ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

BELİRLENEN HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
EĞİTSEL REHBERLİK.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
DÜZENLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 8. SINIFLAR
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK

NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ? Bu soruyu cevaplamadan önce … “Niçin ders çalışmalıyız?”

NİÇİN DERS ÇALIŞMALIYIZ?

NİÇİN DERS ÇALIŞMALIYIZ? Hayatta mutlu olmak için…(başarı) Aileniz için… (vefa borcu) İyi bir iş bulmak… (saygıdeğer bir kişi) İyi bir eş bulmak… (güzel bir aile kurmak) Vatan, millet, tüm insanlık… (faydalı bir insan) Geleceğiniz… (hayalleriniz, umutlarınız) YA DA HEPSİ İÇİN Mİ?

Başarıya inanmak Mantıklı bir hedef belirlemek Sistemli çalışmak BAŞARININ ÜÇ ANAHTARI Başarıya inanmak Mantıklı bir hedef belirlemek Sistemli çalışmak

HEDEF BELİRLEME “İleriye dönük düşünmek akıllıca bir şeydir ama görebildiğinden daha uzaklara bakmak aptallıktır” Churchill

HEDEF NEDİR? - Hedef, maç oynarken karşı kaledir. - Hedef ırmağın ulaşmak istediği denizdir. - Hedef, ………….. Üniversitesi, …….. Bölümü’dür.

HEDEF BUDUR… Yani hedef; Açık ve net ifade edilen, Ulaşılması, gerçekleşmesi istenen ve bu uğurda kendinden de fedakarlık ederek çalışılan, Yazılı olarak evin her yerine asılan, Kişiye hayatı anlamlı hale getiren gerçekleşmesi mümkün olan hayallerdir.

tam istediğimiz şey olmalıdır, gerçekçi olmalıdır, HEDEF… tam istediğimiz şey olmalıdır, gerçekçi olmalıdır, kesin bir tanım taşımalıdır.

HAYATTA BAŞARILI OLMAK İÇİN HEDEF BELİRLEMEK GEREKLİDİR, ANCAK YETERLİ DEĞİLDİR. HEDEFE ULAŞMAK İÇİN PLANLI ÇALIŞMAK GEREKİR

PLANLAMA Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir PLANLAMA YAPMALIYIZ . Zamanı boşa geçirmek, yaşamı boşa geçirmektir ve boşa geçen zaman asla telafi edilemez.

Her dersten çalışmanız gereken konuları belirleyin, PLAN HAZIRLARKEN… Okuldan gelme zamanı ile yatma saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayın, Her dersten çalışmanız gereken konuları belirleyin, Çalışmanız gereken konuları, haftanın günlerine bölerek ayırın, Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin.

LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma Yolda geçen zaman Uyku Yemek yemek Okulda geçen zaman TV izleme Konuşma 7x24=168

LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma 3 Yolda geçen zaman 1 Uyku 7 Yemek yemek 2 Okulda geçen zaman TV izleme Konuşma 7x24=168 24

LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma 3 21 Yolda geçen zaman 1 5 Uyku 7 49 Yemek yemek 2 14 Okulda geçen zaman 35 TV izleme Konuşma 7x24=168 24 152

LAFTA DEĞİL HAFTADA KAÇ SAAT? Gün içinde yaptığınız aktiviteler Günlük aldığı zaman Haftalık aldığı zaman Ders çalışma 3 21 Yolda geçen zaman 1 5 Uyku 7 49 Yemek yemek 2 14 Okulda geçen zaman 35 TV izleme Konuşma 7x24=168 24 152 168-152=16

Çalışma planınızı yazarak düzenleyiniz… “Söz uçar, yazı kalır!”

NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ? Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için; 40 –50 dakikalık çalışma, 10 dakikalık tekrar ve 10 dakika ara vererek devam etmek gerekir. Aynı türden çalışma gerektiren dersleri ardı ardına getirmemeye çalışın. Düzenli molalar vererek yaptığınız 1-2 saatlik çalışma;hiç ara vermeden yapılan 5 saatlik çalışmadan daha verimlidir. Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.

DERSİN İŞLENDİĞİ GÜN TEKRAR EDİLMESİ UNUTMA DÜZEYİNİ AZALTIR. Öğrenilen bilgilerin; %50’si ilk 80 dakika içerisinde, %80’ni 24 saat içerisinde unutulur. Öğrenmenin kalıcı olabilmesi için bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılması gerekir. Bunun için de mutlaka periyodik tekrarlar yapılmalıdır.

NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ? İLK TEKRAR: 40-50 dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve yaklaşık 10 dakika sürmelidir. İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı. ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.

NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ? İLK TEKRAR: 40-50 dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve yaklaşık 10 dakika sürmelidir. İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı. ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.

NASIL DERS ÇALIŞILMAZ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Yatarak, Müzik dinleyerek, Televizyon izleyerek, Dersten derse, konudan konuya atlayarak, Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak, Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak Çalışma anında hayallere dalarak, Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak, Günlük ayrıntılara boğularak, Derslerle, konularla ilgili yetersiz bilgi sahibi olarak, Plansız programsız olarak, Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak, Düzenli tekrarlar ve alıştırmalar yapmadan, Öğrenmeyi bir tarafa bırakıp ezberlemeyi öğrenme sanarak, Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan DERS ÇALIŞILMAZ !

NASIL DERS ÇALIŞILIR? Masaya canlı, atak ve istekli oturarak, Ders ayrımı yapmadan Ezberlemeden, öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde, Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırarak, Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı öğeler (haritalar, çizimler, resimler...)kullanarak, Çalıştığınız konuyla bağlantılı başka konuları iyice öğrenmiş olarak, İyice anlaşılmayan bölüm geçiştirilmeden, Tekrarlamayı kolaylaştırmak, konunun özünü kavramak ve anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak için sırasıyla kısa notlar tutarak, Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar, uygulamalar yaparak

ÇALIŞIRKEN ORTAMI HAZIR HALE GETİRMELİYİZ…

Teşekkürler…