7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya ve Meslek Ahlak İlkeleri -
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
ÇOCUK HAKLARI Çocuk Haklarının Önemi Ve Anlamı Çocuk Haklarının Konusu
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ÇOCUK HAKLARI.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III)
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
AİLE TUTUMLARI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
DEĞERLER EĞİTİMİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YA Ş A İ LE E Ğİ T İ M İ S İ BEL METE REHBER Ö Ğ RETMEN ULUS ORTAOKULU E Ğ ITIM Ö Ğ RETIM Y ı L ı.
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair Sözleşme
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
“BARIŞÇIL OKULDAN TOPLUMSAL BARIŞA”
Eğitimin ve Toplum.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
ÇOCUK HAKLARI.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
HAFTA 7. PRAGMATİST ÇOCUKLUK PARADİGMASI
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Sunum transkripti:

7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI

7-19 Yaş Aile Eğitimi programında en genel hedef; 10 yıl sonra anne, baba, çocuk ve ergen ilişkisinden kaynaklanan sorunlarda azalma hedeflenmektedir.

Programın Özel Hedefleri Ebeveynlerin anne, baba ve eş olarak aile içindeki rollerini görebilmelerini sağlayabilmek. Ebeveynler, çocuklarının ergenlik döneminin genel özelliklerini öğrenebilmek Aileler, ergenlik dönemindeki çocukları ile nasıl ilişki kuracağını bilmeleri ve iletişim becerilerini ilişkilerinde kullanabilmek Ailelere risk etkenlerinin kendileri ve çocukları üzerindeki duygusal ve davranışsal etkilerini fark ettirerek, riskli durumlar karşısında, hangi yaklaşımlarla hareket etmeleri gerektiğini kavrarlar.

Programın Özel Hedefleri Aileler etkili bir tutumla çocukla geçirilecek zamanı en uygun nasıl planlayabilecekleri bilgisine sahip olabilmek Ebeveynler çatışma çözme becerileri kazanabilmek Anne ve babaların çocuk yetiştirirken kişiliğin nasıl oluştuğunu ve çocukta istenmeyen davranışları değiştirmek ve istenen davranışları kalıcı hale getirmek için kullanabilecekleri olumlu yöntemleri öğrenmelerini sağlayabilmek. Ebeveynler, çocukların geleceği planlama sürecinde, olması ve olmaması gereken durumları fark edebilmek.

Programın Genel Felsefesi Bu programın temel felsefesi çocuğun yüksek yararı çerçevesinde 7-19 yaş çocuğu ile etkileşimde bulunan tüm bireylerin çocuk gelişimine maksimum katkı sağlanmasına destek vermektir. Bu program ebeveynleri suçlu hissettirmek değil, ebeveynlerin güçlü noktalarını fark ederek, var olan becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Temel felsefesi “bütün anne babalar iyidir ve çocukları için ellerinden gelenin en iyisini yaparlar” dır.

Programın Genel Felsefesi Bu program çocuk haklarına duyarlı bir program olarak düşünülmüştür. Bu hakların yanı sıra anne babanın insan haklarına da saygılı olmayı benimser. Bu program cinsiyet ayrımcılığına karşı duyarlıdır. Bu nedenle uygulamalarda farklılıklar olabileceğini öngörerek, anne babanın birlikte katılmasını teşvik eden bir yapıda olmasını benimser.

Programın Genel Felsefesi Bu program içinde yaşadığımız kültürdeki ailenin, anne babanın güçlü yanlarına duyarlı ve uygun olmayı hedeflemektedir. Bu program kişisel güçlenmeden yola çıkarak toplumsal güçlenmeye katkı sağlamayı hedefler.

Devlet İstatistik Enstitüsü Verileri DİE 1994 Ekim hane halkı işgücü anketi verilerine göre ülkemizin, 6-14 yaş çocuk grubu nüfusu 11.889.000 15-19 yaş grubu nüfusu 7.062.000 dir. Bunlar 13 yıl öncesine aile veriler olmakla birlikte bu eğitim programında hedeflenen kesin 20 milyon civarındaki çocuk nüfusunun aileleridir. Bu rakamlar bize ne kadar genç bir nüfusa sahip olduğumuzu ve 7-19 yaş etkili aile eğitimi programının amacının ne kadar büyük bir kitleye hitap ettiğini göstermektedir.

Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme (1989) Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşmesi çocuklarında yetişkinler gibi hakları olduğunu açıklamaktadır ve aralarında Türkiye’ nin de olduğu 177 ülke bu sözleşmeyi imzalamıştır.

Çocuk hakları sözleşmesinde belirtilen hakların dayandığı ilkeler şunlardır; Birleşmiş Milletler in İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinde çocukların özel bakım ve yardım alma hakkına sahip olduklarını ilan ettiği hatırlatılmakta Toplumun temel grubu ve üyelerinin ve özellikle çocukların gelişimi ve refahı için doğal bir ortam olan ailenin toplum içindeki sorumluluklarını tam olarak üstlenebilmesi için gerekli koruma ve yardımı alması gerektiği belirtilmektedir.

Çocuk hakları sözleşmesinde belirtilen hakların dayandığı ilkeler şunlardır; Çocukların kişiliklerinin tam ve uyumlu bir şekilde gelişmesi için bir aile ortamında be mutluluk, sevgi, anlayış atmosferi içinde yetişmeleri gerektiğinin dikkate alınması Çocukların toplumda kendi yaşamlarını sürdürmek için tam olarak hazırlanmaları ve Birleşmiş Milletler Kuruluş Bildirgesinde belirtilen idealler ve özellikle de barış, onur, hoşgörü, özgürlük, eşitlik ve dayanışma ruhu içinde yetişmeleri gerektiğinin dikkate alınması.

Programın İçeriği Eğitimci oturum kılavuzu ile birlikte 8 oturum Oturum esnasında ve sonunda katılımcılara verilecek ekler Ev uygulamaları/ ev ödevleri

7-19 Yaş Eğitim Programında yer alan 8 oturum Ergeni Tanımak İletişim Kurmak Birlikte Büyümek Aile Tutumları Riski Yönetmek Olumlu Davranış Kazandırma Uzlaşabilmek Geleceği Planlamak

Önemli Noktalar Her biri 3 saatlik 8 oturum gerçekleştirilecek Haftada bir oturum yapılması planlanmaktadır. Gruplar en az 15 kişiden oluşmaktadır. Anne ve babanın birlikte katılımı çok önemlidir. Oturumlar, saat 09:00’da okulunuzun toplantı salonunda gerçekleştirilecektir. Oturumlara devam edilmesi eğitimin sürekliliği açısından önemlidir.