ANNE BABA SEMİNERİ BENLİK GELİŞİMİ. GENÇ KİMDİR? Genç, yaşının özellikleri nedeniyle enerji dolu, canlı ve duygularını yoğun yaşayan, yetişkin zekasına.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BİR YETİŞKİNİN BİR ÇOCUĞA SÖYLEDİĞİ EN GÜZEL 30 SÖZ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
Stres ve Stres Yönetimi
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
SINAV KAYGISI VE AİLE.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Sınav Kaygınızı Azaltın
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ERGENLİK.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

ANNE BABA SEMİNERİ BENLİK GELİŞİMİ

GENÇ KİMDİR? Genç, yaşının özellikleri nedeniyle enerji dolu, canlı ve duygularını yoğun yaşayan, yetişkin zekasına sahip ve yaşam tecrübesizliğinin getirdiği sıkıntılarla çokça karşılaşan bir insandır. getirdiği sıkıntılarla çokça karşılaşan bir insandır.

Bu yaşlardaki bir genç, “ BEN KİMİM ?” “ NEYE İNANIP, DEĞER VERİYORUM ?” “ HAYATTAN NE ELDE ETMEYİ BEKLİYORUM ?” gibi soruların yanıtlarını arar.

Bu yaşlarda, gençlerin ulaşmak istedikleri çeşitli amaçları şöyledir: Sosyal ve duygusal düzeyde olgunlaşmak, Sosyal ve duygusal düzeyde olgunlaşmak, Cinselliği kabullenmek, Cinselliği kabullenmek, Düşüncede olgunlaşmak, Düşüncede olgunlaşmak, Bir yaşam felsefesi kazanmak. Bir yaşam felsefesi kazanmak.

YAŞAM DESTEK SİSTEMLERİ AİLE BİREY OKUL ARKADAŞLAR DOSTLAR HOBİLER

Birey, yaşam destek sistemlerinden tüm gücünü alır, buralardan gelişimini tamamlar. Birey, yaşam destek sistemlerinden tüm gücünü alır, buralardan gelişimini tamamlar. Yetenekleri buralardan beslenir, şekillenir ve yön bulur.

AİLE Çocuğun, gelişimine birinci olarak katkıda bulunur Çocuğun, gelişimine birinci olarak katkıda bulunur Yetenekleri beslenir. Yetenekleri beslenir. Çocuğun, tüm kişilik gelişimi şekillenir. Çocuğun, tüm kişilik gelişimi şekillenir. Duygusal ve sosyal düzeyde fikirleri oluşur. Duygusal ve sosyal düzeyde fikirleri oluşur.

OKUL, çocuğun yeteneklerinin gelişmesi için bir ortam oluşturur. OKUL, çocuğun yeteneklerinin gelişmesi için bir ortam oluşturur. Çocuğun, okul etkinliklerindeki başarısı kendine ve yeteneklerine olan güvenini arttırır. Çocuğun, okul etkinliklerindeki başarısı kendine ve yeteneklerine olan güvenini arttırır. Bu güven yüksek benlik saygısı oluşumuna katkıda bulunur. Bu güven yüksek benlik saygısı oluşumuna katkıda bulunur.

Kimlik, ancak başka insanlarla etkileşim sonucu elde edilir. Kimlik, ancak başka insanlarla etkileşim sonucu elde edilir. Genç bu yaşlarda yaşıtlarına çok önem verir. Genç bu yaşlarda yaşıtlarına çok önem verir. Genç, farklı dış görünüşlerin kendisine uyup uymadığını dener. Genç, farklı dış görünüşlerin kendisine uyup uymadığını dener.

Gençler arasında belli bir gruba ait özelliklerin dışına çıkanlar için dil, tavır ve giyim açısından hoşgörüsüzlük izlenilir. Gençler arasında belli bir gruba ait özelliklerin dışına çıkanlar için dil, tavır ve giyim açısından hoşgörüsüzlük izlenilir.

HOBİLER, spor, müzik, el sanatları ve resim v.b uğraşlar, kişinin yalnız kaldığında en büyük güç kaynakları olur. HOBİLER, spor, müzik, el sanatları ve resim v.b uğraşlar, kişinin yalnız kaldığında en büyük güç kaynakları olur.

Kendine zaman ayıran kişi, stres altında kaldığında çabuk yıkılmaz, devam etmek için gerekli olan gücü bulabilir. Kendine zaman ayıran kişi, stres altında kaldığında çabuk yıkılmaz, devam etmek için gerekli olan gücü bulabilir.

YAŞAM ENERJİSİ AİLEOKUL ARKADAŞLAR VE DOSTLAR HOBİLER % 25 % 10 % 70 % 10

GÜNLÜK ENERJİMİZİ NASIL KULLANMALIYIZ ? İnsan davranışları matematiksel olarak gerçekleşmez. İnsan davranışları matematiksel olarak gerçekleşmez. Ancak, zamanı önceliklerimizi belirleyerek, yönlendirebiliriz. Ancak, zamanı önceliklerimizi belirleyerek, yönlendirebiliriz. Acil halledilmesi gerekenleri ilk sıraya alabilir ve daha çok pay verebiliriz. Acil halledilmesi gerekenleri ilk sıraya alabilir ve daha çok pay verebiliriz. Diğerlerini de düzenlemeler ve kontroller yaparak sıraya koyabiliriz. Diğerlerini de düzenlemeler ve kontroller yaparak sıraya koyabiliriz.

Örnek; okulda sınavların üst üste geldiği günlerde, enerjimizin ve zamanımızın Örnek; okulda sınavların üst üste geldiği günlerde, enerjimizin ve zamanımızın % 60 – % 70 gibi bir bölümünü ders çalışmak için planlarız. % 60 – % 70 gibi bir bölümünü ders çalışmak için planlarız. Geriye kalan zamanımızın % 40 - % 30 gibi bir bölümünün, % 10’nu aileye, Geriye kalan zamanımızın % 40 - % 30 gibi bir bölümünün, % 10’nu aileye, % 15’ni arkadaşlara ve %15’ni hobiler olacak şekilde planlayabiliriz. % 15’ni arkadaşlara ve %15’ni hobiler olacak şekilde planlayabiliriz.

SINAV KAYGISI YAŞAYAN BİR GENCİN ENERJİSİ VE DUYGU DURUMU NEDİR? OLAYDUYGUTEPKİ SINAVKAYGIKAÇMAK SAVAŞMAK

KAYGI, kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında, yaşadığı bedensel, duygusal ve zihinsel değişimlerin duygu durumudur. KAYGI, kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında, yaşadığı bedensel, duygusal ve zihinsel değişimlerin duygu durumudur. Kaygının öğrenme ve başarı üstünde olumsuz etkisi vardır. Kaygının öğrenme ve başarı üstünde olumsuz etkisi vardır. Normal düzeydeki kaygı kişiye istek duyma, karar alma, alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve bu enerjiyi kullanarak daha iyi bir sonuca gitmesine yardımcı olur. Normal düzeydeki kaygı kişiye istek duyma, karar alma, alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve bu enerjiyi kullanarak daha iyi bir sonuca gitmesine yardımcı olur.

Yüksek kaygı,kişinin enerjisini verimli bir biçimde kullanmasını engeller. Yüksek kaygı,kişinin enerjisini verimli bir biçimde kullanmasını engeller. Dikkatini yapacağı işe yönlendirmesini engeller. Dikkatini yapacağı işe yönlendirmesini engeller. Kişi, birikimini kullanıp, sonuca gidemez. Kişi, birikimini kullanıp, sonuca gidemez.

Öss sınavına hazırlanan bir öğrenci hem lise-1-2 sınıf hem de lise-3 konuları ile başa çıkmak zorundadır. Öss sınavına hazırlanan bir öğrenci hem lise-1-2 sınıf hem de lise-3 konuları ile başa çıkmak zorundadır. Sürekli hazırlık içinde olmak, gencin yüksek stres altında tutacaktır. Sürekli hazırlık içinde olmak, gencin yüksek stres altında tutacaktır. Stres sırasında vücudumuzda enerji tüketimi olmaktadır. Stres sırasında vücudumuzda enerji tüketimi olmaktadır.

Bu enerji tüketimi kişiyi yorgun, halsiz, gergin, mutsuz, tahammülsüz, sinirli, çabuk heyecanlanan, çabuk kızan bir kişi haline getirir. Bu enerji tüketimi kişiyi yorgun, halsiz, gergin, mutsuz, tahammülsüz, sinirli, çabuk heyecanlanan, çabuk kızan bir kişi haline getirir. Bu durum kişinin dikkatinin dağılmasına neden olur, hafızada bozulmalar olur, aşırı bir unutkanlık meydana gelir. Bu durum kişinin dikkatinin dağılmasına neden olur, hafızada bozulmalar olur, aşırı bir unutkanlık meydana gelir.

Kaygı Kaygı ÖfkeStresin Uzun Sürmesi İletişim Sıkıntıları Düşük Yaşam Enerjisi

ANNE BABALARIN GÖREVLERİ NELERDİR? Dinlenme ve molanın önemi Olumlu düşünmek Özel zaman uygulaması Ben diliyle konuşmak

DİNLENME VE MOLANIN ÖNEMİ ÖSS Sınavına hazırlık, lise 2 sınıf bitimindiki yaz tatilinde başlayıp, öss sınav tarihine kadar devam eden uzun soluklu bir çalışma ve bir maratondur. Bir insan uzun süreli bir çalışmayı aynı başarı çizgisinde sürdüremez. Verimin düşmemesi için, dinlenme aralıklarının olması gereklidir.

Hiç dinlenme arası verilmeden çalışma sürdürüldüğünde biyolojik olarak tepki gösteririz. Vücudumuzun, verdiği tepkileri dikkate almazsak, çöküntü olmaya başlayacaktır. Dinlenme aralıkları ile yapılan çalışmalarda enerji tüketimi durur.

Dinlenmiş bir beyin çalışmaya konsantre olabilir, dikkatini ve gücünü iyi kullanır. Öss sınavına çalışan öğrencilerin, ağustos ayında başlayan hazırlıkları, ekim ve şubat aylarının sonlarında düşer, kasım ve mart aylarında isteksizlik ve yorgunluk olarak devam eder. Gençte yorgunluk tabloları başladığında, kısa süreli ( gün ) dinlenme verebilir.

Dinlenme, stres sırasında meydana gelen yıkımın yaratığı güçsüzlüğün, ortadan kalkmasına yardımcı olur. Dikkat ve konsantrasyonda yükselme olur. Öğrenme ve ders çalışma davranışlarında artış görülmeye başlanır.

OLUMLU DÜŞÜNMEK Gençler, sıkıntı yaratan durumlarda yetişkinlerden daha fazla olumsuz düşüncelerin etkisine kapılırlar. “ Ben kendime güvenmiyorum.” “ Ben bunu öğrenemem.” “ Şimdi, bunu nasıl çözerim, ne yapacağımı bilemiyorum.” “ Ben asla kazanamam.” gibi cümleleri kullanırlar.

Bu tür olumsuz cümleleri kullanan bir gencin desteğe ihtiyacı vardır. Aileden ve çevreden alacakları hoşgörü, esneklik ve yardım onların yıkılmalarını önleyecektir.

OLUMLU DÜŞÜNMEK İÇİN NE YAPILABİLİR? Kişinin kendi kendine yaptığı olumsuz içerikli konuşmalar, zaman geçtikçe otomatikleşir. Anne-babanın kendi çocuğunda gözlemlediği olumsuz özellikleri çok sık tekrarlaması, bu davranışların çocuk tarafından da kabul edilmesine neden olur.

Öncelikle anne- baba çocuğunda, hangi özelliklerin, değişmesini istediğini düşünmelidir. Bu amaçla, genci bir hafta gözlemleyin. Bulduğunuz olumlu ve olumsuz özellikleri kaydedin. Sonra, bu yazdıklarınıza bir göz atın. Listenizde olumlular mı yoksa olumsuzlar mı daha çok, olumsuzların daha fazla olduğunu göreceksiniz.

GÖZLEM FORMU OLUMLUOLUMSUZ Kararlı Açık sözlü AnlayışlıYapıcıYardımsever Sorumluluk sahibi Merhametli Kurallara uyar Saygılı Yenilik getirir Sinirli Ask yüzlü İçine kapanık Heyecanlı Panik yapıyor Kafasından geçeni söylüyor Çok duygusal Çok titiz Ev işlerine yardım etmiyor Ani tepki veriyor Yükek sesle söylüyor UnutkanlıkBoşvermiş

Gençte beğendiğiniz özellikleri gördüğünüz an övün. Örnek; “Bize, gittiğin yer hakkında bilgi vermen, “Bize, gittiğin yer hakkında bilgi vermen, çok hoşuma gidiyor.”, çok hoşuma gidiyor.”, “Her zaman, gittiğin yerden eve zamanında döndüğün için seninle gurur duyuyorum.”, “Her zaman, gittiğin yerden eve zamanında döndüğün için seninle gurur duyuyorum.”, “Her zaman, dedene karşı saygılı davrandığın için beni mutlu ediyorsun.” v.b. “Her zaman, dedene karşı saygılı davrandığın için beni mutlu ediyorsun.” v.b. Eleştiriler, çocuğun benlik saygısını yaralar, kendine olan güvenini azaltır, anne- baba ile iletişimi gerer ve gereksiz çatışmaları doğurur.

ÖVGÜ, çocukların anne- babalarının neyi beğenip, takdir ettiğini daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Övgü ile çocuk istenilen davranışlar için, nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini öğrenirler.

AİLE ÖZEL ZAMAN UYGULAMASINI NASIL YAPMALI? Anne- babanın çocuğuyla haftada en ez bir saat birlikte zaman gecirmesidir. Bu süre çocuk ve aile ortak önceden belirlemelidir. Bu süre içinde amaç, keyifli zaman geçirmektir. Anne- baba özel zaman uygulaması sırasında dersler, notlar ve okul hakkında bir konudan söz açmazlar.

Aileye sıkıntı yaratan konular çözülmeye çalışılmaz. Her aile kendi sosyal, kültürel ve ekonomik yapısına göre bir etkinlik düşünür. Bu etkinlikler için şunlar düşünülebilir: Bu etkinlikler için şunlar düşünülebilir:

yemek yapmak yemek yapmak (tatlı –pasta ) yap-boz yapmak yap-boz yapmak resim, boyama ve kes yapıştır resim, boyama ve kes yapıştır takı tasarımı takı tasarımı örgü örmek örgü örmek ahşap işleri ahşap işleri spor yapmak spor yapmak ev tamir işleri ve bakımı ev tamir işleri ve bakımı satranç satranç tavla v.b. tavla v.b. oyun oynamak oyun oynamak ailenin alışverişi ailenin alışverişi tarla –bahçe işleri tarla –bahçe işleri bir yerlerde yemek yemek bir yerlerde yemek yemek odasını birlikte düzenlemek odasını birlikte düzenlemek Sinema- tiyatroya gitmek Sinema- tiyatroya gitmek Yürüyüş yapmak Yürüyüş yapmak

ÖZEL ZAMAN UYGULUMASININ GETİRDİĞİ KAZANÇLAR Aile içinde olumlu bir ortam oluşur. Çocuğun benlik gelişimine katkıda bulunur. Dersler dışında birlikte vakit geçirmek, çocuğun rahatlamasını sağlar. Anne- baba ile iletişim başlar. Çocuk kendini önemli ve değerli hisseder.

Aile içinde veya okul içinde yaşanılan sıkıntıların daha sonraki bir zamanda konuşulması için gerekli gücü ve enerjiyi çocuğa sağlar.

BEN DİLİYLE KONUŞMAK 1. İçinde bulunduğun durumu açıkla. 2. Bu durumda ne hissediyorsun, duygunu söyle. 3. Bu durumda nasıl davranılmasını tercih edersin, açıkla.

Sen Diliyle Konuşmak: Örn: “Ayakkabılarını her zaman ortada bırakıyorsun.” Ben Diliyle Konuşmak: Örn: “Ayakkabılarını ortada bırakman beni sinirlendiriyor. herkes kendi eşyasını kaldırırsa ben daha az yorulur ve kimseyi ikaz etmemiş olurum.”