KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8. SINIF
Advertisements

Simetri ekseni (doğrusu)
YENİ MATEMATİK Cisim Atölyesi
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Cebirsel İfadeler’ de Toplama İşlemi
8.SINIF KAREKÖKLÜ SAYILAR.
GEOMETRİK CİSİMLERDE DÖNME HAREKETİ
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
Batuhan Özer 10 - H 292.
ÇARPANLARA AYIRMA.
Karenin Çevre Uzunluğu
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan
MATRİS-DETERMİNANT MATEMATİK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
KÖKLÜ SAYILAR.
MEHMET GÖK 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
YENİ MATEMATİK Cisim Atölyesi
8.SINIF KAREKÖKLÜ SAYILAR.
ÇARPANLARA AYIRMA Bu power point projesi çarpanlara ayırma metodları
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma
Ters Hiperbolik Fonksiyonlar
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
RASYONEL İFADELERDE SADELEŞTİRME
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÇARPANLARA AYIRMA.
TRİGONOMETRİ KAYNAK:LİSE-2 Matematik Ders Kitabı
ÖZDEŞLİK b x x b a y a y a 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
PİSAGOR BAĞINTISI.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 6.SINIF
8.Gün MATEMATİK 1.KİTAP PARANTEZ AÇMA ANTRENMANLARLA
9.Gün MATEMATİK 1.KİTAP PARANTEZ AÇMA ANTRENMANLARLA
Sayıların Basamaklarını Tanıyalım
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
Çarpanlara Ayırma.
HAZIRLAYAN:GONCA NUR UYAN
Pisagor Bağıntısı PİSAGOR BAĞINTISI.
PRİZMALAR.
20.Gün MATEMATİK 1.KİTAP RASYONEL DENKLEMLER -II ANTRENMANLARLA
DİERANSİYEL DENKLEMLER
DOĞRUSAL DENKLEMLERİN
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma
KOORDİNAT SİSTEMİ.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
GEOMETRİK CİSİMLER.
HAZIRLAYAN:İMRAN AKDAĞ NO:
MATEMATİK 1. DERECE DENKLEMLER.
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
ARAPÇA RESİMLİ KELİMELER
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Yeşilköy Anadolu Lisesi. TANıM (KONUYA GIRIŞ) a, b, c gerçel sayı ve a ¹ 0 olmak üzere, ax 2 + bx + c = 0 biçimindeki her açık önermeye ikinci dereceden.
CANSU ÇABALAR 11 TM A 64. KARMAŞIK SAYILAR ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
SAYI PROBLEMLERİ.
ÇARPANLARA AYIRMA Konular Örnekler.
GEOMETRİK CİSİMLER VE ŞEKİLLER
Günay DOĞU Şefika AKMAN Emel GÖLGE B.Görkem ŞAHİN
7. SINIF MATEMATİK İRFAN KAYAŞ.
KAREKÖKLÜ SAYILAR-1 İrfan KAYAŞ.
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
ÇARPANLARA AYIRMA Bu power point projesi çarpanlara ayırma metodları
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma Asal sayılar, sadece matematikte değil;elektronik haberleşmede,sesli haberleşmede,askeri sistemde,internette kullanılır.
ÜÇGENLER. A B C C kenarı a kenarı b kenarı A B C.
Sunum transkripti:

KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ

KONU: ÇARPANLARA AYIRMA METOD: KLAVUZLANMIŞ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME,OLUŞTURMACILIK SINIF: 8. SORU: Bir kenarı a birim olan bir karenin alanını bulunuz? a CEVAP:……………. a a a

Önceki karenin içine bir kenarı b birim olan küçük bir kare çizelim. SORU: Küçük karenin alanını bulunuz? CEVAP:……………….. a b b b b

Büyük kareden küçük kareyi çıkartalım. a – b a b A2 b b a – b SORU: A1 ve A2 dikdörtgenlerinin alanlarını bulunuz ve bu alanların toplamını yazınız? SORU: Oluşan şeklin alanını, büyük karenin alanından küçük karenin alanını çıkartarak bulunuz? CEVAP:………….. CEVAP: A1=……….. A2=………… A1 + A2 =………. SORU:Bulduğunuz iki sonucu birbirine eşitleyiniz? CEVAP:…………… SORU:Neyin farkına vardınız? CEVAP:………………..

ÖĞRENCİNİN BULMASI GEREKEN EŞİTLİKLER: Büyük karenin alanı: a x a = a2 Küçük karenin alanı: b x b = b2 Büyük kareden küçük karenin çıkarılması ile oluşan şeklin alanı: a2 b2 ……(1) Ortak çarpan parantezine alınırsa a2 b2 =(a +b) x (a – b) sonucu bulunur A1=(a – b) x a A2=(a – b) x b A1 + A2 =(a – b ) x a + (a – b) x b ……(2) Bu şekilde öğrenci (a2 b2 ) iki kare farkının sonucuna kendisi ulaşır ve (a2 b2 )’ nin a2 b2 = (a – b ) x (a + b) Olduğunu kendisi bulur 1 ve 2 denklemleri eşitlenirse: a2 b2 = ( a – b) x a + (a – b ) x b = a2 _ ab + ab - b2 = a2 + ab - ab - b2 =a(a +b) – b(a +b)