş şekli, kişinin iletişimdeki konumu hakkında bilgi verir. Başın yukarıda olması genelde üstünlük hali olarak yorumlanmaktadır. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Baş vücudun kontrol merkezini oluşturmaktadır. Etkili İletişim Baş vücudun kontrol merkezini oluşturmaktadır. Temel baş pozisyonundan söz edilebilir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

BAŞIN KULLANIMI Nötr Baş Pozisyonu Baş yukarıda olup, duydukları konusunda nötr bir tavra sahip birisinin pozisyonudur Baş genellikle hareketsiz olup ara sıra ufak eğilme hareketleri yapabilir. İlgilenmiş Baş Pozisyonu Kafa bir yana doğru eğildiğinde bu kişinin ilgilenmeye başladığı anlamına gelir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

BAŞIN KULLANIMI Onaylamayan Pozisyon Baş aşağıya eğikken tavrın olumsuz hatta yargılayıcı olduğunu gösterir. Eleştirel değerlendirme hareket gruplarında genellikle baş aşağıya eğiktir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim KİŞİLER ARASI MESAFE VE DOKUNMA a)Mahrem mesafe: Cilt temasıyla 30-35cm arası. b)Kişisel samimi mesafe: 40-80 cm. Birbirlerini tanıyan ve rahat konuşan iki insan çoğunlukla bu mesafede durur. Örneğin, elini arkadaşının omzuna atmak. c)Sosyal mesafe: 80cm - 2m. İş konuşmaları, resmi ilişkiler, doktor- hasta görüşmesinin yapıldığı mesafe. d)Genel ve topluma açık mesafe: 2 metre +. Sokakta, tanımadığımız kişilerin bulunduğu ve girilmesinden rahatsız olmadığımız mesafe. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Etkili İletişim SELAMLAŞMA Selamlaşma bütün toplumların, dinlerin ve her çeşit görgü sisteminin içinde yer alan evrensel bir dildir ve selamlaşmanın toplumdaki anlamı; saygı, sevgi, alçak gönüllülük ve inceliktir. İletişimi güçlendiren en güçlü davranışlardandır. Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

DUYGULARIMIZLA ANLAŞMAK, İLETİŞİMDE FARKINDALIK OLUŞTURUR. Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

1- www.safazorlu.com www.artismedya.com.tr KAYNAKLAR 1- www.safazorlu.com www.artismedya.com.tr 2- www.derssunu.com 3- http://mebk12.meb.gov.tr 4-web.beun.edu.tr/gokcebey/files/2012/12/ILETISIM-YONTEMLERI.ppt 5-www.etkiiletisim.com 6-ds.anadolu.edu.tr/eKitap/ILT104U.pdf 7-ww.gonendevlethastanesi.gov.tr/egitim_dokuman/etkili_iletisim.ppt 8-Üstün Dökmen.Evrenle Uyumlaşma SürecindeVarolmak Gelişmek Uzlaşmak.Sistem Yayıncılık. 2000 Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

Canlılar yaşamlarını sürdürebilmek için iletişim kurmak zorundadırlar. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı