Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
Advertisements

Everyday objects ● Possession
SİZİ MÜLAKATA ÇAĞIRIYORUZ!
When: ne zaman Where: nereye nerede What: ne How: nasıl What time: saat kaçta How many/ how much: kaç tane/ ne kadar Which: hangisi Who: kim Bunların haricinde.
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
CAN "Can" şu andaki ya da gelecekteki yeteneği ya da kapasiteyi; izin ya da olabilirliği ifade etmek için kullanılır. Negatif şekli "can’t", "can not",
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Kelime Uygulama Sunumu - 22 Bu sunumdaki kelimeler… Collapsible Colleague To collide (with) To commence To comment (on)
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
İntihal / Aşırma / Çalma / Kopyalama
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
UNIT- 3 OUR NATURAL HERITAGE.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Veri Tabanı Tasarım Süreci
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
Statistics, Data, and Statistical Thinking
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
MUSIC FOR COMENIUS BROTHER HOOD NEVER ENDS BROTHERHOOD NEVER ENDS…. *We are not going to give up yet *It's time for us to make our move *We fed up with.
SIK kullanılan CÜMLELER
Türkçe İngilizce Mistik Şiirler Turkish English Mystical Poems Müzikli slâyt Slideshow with music Hele Bir Düşün Think Above All Written By: Can Akın.
What is lost in translation?
Practice your writing skills
Prefer nedir ???? I prefers football to volleyball We prefer watching movies I prefer documantaries to TV series.  ‘’prefer’’ kelimesinden sonra yukarıdaki.
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
SO THAT IN ORDER THAT IN ORDER TO IN CASE. So that In order that cümle Özne + fiil + nesne Sentence Subject + Verb + Object So that: için in order that:
Neil Armstrong
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
ADVERBS OF FREQUENCY (SIKLIK ZARFLARI).
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Dinamik Yapay Sinir Ağı Modelleri
CHAPTER 1 uzm. Psk. Özlem ataoğlu
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Gençlerle Grup Çalışması
20 SAYING FROM OUR COUNTRY TURKEY
Can I walk there? Is it far?
Who wants to start? Kim başlamak ister? 401.
Would you like a different color?
I’m sorry Michael but I have to go now.My friends are waiting for me.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
Simple Present Tense Geniş zaman cümleleri…. Simple Present Tense Nerde kullanılır? Simple present tense / geniş zaman, sürekli yapılan veya alışkanlık.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
CONDITIONALS TYPE
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi 10. Hafta
CONDITIONALS TYPE
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.

Design Thinking adlı kitabını 2011 yılında yayımlamıştır. Kitap çeşitli durum çalışmalarını içeren sekiz bölümden oluşmaktadır. “Design Thinking”in türkçesi Tasarım Odaklı Düşünme

Kitap hakkında İçerik genel olarak mühendislik, mimarlık ve endüstriyel tasarım alanlarıyla ilgilidir. Cross, hem kendi araştırmalarından hem de başkalarının yaptığı araştırmalardan faydalanmıştır. Raporlanmış deneyimler, gözlemler, görüşme ve analizler ile ampirik çalışma yöntemi benimsenmiştir.

Kitabın Bölümleri Design Ability Designing to Win Designing to Please Kenneth Grange Dikiş makinesi ve hızlı tren Design Ability Designing to Win Designing to Please How Designers Think Designing to Use Designing Together How Designers Work Design Expertise Formula One yarış arabası tasarımcısı Gordon Murray Victor Scheinman Bisiklet çantası

Temalar Tasarım Yeteneği Tasarım Stratejileri “Sıradışı” Tasarımcıların Ortak Özellikleri

Tasarım Yeteneği “Our job is to give the client, on time and on cost, not what he wants, but what he never dreamed he wanted; and when he gets it, he recognises it as something he wanted all the time.” Denys Lasdun, architect. Excerpt From: Nigel Cross. “Design Thinking.” iBooks.

Tasarım Yeteneği Herkes tasarım yapabilir mi? Tasarım yaşamımızda nerede? Özel bir yetenek gerektirir mi? Tasarım başlı başına ayrı bir süreç midir?

DESIGN

TASARIM STRATEJİLERİ Probleme dar ölçütlerle yaklaşmak yerine geniş bir “sistemler yaklaşımı” benimsemek Özgün, hatta bazen tasarımcının izlerini taşıyan bir problem çerçevesi oluşturmak Birincil ya da ilk ilkelerden tasarımlamak

SİSTEM YAKLAŞIMI “For example, one can think about a car in terms of all its parts working together to make it go … In contrast, most engineers do not think in systems terms. They are concerned about designing a good piece-part, like a clutch.” Gordon Murray Excerpt From: Nigel Cross. “Design Thinking.” iBooks. Bütüncül bir bakış açısı

SisTem YAKLAŞIMI

SİSTEM YAKLAŞIMI

SİSTEM YAKLAŞIMI

Tasarım Konseptİ Özgün bir bakış açısı Bireysel motivasyon

İlk İlkeler

“sıradışı" tasarımcıların ortak özellİklerİ Tasarım sürecini anlatmak yerine ürünün işlevlerini anlatırlar Risk almaktan çekinmezler Sistematik bir çalışma tarzı benimsemezler Odaklanarak çalışırlar Çizim en iyi dostlarıdır Bireysel motivasyonları yüksektir Tasarımlarını bazen kendileri bile açıklayamazlar Problemi içselleştirirler

Kalamarın şekli temel alınarak tasarlanmıştır Phillipe Starck tarafından tasarlanmış narenciye sıkacağı

Starck’ın restorandaki servis altlığı

Gardner’ın Çoklu Zeka Kuramı Tasarım zekası Gardner’ın Çoklu Zeka Kuramı • Uzamsal • Sözel • Mantıksal-Matematiksel • Kinestetik • Müziksel • İçsel • Sosyal • Doğasal • Varoluşsal Tasarım sürecinde hepsinden biraz kullanıldığına göre, “tasarımsal zeka” alanı da olabilir mi?

Tasarım zekası Problemi belirle, Veri topla ve yapılandır, Veriden belli örüntüler oluştur, Sorunu çöz ve olası çözümler öner Tasarım, çok boyutlu bilişsel bir beceridir

Tasarım zekası -Deneysel bir çalışma-

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Hilal Seda Yıldız