KAHRAMANMARA Ş REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA SEM İ NER İ NE HO Ş GELD İ N İ Z VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA SEM İ NER İ NE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Tavşanın yarış hikayesi
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
 VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA BA Ş AR ı YA GIDEN YOL ÇOK ÇAL ıŞ MAKTAN DE Ğ IL, ETKILI ÇAL ıŞ MAKTAN GEÇMEKTEDIR. Geçmişte başarı için tek bir reçete sunulurdu.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DİKKAT TOPLAMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

KAHRAMANMARA Ş REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA SEM İ NER İ NE HO Ş GELD İ N İ Z VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA SEM İ NER İ NE HO Ş GELD İ N İ Z

Ba ş ar ı ya giden yol çok çal ış maktan de ğ il, etkili çal ış maktan geçmektedir. Geçmişte başarı için tek bir reçete sunulurdu. “Çalışmak, çalışmak ve yine çalışmak.” Oysa bugün çağdaş başarı kavramı içinde çok çalışmak yerini etkili ve verimli ders çalışmaya bırakmıştır.

İ LER İ YE YÖNEL İ K AMAÇLARIMIZI BEL İ RLEMEN İ N ÖNEM İ Etkili bir çalışma için öncelikle amacın net ve açık bir şekilde belirlenmiş olması gerekir.Bu hedeflerimizi gerçekleştirebilmek için de buna inanmamız ve bu amaca uygun plan ve program yapmamız gerekir. Etkili bir çalışma için öncelikle amacın net ve açık bir şekilde belirlenmiş olması gerekir.Bu hedeflerimizi gerçekleştirebilmek için de buna inanmamız ve bu amaca uygun plan ve program yapmamız gerekir.

DERS ÇALIŞMA PROGRAMINI NASIL HAZIRLARIZ Her dersten çalışmamız gereken konuları saptamalıyız. Her dersten çalışmamız gereken konuları saptamalıyız. Çalışmamız gereken dersleri ve konuları haftanın günlerine bölerek yerleştirmeliyiz. Çalışmamız gereken dersleri ve konuları haftanın günlerine bölerek yerleştirmeliyiz. Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati arasında kalan çalışma süresini hesaplamalıyız. Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati arasında kalan çalışma süresini hesaplamalıyız. Aynı türden dersleri peş peşe çalışmamalıyız. Aynı türden dersleri peş peşe çalışmamalıyız. ( Türkçe-Tarih) Günlük çalışma süremizi 4-5 saat olarak belirleyip bunu ihtiyaca göre azaltır yada arttırabiliriz. Günlük çalışma süremizi 4-5 saat olarak belirleyip bunu ihtiyaca göre azaltır yada arttırabiliriz. Planımızda derslere vereceğimiz çalışma sürelerini dersin özelliğine ve dersteki başarı durumuna göre ayarlamalıyız. Planımızda derslere vereceğimiz çalışma sürelerini dersin özelliğine ve dersteki başarı durumuna göre ayarlamalıyız. Çalışma planımızdaki dersleri mümkün olduğunca günün aynı saatlerine yerleştirmeliyiz. Çalışma planımızdaki dersleri mümkün olduğunca günün aynı saatlerine yerleştirmeliyiz. Planımızda televizyon, müzik, arkadaşlık, kitap okuma gibi etkinliklerle ders çalışma saatlerini birbirinden ayırmalıyız. Planımızda televizyon, müzik, arkadaşlık, kitap okuma gibi etkinliklerle ders çalışma saatlerini birbirinden ayırmalıyız. SABIR VE ZAMAN : İŞTE BENİM GÜÇLÜ ASKERLERİM.

ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER Eğer mümkünse çalışma odamızı özel olarak düzenlemeliyiz. Eğer mümkünse çalışma odamızı özel olarak düzenlemeliyiz. Çalışma odamız fazla sıcak veya soğuk olmamalıdır. Çalışma odamız fazla sıcak veya soğuk olmamalıdır. Çalışma odamız havalandırılmalıdır. Çalışma odamız havalandırılmalıdır. Çalışma odamız sessiz olmalıdır. Çalışma odamız sessiz olmalıdır. Çalışma odamızda tuttuğumuz takımın posteri olmamalıdır. Çalışma odamızda tuttuğumuz takımın posteri olmamalıdır. Çalışma masamız pencere kenarında olmamalıdır. Çalışma masamız pencere kenarında olmamalıdır. Çalışma masamızın yüksekliği boyumuza göre olmalıdır. Çalışma masamızın yüksekliği boyumuza göre olmalıdır. Çalışma sandalyemiz fazla yumuşak veya sert olmamalıdır. Çalışma sandalyemiz fazla yumuşak veya sert olmamalıdır. Çalışma masamız tertipli ve düzenli olmalıdır. Çalışma masamız tertipli ve düzenli olmalıdır. Çalışma masamızı çalışma dışındaki faaliyetiler için kullanmamalıyız. Çalışma masamızı çalışma dışındaki faaliyetiler için kullanmamalıyız.

ÖĞRENEMEYE HAZIR OLUŞ öğrenme olayını gerçekleştirebilmemiz için zihinsel ve bedensel olarak hazırlanmamız gerekir. BEDENSEL HAZIR OLUŞ Bedenimizi dinç ve güçlendirici duruma getirmek elimizde olan bir şeydir.Bunun için; Dengeli Beslenme Dengeli Beslenme Dengeli uyku Dengeli uyku Oturma pozisyonu Oturma pozisyonu Hareket etmek Hareket etmek PSİKOLOJİK HAZIR OLUŞ Öğrenmenin oluşabilmesi için bedenimiz gibi beynimizin de hazır hale gelmesi gerekir. Buda öğrenilecek olan konuya motive olmak ile olur.

ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK Etkili öğrenme her işte olduğu gibi öğrenilecek olanların planlanmasıyla başlar.Plan ; yapılacak işin belirli bir düzene sokulmasıdır. Çalışmaya başlamadan önce şunlara dikkat etmeliyiz. OLUMSUZ DÜŞÜNCELERDEN UZAKLAŞMAK Dersi, sınavı “Bir ölüm kalım savaşı” haline getirmemeliyiz. Dersi, sınavı “Bir ölüm kalım savaşı” haline getirmemeliyiz. “Ya başaramazsam”, “Mahvoldum” gibi bu ve buna benzer düşüncelerden sıyrılmalıyız. “Ya başaramazsam”, “Mahvoldum” gibi bu ve buna benzer düşüncelerden sıyrılmalıyız. Kendimize değer vermeli, geçmişteki başarısızlıklarımızı değil, başarılarımızı düşünmeliyiz. Kendimize değer vermeli, geçmişteki başarısızlıklarımızı değil, başarılarımızı düşünmeliyiz. Bu dersi anlamıyorum deyip bir kenara atmamalıyız. Bu dersi anlamıyorum deyip bir kenara atmamalıyız.

ÇALIŞMA SÜRESİNİ PLANLAMAK Çalışma sürelerini mümkün olduğunca, her zaman günün aynı saatlerine yerleştirmeliyiz. Çünkü; bu bizi o saatte çalışmaya güdeleyecek dikkatimizi kolayca toplamamıza yardımcı olduğu kadar, bizde o saatte çalışma isteği de uyandıracaktır. Çalışma sürelerini mümkün olduğunca, her zaman günün aynı saatlerine yerleştirmeliyiz. Çünkü; bu bizi o saatte çalışmaya güdeleyecek dikkatimizi kolayca toplamamıza yardımcı olduğu kadar, bizde o saatte çalışma isteği de uyandıracaktır. Yemeklerden hemen sonra çalışmaya başlamamalıyız. Yemeklerden hemen sonra çalışmaya başlamamalıyız. En iyi çalışma biçimi ara vererek yapılan bir çalışmadır. Ortalama dakikalık çalışmadan sonra 10 dakikalık bir dinlenme süresi bırakmamız gerekir. En iyi çalışma biçimi ara vererek yapılan bir çalışmadır. Ortalama dakikalık çalışmadan sonra 10 dakikalık bir dinlenme süresi bırakmamız gerekir. Bir dersi çalıştıktan sonra bu derse yakın özellikteki başka bir dersi çalışmamalıyız. (Tarih-Coğrafya ) Bir dersi çalıştıktan sonra bu derse yakın özellikteki başka bir dersi çalışmamalıyız. (Tarih-Coğrafya ) Hangi saatlerde hangi dersin çalışılacağını kararlaştırmış olmalıyız. Hangi saatlerde hangi dersin çalışılacağını kararlaştırmış olmalıyız. 10dakikalık dinlenme de televizyondan uzak durun.

İŞTE BENİM GÜNLÜK PLÂNIM SAATLER YAPILAC AK ETKİNLİ ĞİN TÜRÜ NE YAPILACAK NASIL YAPILACAK NEREDE YAPILACAK  YATAKT AN KALKMA  KAHVAL TI YAPMA TÜRKÇE CÜMLE BİLGİSİ  KONU ANALİZİ  SORU ÇÖZÜMÜ KÜTÜPHANEDE ( EVDE, OKULDA VS..)

HAFTALIK PLÂN SAATLERPZT.SALIÇRŞ.PRŞB.CUMAC.TESİPAZAR (X) MATEMATİK TÜRKÇE FEN BİLGİSİ … ….

AYLIK PLÂN HAFTALARGÜNLER ÇALIŞMA KONULARI DÜŞÜNCELER 1PAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMACUMARTESİPAZAR 2PAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMACUMARTESİPAZAR 3PAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMACUMARTESİPAZAR 4PAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMACUMARTESİPAZAR

PLÂN ÇEŞİTLERİ GÜNLÜK PLÂN Günlük plan, bir gün içerisinde yapılacak çalışmaları içerir.Bu planda çalışma süreleri dışında kalan ve uyumaya, dinlenmeye, yeme, içme gibi faaliyetlere ayrılan süreler ile okulda geçen sürelere (x ) işareti konur. HAFTALIK PLÂN Günlük çalışma plânından daha genel bir plândır.Bir hafta boyunca yapacağımız çalışmaları plânlama olanağını elde ederiz. Plânlanacak ders ve çalışmaları yazarken kısaltılmış sözcükler kullanılabilir.Plânlamada önemli işler, dersleri renkli kalemle belirtebiliriz. AYLIK PLÂN Daha uzun vadeli, çok yönlü amaçlar için kullanılabilir.Düşünceler kısmına çalışma gerçekleşmişse ( + ), gerçekleşmemişse (- ) konur.

ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRMAK ÇALIŞMADA DİKKATİ DAĞITAN BAZI NEDENLER: Önemsiz sorunların zihni oyalaması. Önemsiz sorunların zihni oyalaması. Duygusal sorunların olması. Duygusal sorunların olması. Çalışırken gereksiz ayrıntılara dalınması. Çalışırken gereksiz ayrıntılara dalınması. Çevrede olumsuz uyarıcıların olması. Çevrede olumsuz uyarıcıların olması. Öğrencilerde yetersizlik duygularının olması. Öğrencilerde yetersizlik duygularının olması. Öğrenilecek bilgilerin sistemsiz, zor ve karmaşık olması. Öğrenilecek bilgilerin sistemsiz, zor ve karmaşık olması. Düzensiz ve anlamsız çalışma. Düzensiz ve anlamsız çalışma. DİKKATİ TOPLAMA YOLLARI Çalışma için karar verme. Çalışma için karar verme. Konuya merak duyma. Konuya merak duyma. Fiziksel çevrenin düzenlenmesi. Fiziksel çevrenin düzenlenmesi. Plânlı ve sistemli çalışmayı bilme. Plânlı ve sistemli çalışmayı bilme. Çalışmada çeşitlilik sağlama. Çalışmada çeşitlilik sağlama. Çalışmada hedef saptama. Çalışmada hedef saptama. Kendine güvenme. Kendine güvenme. Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma. Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma.

PLÂNLI ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN FAKTÖRLER “BU KADAR ÇALI Ş MA YETER” “YETERL İ ZAMANIM YOK” “BEN YAPAMAM K İ ” “ Şİ MD İ ÇOK YORGUNUM” “ÇOK SIKICI” “YARIN ÇALI Ş IRIM” “ÇALI Ş IRSAM İ NEK DERLER”

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ I. HIZLI VE ETK İ N OKUMA YÖNTEM İ ( İ SOAT) II. ETK İ N D İ NLEME YÖNTEM İ ( İ F İ KAN) III. NOT ALMA YÖNTEM İ IV. TEKRAR YÖNTEM İ V. ETK İ N ÇALI Ş MA YÖNTEM İ

HIZLI VE ETKİN OKUMA YÖNTEMİ İ İZLE SSOR OOKU AANLAT TTEKRAR

ETKİN DİNLEME YÖNTEMİ İİLERİYE BAK FFİKİRLER İİŞARETLER KKATIL AARAŞTIR NNOT TUTMA

NOT ALMA YÖNTEMİ Bir konuyla ilgili bilgilerin özetlenerek ileride kullanılmak üzere belirli bir yere yazılması işlemidir. Not almada amaç; öğrencinin konuyu öğrendikten sonra, onu özümleyip ( kendine mal edip )öğrendiklerini kendi sözleriyle ve en kolay anlayabileceği bir biçimde kağıt üzerinde düzenleyerek, daha sonra anımsamasını arttırıcı özlü birikimler elde etmesidir. Notlar; kısa ve anlaşılır olmalı, kişinin kendi sözcük ve deyimleriyle yazılmalı, genelde başlık ve alt başlıklar kullanılmalıdır. TEKRAR YÖNTEMİ TEKRAR YÖNTEMİ Öğrencilerin; ara sıra bilgiler üzerinde yeniden çalışması ve öğrendiklerini gözden geçirmesi unutmayı azaltır. Sık ve kısa aralıklarla yapılan tekrar toplu halde ve bir defada yapılan tekrardan çok daha iyi hatırlanır. ETKİN ÇALIŞMA YÖNTEMİ ETKİN ÇALIŞMA YÖNTEMİ Çalışmayı bir alışkanlık haline getirme yöntemidir. Çalışmayı boş geçen zamanlara yaymak bu yöntemin temelini teşkil eder.

SEM İ NER İ M İ ZE KATILDI Ğ IMIZ İ Ç İ N TE Ş EKKÜR EDER İ Z KAHRAMANMARA Ş RHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ