360° Pazarlama İletişimi 09.06.2012
Dünyanın En Değerli Markaları: 6’sı Teknoloji Şirketi Radyonun 38, televizyonun 33, internetin 4, iPod’un 3, Facebook’un ise 2 yılda 50 milyon kişiye ulaştığı, gittikçe hızlanan bir dünya Kaynak: Interbrand 2011 Raporu
Marka Birbirine benzeyen ürünler Artan rekabet Her geçen gün önem kazanan konu Daha fazla ilgi duyuluyor, kafa yoruluyor Makinelerden, fabrikalardan, arsalardan vs. daha değerli Daha fazla bilinmesi, istenen çağrışımları yapması istenen, değer kazanması arzulanan varlık Üzerine titrenen, iletişimi yapılan değer
İletişim İlk insanlar da iletişim içindeydi Binlerce yılda evrim geçirdi Farklı araçlar ortaya çıktı ve farklı araçlar ortaya çıkmaya devam edecek Gelişen teknoloji Tek yönlü iletişimden çok yönlü iletişime geçiş Tüketici tarafından yaratılan içerik, milyonlarca internet sitesi, blog Google, Facebook, Twitter, Linkedin, Amazon, eBay vs.
Yeni İletişim Ortamı Nelere Yol Açtı? Artan içerik, bilgi Artık herkesin konuşma hakkı var (sen istesen de istemesen de?) Bir taraftan da kirli bir ortam Tüketiciyi ikna etmek zor Kolay bilgi paylaşımı Uzaklar artık çok da uzak değil (küreselleşen bir dünya) Tüm dünyadan arkadaşlarınız, müşterileriniz, iş ortaklarınız olabilir
Değişen Dünyanın Beyindeki Etkisi
Akılda Kalmanın Yolu Tutarlı Beyin Sürekli Samimi Basit
360 Derece Pazarlama İletişimi, Makro Düzeyde Sivil Toplum Örgütleri Devlet Marka Müşteri/ Hedef Kitle Çalışanlar Toplum İş Ortakları
360 Derece Pazalama İletişimi Mikro Düzeyde ÜRÜN / HİZMET Sivil Toplum Örgütleri Devlet FİYAT Tutarlı SATIŞ NOKTASI Müşteri/ Hedef Kitle Marka PROMOSYON Sürekli TV / RADYO vs. Samimi SOSYAL MEDYA İş Ortakları Toplum İNTERNET Basit Çalışanlar OUTDOOR MÜŞTERİ HİZ.
Pazarlama Stratejileri İş Hedefleri Pazarlama Stratejileri Affiliate Marketing Geleneksel Kanallarda İletişim RM Halkla İlişkiler WOMM & Gerilla Pazarlama Marka Ortaklıkları Arama Motoru Pazarlaması Pazar Araştırmaları Sosyal Medya Yönetimi
Arama Motoru Pazarlaması
Affiliate Marketing Affiliate Marketing Modelinde 4 Bileşen Reklamveren (Advertiser/Merchant) Aracı Şirket (Affiliate Network) Affiliate (Affiliate/Publisher/Affiliate Marketer) Müşteri (Customer) En Önemli 2 Affiliate Marketing Yöntemi/Ödeme Şekli CPS – Cost Per Sale (Satış Başına Ödeme) Yöntemi CPL ya da CPA – Cost Per Lead/Acquisition (Lead/Sign up Başına Ödeme) Yöntemi
Affiliate Marketing Affiliate Marketing Modelinde 4 Bileşen Reklamveren (Advertiser/Merchant) Aracı Şirket (Affiliate Network) Affiliate (Affiliate/Publisher/Affiliate Marketer) Müşteri (Customer) En Önemli 2 Affiliate Marketing Yöntemi/Ödeme Şekli CPS – Cost Per Sale (Satış Başına Ödeme) Yöntemi CPL ya da CPA – Cost Per Lead/Acquisition (Lead/Sign up Başına Ödeme) Yöntemi
Marka Ortaklıkları
AXE
Gillette
Garanti Bankası
Teşekkürler