AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
İLETİŞİM.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İlköğretim Grubu ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”, “Öyle yapınca sandım ki...”, “Aslında demek istediğim o değildi” vb. cümleler kurmamak için; iletişim kazaları nedeniyle huzurun, güvenin ve motivasyonun bozulup huzursuzluk ve mutsuzluk yaşanmaması için doğru iletişim becerilerinin kazandırılmasıdır. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İLETİŞİM NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

“Ne söyleyeceğiniz önemli, nasıl söylediğiniz de önemli, ancak daha önemli olan karşınızdakinin ne anladığıdır.” MEVLANA NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. İLETİŞİM NEDİR ? Kişi ya da kişilerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini paylaşma sürecidir. Bizim başkalarını, başkalarının da bizi anlamasına yarayan bir SÜREÇTİR. Düşünme ve görüşlerin sözlü olarak karşılıklı alışverişidir. Sözel ve sözel olmayan etkileşim yoluyla yaşantıların paylaşılması sürecidir. İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ -Söz %10 -Ses tonu %35 -Beden dili %55 Sözsüz iletişim *Mimik- -Jest *Mekan Kullanımı *Temas *Ses Tonu *Göz Kontağı *Yüz İfadeleri *Vücut Duruşu *Kişisel Alan *Kıyafet, aksesuar *Dokunma *Kafa İşaretleri *El Ve Kol Duruşu *Bacakların Duruşu *Beden Yönelimi *Oturma Biçimleri Sözlü iletişim -Dil - Sözcükler -Söz %10 -Ses tonu %35 -Beden dili %55 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İLETİŞİM ŞEMASI MESAJ KAYNAK ALICI DÖNÜT NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

DÜŞÜNELİM… Çevremizi düşünelim...kendimizi düşünelim...Bir sorunumuz olduğunda aklımıza ilk kim geliyor? Kiminle konuşmaya, dertleşmeye istek duyuyoruz? Neden o, başkası değil? Bu kişiyi iyi bir dinleyici yapan hangi özellikleri? Ya da tam tersini düşünelim...Sorunumuz olduğunda kesinlikle anlatmayı aklımızdan bile geçirmediğimiz kişileri...Neden anlamazlar? Bizi anlamadıklarını nasıl anlıyoruz? NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Çevremizdeki bazı insanlarla konuşmak kolay ve zevk vericiyken, bazılarıyla kurduğumuz iletişim çok yüzeysel olabiliyor. Benzer kişilik özellikleri, ortak ilgi ve hobiler, birbirine yakın değer ve dünya görüşü, yakın ahlak anlayışı ve eğitim düzeyi gibi pek çok faktör, insanlar arası ilişkilerde temel öneme sahiptir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İLETİŞİM ENGELLERİ Dinlerken başka şeylerle ilgilenmek. Anlatılanlara gülmek, insanları utandırmak. Konuşulanları yarıda kesmek. Çok fazla konuşmak. Savunmaya geçmek. Saldırgan tavırlar takınmak. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İletişimde dinlemek ve anlamaya çalışmak yerine hemen yargılamak. Zıtlaşmak ve tartışmak. Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamak. Tek bir olaydan giderek kişiyi tanıdığımızı düşünmek. Beklentilerimizin söyleneni yorumlamakta etkili olması. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Kendi kişisel algımızı gerçekmiş gibi düşünmek. Konuştuğumuzda herkesin bizim düşünce ve duygularımızı hemen anlayıp onaylaması ve paylaşması gerektiğine inanmak. Kendi kişisel algımızı gerçekmiş gibi düşünmek. Kendimizi, duygularımızı ifade etmekten kaçınmak, onun yerine anlaşılmayı beklemek. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İLETİŞİMİN KURALLARI Gülümsemek (yeri ve zamanı uygun olduğunda), Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunmak, Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşmak, Empatik, sabırlı ve kabul edici olmak, Geri bildirim vermek, Göz teması kurmak, Beden dilini iyi yorumlamak, NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Daha iyi anlamak için sorular sormak, Açık uçlu sorular sormak, Dikkatli bir şekilde dinlemek ve dinlediğinizi davranışlarınızla belli etmek, Daha iyi anlamak için sorular sormak, Açık uçlu sorular sormak, Sakin ve kendinizden emin olmak, Basit ve anlaşılır bir dil kullanmak, Yüz yüze konuşmak, Etkileşime önem vermek, uygun olduğunda dokunmak veya sarılmak, Kişinin ismini kullanmak. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

DİNLEME Etkin bir dinleme; kişinin anlattıklarının kabul edildiğini ileten, doğru anlaşıldığını kanıtlayan, empati gösteren ve açılımı yüreklendiren bir dinleme çeşididir NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

NASIL DAHA İYİ DİNLERİZ? Konuşurken dinleyemezsiniz, konuşmayı kesin ve dinlemeye istekli olduğunuzu gösterin. Kendinizi konuşanın yerine koyun. Onun bakış açısını, tutumlarını, değerlerini ve yaşını göz önüne alarak anlamaya çalışın. Onu daha iyi anlamak için sorular sorun. Dikkatinizi konuşulana verip, duygularınızı kontrol etmeye çalışın. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

YARDIMCI OLMAK İÇİN DİNLEMEK Sorunlara verdiğiniz yaygın cevap türleri Sorunları çözmek için verdiğiniz cevaplar, sizin nasıl bir dinleme davranışı gösterdiğinizi ve soruna ne tür bir yaklaşım gösterdiğinizi belirtir. Yargılama: Konuşanın davranışını ya da düşüncesini belirli bir yönde değerlendirme. Olumlu ve olumsuz olabilir. Yargılayıcı tutum savunuculuğa iter ya da iletişime kapanmaya neden olur. Gerçek sorunun gizlenmesine neden olur. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Çözümleme (analiz etme): Konuşanı konuşandan daha iyi bir biçimde kendisinin anladığını ima eder. “bence seni rahatsız eden şey…”, “söylediğin bu ama, gerçekte düşündüğün…” yapılan çözümlemenin doğru olduğuna ilişkin elinizde geçerli kanıt yoktur; yaptığınız yorum, karşınızdakinin kafasını daha da karıştırır. Savunucu tutuma iter. “ben senden daha iyi bilirim” şeklinde anlaşılır. Soru sorma: Soru sorma karşımızdakinin düşüncelerini yönlendirme şeklinde ise bu tutum da savunuculuğa iter. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Rahatlatma: Bazı durumlarda kişinin biraz cesaretlendirilmeye, biraz desteklenmeye ve rahatlatılmaya gereksinimi vardır ve böyle zamanlarda o kişiye destek olmak, onu rahatlatmak yerinde olabilir. Ancak belirli bir konuda bunalmış birine “boş ver, yorma kafanı böyle şeylere” demek ya da işi şakaya vurmak, sizin onun sorunlarını ciddiye almadığınızı ya da duygu ve düşüncelerini doğal bulmadığınız izlenimi verir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Karşınızdaki insanı ne kadar iyi dinlerseniz ve ne kadar iyi anlarsanız karşınızdakiler de sizi o kadar iyi dinler ve o kadar iyi anlar. Konuşulanları dikkatle dinlerseniz, siz konuştuğunuzda da karşınızdaki insanlar sizi dikkatle dinler. KURAL BASİT! NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

SEN DİLİ BEN DİLİ . Hissedilenleri ifade eder. . İyi niyetle işbirliği çağrısıdır. . Çözüm getirmez, ama durumu açıklar. . Güven geliştirir. . Suçlamaz, yargılamaz. . Savunmaya itmez. . Paylaşmaya çağrıdır. . Karşıdaki kişide düşünme ve empati yaratır. . Hisler ve kaygılar açıkça dile getirilir. . Hislerin sorumluluğu yüklenilir. . Durum, davranış ve olumsuz duygu belirtilir. . "KİŞİLİGE SALDIRI YOKTUR Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. Suçlayıcıdır. * Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir. * Kişi kendini suçlanmış ve anlaşılmamış hisseder, yargılayıcıdır. * Kişiyi gücendirir, kırar. Kişi önemsenmediğine inanır. * Kişi direnir ve tamamen sağlıksız bir iletişim olur, iki taraf da kaybedendir. * Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur * İşbirliğinden uzaklaştırır. * Savunucu ve düşmanca tavırlara neden olur. * olumsuzlukları pekiştirir. (inandırır.) * İnsanlar kendilerini kızgın, incinmiş ve değersiz görür. * Kızgınlığı kışkırtır. *Öç almaya hakkım var düşüncesini doğurur. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

BEN DİLİNİN YARARLARI . Hissedilenleri ifade eder. . İyi niyetle işbirliği çağrısıdır. . Çözüm getirmez, ama durumu açıklar. . Güven geliştirir. . Suçlamaz, yargılamaz. . Savunmaya itmez. . Paylaşmaya çağrıdır. . Karşıdaki kişide düşünme ve empati yaratır. . Hisler ve kaygılar açıkça dile getirilir. . Hislerin sorumluluğu yüklenilir. . Durum, davranış ve olumsuz duygu belirtilir. . "KİŞİLİGE SALDIRI YOKTUR NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Sen dili: Hiç benim fikrimi sormuyorsun, kendini akıllı sanıyorsun. Ben dili: Bu konuda fikrimin sorulmayışına üzüldüm. Sen dili: Akşam yemeğe yine geç kaldın. Ben dili: Çok üzülüyorum, ailemiz akşam yemeklerinde hiç bir araya gelemiyor. Sen dili: Yeter, kes sesini soru sorma. Ben dili: Devamlı soru sorman beni sinirlendiriyor. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ