Asperger sendromu ya da asperger bozukluğu, sosyal etkileşimde zorluklar ve sınırlı, stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan Otistik Spektrum Bozukluklarından(OSB)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OTİZM (AUTISM).
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÖĞRENME BOZUKLUĞU.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
AKRAN ZORBALIĞI.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Asperger Sendromu ve Benzer Durumlarda Okul Psikolojisi Uygulamaları
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
AİLE İÇİ ŞİDDET.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Bölüm 9 Otizm Spektrum Bozukluğu
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FRAJEL-X
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Zeka Gerilikleri.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.

BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Asperger sendromu ya da asperger bozukluğu, sosyal etkileşimde zorluklar ve sınırlı, stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan Otistik Spektrum Bozukluklarından(OSB) biridir. Asperger sendromu ya da asperger bozukluğu, sosyal etkileşimde zorluklar ve sınırlı, stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan Otistik Spektrum Bozukluklarından(OSB) biridir. AS diğer OSB’lerden dil ve bilişsel gelişimde genel bir gecikme olmamasıyla ayrılır. Tanısında belirtilmese de motor sakarlık ve atipik dil kullanımına sıklıkla rastlanır. AS diğer OSB’lerden dil ve bilişsel gelişimde genel bir gecikme olmamasıyla ayrılır. Tanısında belirtilmese de motor sakarlık ve atipik dil kullanımına sıklıkla rastlanır.

Asperger Sendromu teşhisi konmuş çocuklar arkadaşlarınca eksantrik ve acayip olarak değerlendirilir. Asperger Sendromu teşhisi konmuş çocuklar arkadaşlarınca eksantrik ve acayip olarak değerlendirilir. Sosyal yeteneklerindeki beceriksizlikleri, sakarlıkları ve anlaşılması güç konulara takıntı derecesindeki ilgilerinden dolayı “acayip” olarak tanımlanırlar. Sosyal yeteneklerindeki beceriksizlikleri, sakarlıkları ve anlaşılması güç konulara takıntı derecesindeki ilgilerinden dolayı “acayip” olarak tanımlanırlar. AS’lı çocuklar insan ilişkilerini ve sosyal olayların (gelenek görenek gibi) kurallarını anlayamazlar, sağduyuları yoktur. AS’lı çocuklar insan ilişkilerini ve sosyal olayların (gelenek görenek gibi) kurallarını anlayamazlar, sağduyuları yoktur.

Esnek olmamaları ve değişikliklerle başa çıkamamaları onları duygusal olarak kırılgan ve strese kolay maruz kalan bir hale sokar. Esnek olmamaları ve değişikliklerle başa çıkamamaları onları duygusal olarak kırılgan ve strese kolay maruz kalan bir hale sokar. AS’lı çocuklar (ki bunların çoğu erkektir) ortalama ve daha üstü zeka seviyesindedir ve süper hafızaları vardır. Tek bir konuya eğilip onun peşinden koşmaları da ileriki yaşamlarında büyük başarılara neden olabilir. AS’lı çocuklar (ki bunların çoğu erkektir) ortalama ve daha üstü zeka seviyesindedir ve süper hafızaları vardır. Tek bir konuya eğilip onun peşinden koşmaları da ileriki yaşamlarında büyük başarılara neden olabilir.

Asperger sendromunu belirleyen 7 tanımlayıcı özellik vardır: 1.Aynılıkta ısrarcılık: As’lı çocuklar küçük değişikliklerin hakkından gelemez, endişelidirler. Stres, aşırı yorgunluk ve duygusal yüklenmeler karşısında dengelerini kaybederler. As’lı çocuklar küçük değişikliklerin hakkından gelemez, endişelidirler. Stres, aşırı yorgunluk ve duygusal yüklenmeler karşısında dengelerini kaybederler. Öneriler: Tahmin edilebilir ve güvenli bir çevre sağlamak, tutarlı günlük rutin sağlamak, sürprizlerden kaçınmak, değişikliklere hazırlık yaparak korkularını yenmek gerekiyor.

2.Sosyal Etkileşimin Zararı: As’lı çocuklar sosyal etkileşimin karmaşık kurallarını anlamakta zorlanırlar. Naiftirler, şakaları anlamazlar. Fiziksel temastan hoşlanmazlar. Öneriler: Çocuğu kabadayılıktan ve kızdırılmaktan koruyun, nasıl arkadaşlık kurması gerektiği öğretilmelidir, akran eğitimi yapıp arkadaşından fayda görmesini sağlamalıyız.

3.Sınırlı İlgi Alanı: As’lı çocukların tuhaf ilgileri veya acayip, yoğun tutkuları vardır. Bu konularda tekrarlayan sorular sorarlar. Öneriler: As’lı çocuğun ilgi alanı hakkındaki sorularına her zaman izin vermeyin, olumlu davranışında pekiştirme yapılmalı, ödevleri ilgi alanlarına yönelik verilebilir, tutkularını onun ilgi alanını geliştirmekte bir yol olarak kullanabilirsiniz.

4.Zayıf konsantrasyon: As’lı çocuklar sıklıkla içlerinden gelen uyaranlarla yapmakta olduğu işten uzaklaşır, organize olamazlar. Aktivitelere odaklanmada zorlanırlar. Öneriler: Ödevler küçük parçalara bölünmeli, sık sık geri bildirimde bulunulmalı ve yönlendirilmelidir. Ön sıralarda oturtulmalı ve dikkatini derse vermesi için sık sık sorular sorulmalı, ödevlerini tamamlaması için ek süreler verilmelidir.

5.Zayıf Motor Koordinasyon: As’lı çocuklar beceriksiz ve sakardır, motor yetenek gerektiren oyunlarda başarısızdırlar, kalem tutmada ve yazı yazmada sorun yaşarlar. Öneriler: Fizyoterapi alması için yönlendirin, spor faaliyetlerine dahil edin, yarışmaya dayanan sporlara girmesi için zorlamayın.

6.Akademik Zorluklar: As’lı çocuklar genellikle ortalama veya ortalama üstü zekaya sahiptirler ancak yüksek düzeyde düşünme ve anlama yeteneğinden yoksundurlar. Problem çözme yetenekleri zayıftır. Öneriler: Bep uygulayın, ek açıklamalarda bulunun, dersi basitleştirerek anlatın, mükemmel hafızalarını kullanın, bilgileri çok iyi saklarlar.

7.Duygusal Yaralanma(İncinme): As’lı çocuklar normal eğitimlerin tamamlayacak zekaya sahiptir. Fakat çoğunlukla sınıfın istekleri ile başa çıkacak duygusal güce sahip değildir. 7.Duygusal Yaralanma(İncinme): As’lı çocuklar normal eğitimlerin tamamlayacak zekaya sahiptir. Fakat çoğunlukla sınıfın istekleri ile başa çıkacak duygusal güce sahip değildir. Öneriler: Yüksek seviyede istikrar sunarak patlama yaratacak etkileri önleyin. Patlamalardan korumak için strese karşı nasıl baş edeceklerini öğretin. Çocuğun ağlama, yalnızlığın artması, intihar belirtileri gibi depresyon belirtilerinde terapiste yönlendirilmesi gerekir. Öneriler: Yüksek seviyede istikrar sunarak patlama yaratacak etkileri önleyin. Patlamalardan korumak için strese karşı nasıl baş edeceklerini öğretin. Çocuğun ağlama, yalnızlığın artması, intihar belirtileri gibi depresyon belirtilerinde terapiste yönlendirilmesi gerekir.