VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 1. DEHANIN %1’İ YETENEK %99”U ALINTERİDİR. 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NOT TUTMA.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 1

DEHANIN %1’İ YETENEK %99”U ALINTERİDİR. 2

DERS ÇALIŞMAK OKULDA BAŞLAR DERSİ DİNLEMEK DERSİ DİNLEMEK ANLAŞILMAYAN YERLERİ ÖĞRETMENE SORMAK ANLAŞILMAYAN YERLERİ ÖĞRETMENE SORMAK NOT TUTMAK NOT TUTMAK NOT TUTARKEN KENDİ CÜMLELERİMİZİ KULLANMAK NOT TUTARKEN KENDİ CÜMLELERİMİZİ KULLANMAK DERSTEN ÇIKARKEN O DERSLE İLGİLİ KAFAMIZDA HER HANGİ BİR SORU İŞARETİNİN KALMAMASI DERSTEN ÇIKARKEN O DERSLE İLGİLİ KAFAMIZDA HER HANGİ BİR SORU İŞARETİNİN KALMAMASI 3

Tekrar yapmak Tekrar yapmak Tekrar yapılan konuyla ilgili sorular oluşturmak Tekrar yapılan konuyla ilgili sorular oluşturmak Özet çıkarmak Özet çıkarmak Tekrar yapılan konuyla ilgili sorular çözmek Tekrar yapılan konuyla ilgili sorular çözmek Öğrenilenleri önceki öğrenmelerle ilişkilendirmek Öğrenilenleri önceki öğrenmelerle ilişkilendirmek 4

Zihinde en çok en son öğrenilenler kaldığı için ders çalıştıktan sonra uyumak öğrenilenlerin unutulmaması açısından oldukça önemlidir. Zihinde en çok en son öğrenilenler kaldığı için ders çalıştıktan sonra uyumak öğrenilenlerin unutulmaması açısından oldukça önemlidir. 5

Sabah okula gelmeden önce akşam tekrar edilen konuların dinç bir zihinle kısaca gözden geçirilmesi öğrenmelerin kalıcı olmasını sağlayan en önemli unsurlardan biridir. Sabah okula gelmeden önce akşam tekrar edilen konuların dinç bir zihinle kısaca gözden geçirilmesi öğrenmelerin kalıcı olmasını sağlayan en önemli unsurlardan biridir. 6

Çözülemeyen sorular ertesi gün mutlaka ders öğretmenine çözdürülmelidir. Çözülemeyen sorular ertesi gün mutlaka ders öğretmenine çözdürülmelidir. 7

BELLİ ARALIKLARLA DİNLENİN Dinlenmekte çalışmanın bir parçasıdır Dinlenmekte çalışmanın bir parçasıdır UNUTMAYIN Kİ DAHA İLERİYE ATLAYABİLMEK İÇİN BİRAZ DAHA GERİ ÇEKİLMEK GEREKİR. UNUTMAYIN Kİ DAHA İLERİYE ATLAYABİLMEK İÇİN BİRAZ DAHA GERİ ÇEKİLMEK GEREKİR. 8

Hatırlanacak maddeleri gösteren anahtar kelimeler seçmek ya da oluşturmak da etkili öğrenme yöntemleri arasında gösterilebilir. Hatırlanacak maddeleri gösteren anahtar kelimeler seçmek ya da oluşturmak da etkili öğrenme yöntemleri arasında gösterilebilir. 9

KONUYU HEDEF ALMAK Tekrar yaparken amacımız belirli bir süre tekrar yapmak değil konuyu öğrenmek olmalıdır. Tekrar yaparken amacımız belirli bir süre tekrar yapmak değil konuyu öğrenmek olmalıdır. 10

HAFTALIK TEKRAR Her haftanın sonunda o haftanın genel tekrarını yaparak,tekrar yapılan konularla ilgili soru çözmek de unutmayı engelleyen etkinlikler arasında gösterilebilir. Her haftanın sonunda o haftanın genel tekrarını yaparak,tekrar yapılan konularla ilgili soru çözmek de unutmayı engelleyen etkinlikler arasında gösterilebilir. 11

AYLIK TEKRAR Her ayın sonunda önceki öğrenmeler tekrar edilerek ilgili konuları kapsayan sorular çözülmelidir. Her ayın sonunda önceki öğrenmeler tekrar edilerek ilgili konuları kapsayan sorular çözülmelidir. Soru çözerken farklı soru tiplerinin çözüm yöntemlerini öğrenebilmek için farklı kaynaklardan yararlanılmalıdır. Soru çözerken farklı soru tiplerinin çözüm yöntemlerini öğrenebilmek için farklı kaynaklardan yararlanılmalıdır. 12

ETKİLİ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Planlı ve programlı çalışma Planlı ve programlı çalışma Zamanın iyi kullanılması ve planlanması Zamanın iyi kullanılması ve planlanması Çalışma ortamının düzenlenmesi Çalışma ortamının düzenlenmesi Not tutma Not tutma Etkili dinleme Etkili dinleme Verimli okuma Verimli okuma Özet çıkarma Özet çıkarma Güdülenme Güdülenme Derse hazırlıklı gelme Derse hazırlıklı gelme Tekrar Tekrar 13

PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMA Planlı çalışarak her işe gerektiği kadar zaman ayırabilirsiniz. Günü gününe çalıştığınız için sınavlar öncesinde aşırı çalışmaya gerek kalmaz. Çalışma veriminiz artar,öğrendikleriniz daha kalıcı ve etkili olur. Planlı çalışarak her işe gerektiği kadar zaman ayırabilirsiniz. Günü gününe çalıştığınız için sınavlar öncesinde aşırı çalışmaya gerek kalmaz. Çalışma veriminiz artar,öğrendikleriniz daha kalıcı ve etkili olur. 14

EĞER; Amaçsızsanız, Amaçsızsanız, Plansız çalışıyorsanız, Plansız çalışıyorsanız, Evin değişik yerlerinde çalışıyorsanız, Evin değişik yerlerinde çalışıyorsanız, Yatarak,uzanarak der çalışıyorsanız, Yatarak,uzanarak der çalışıyorsanız, TV karşısında ya da müzik dinleyerek çalışıyorsanız, TV karşısında ya da müzik dinleyerek çalışıyorsanız, Ezberleyerek öğrenmeye çalışıyorsanız, Ezberleyerek öğrenmeye çalışıyorsanız, Kaynaklardan yararlanmıyorsanız, Kaynaklardan yararlanmıyorsanız, YANLIŞ ÇALIŞIYORSUNUZ! 15

İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN Öğretmenin anlattıklarından yola çıkarak daha sonra neler söyleyebileceğini tahmin edin Öğretmenin anlattıklarından yola çıkarak daha sonra neler söyleyebileceğini tahmin edin Öğretmen konuyu anlatırken ip uçları verebilir,bunlara dikkat edin Öğretmen konuyu anlatırken ip uçları verebilir,bunlara dikkat edin Derse aktif katılın Derse aktif katılın Anlaşılmayan noktaları mutlaka öğretmeninize sorun Anlaşılmayan noktaları mutlaka öğretmeninize sorun Not tutarak dinlediklerinizi tekrar edin,böylelikle devamlı uyanık kalabilirsiniz Not tutarak dinlediklerinizi tekrar edin,böylelikle devamlı uyanık kalabilirsiniz 16

VERİMLİ OKUMA Bölüm içinde neler olduğunu öğrenmek için ana başlıklar,resim ve şekilleri gözden geçirin Bölüm içinde neler olduğunu öğrenmek için ana başlıklar,resim ve şekilleri gözden geçirin Göz atma sırasında kendinize konuyla ilgli sorular sorun Göz atma sırasında kendinize konuyla ilgli sorular sorun Kafanızda oluşan genel fikre ve çıkardığınız sorulara göre metni okumaya başlayın Kafanızda oluşan genel fikre ve çıkardığınız sorulara göre metni okumaya başlayın 17

ÖZET ÇIKARMA Okuduğunuz metindeki önemli noktaların özetini çıkarıp,sadece özeti tekrar etmeniz öğrenmenin daha kısa sürede gerçekleşmesini sağlayacaktır. Okuduğunuz metindeki önemli noktaların özetini çıkarıp,sadece özeti tekrar etmeniz öğrenmenin daha kısa sürede gerçekleşmesini sağlayacaktır. 18

NOT TUTMA Okunan bilginin % 20’si Okunan bilginin % 20’si Okuduktan sonra dinlenen bilginin % 40’ı Okuduktan sonra dinlenen bilginin % 40’ı Okunup dinlendikten sonra yazılan bilginin % 60’ı akılda kalır Okunup dinlendikten sonra yazılan bilginin % 60’ı akılda kalır 19

Bilgiyi saklamanın ve ileride anımsamanın en etkili yolu not almak,daha sonra bu bilgileri tekrarlamaktır. Bilgiyi saklamanın ve ileride anımsamanın en etkili yolu not almak,daha sonra bu bilgileri tekrarlamaktır. En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir Not alarak derse katılan öğrencinin dikkati dağılmaz Not alarak derse katılan öğrencinin dikkati dağılmaz Not tutan öğrenci,notlarını not tuttuğu günün akşamı gözden geçirirse konuyu tekrar etmiş olur Not tutan öğrenci,notlarını not tuttuğu günün akşamı gözden geçirirse konuyu tekrar etmiş olur 20

Not tutmada en önemli ilke,anlatılanları bire bir yazmak değil,önemli kısımları,ana düşünceleri dinleyenin kendi cümleleriyle yazmasıdır. Alınan notlar eve gelince temize çekilirse hafızaya daha iyi yerleşir. Not tutmada en önemli ilke,anlatılanları bire bir yazmak değil,önemli kısımları,ana düşünceleri dinleyenin kendi cümleleriyle yazmasıdır. Alınan notlar eve gelince temize çekilirse hafızaya daha iyi yerleşir. 21

GÜDÜLENME Bir amaç belirleyin Bir amaç belirleyin İnsanları harekete geçiren amaçlarıdır. Amaca dönük davranış başarı getirir. İnsanları harekete geçiren amaçlarıdır. Amaca dönük davranış başarı getirir. 22

ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler,posterler olmamalıdır Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler,posterler olmamalıdır Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır Sadece masada ders çalışılmalıdır Sadece masada ders çalışılmalıdır Öğrencinin çalışması için bağımsız bir odası yoksa evin bir köşesi çalışma için ayrılmalıdır Öğrencinin çalışması için bağımsız bir odası yoksa evin bir köşesi çalışma için ayrılmalıdır Masanın üzerinde sadece çalıma malzemeleri bulunmalıdır Masanın üzerinde sadece çalıma malzemeleri bulunmalıdır 23

Çalışmaya başlamadan önce tüm çalışma materyallerinizi hazırlamalısınız Çalışmaya başlamadan önce tüm çalışma materyallerinizi hazırlamalısınız Belirlediğiniz molalar dışında mola vermemeye özen gösteriniz Belirlediğiniz molalar dışında mola vermemeye özen gösteriniz Ertesi günle ilgili hazırlık yapınız Ertesi günle ilgili hazırlık yapınız Soru çözerken zamanla yarışmayı ihmal etmeyiniz Soru çözerken zamanla yarışmayı ihmal etmeyiniz 24

BAŞARMAK İSTEMİYORSAN; Çalışma masan cam kenarında olsun, soruları çözemeyince dışarıyı seyredersin. Çalışma masan cam kenarında olsun, soruları çözemeyince dışarıyı seyredersin. Odanın duvarlarına yeni posterler asabilirsin, diğerleri eskimiş. Odanın duvarlarına yeni posterler asabilirsin, diğerleri eskimiş. Kullandığın masada ders çalışmaktan çok yemek yiyebilir, dergi okuyabilir, bulmaca çözebilirsin. Kullandığın masada ders çalışmaktan çok yemek yiyebilir, dergi okuyabilir, bulmaca çözebilirsin. Yatarak, yayılarak, uzanarak divanda ders çalış ki! Uykun çabucak gelsin. Yatarak, yayılarak, uzanarak divanda ders çalış ki! Uykun çabucak gelsin. Odandaki televizyonu devamlı açık tut ve internette kalıp bol bol “chat” yap. Odandaki televizyonu devamlı açık tut ve internette kalıp bol bol “chat” yap. 25

Çalan her telefona sen çık ki, hiçbir havadisi kaçırmayasın. Çalan her telefona sen çık ki, hiçbir havadisi kaçırmayasın. “Bu hafta vizyona yeni bir film girdi. Geçen gün gittiğimiz cidden güzeldi. Ama Bora’nın doğum günü partisi de var. Neyse sinemaya haftaya gideriz” (Bunlar en sık yaptığın muhabbet olsun) “Bu hafta vizyona yeni bir film girdi. Geçen gün gittiğimiz cidden güzeldi. Ama Bora’nın doğum günü partisi de var. Neyse sinemaya haftaya gideriz” (Bunlar en sık yaptığın muhabbet olsun) Sadece başarılı olduğun ve sevdiğin derslere çalış. Sadece başarılı olduğun ve sevdiğin derslere çalış. Dersten derse, konudan konuya atla. Dersten derse, konudan konuya atla. 26

Vakit geçirmek için şekillere anlamsızca bak Vakit geçirmek için şekillere anlamsızca bak Gözün aynı cümleye dakikalarca takılı kalsın Gözün aynı cümleye dakikalarca takılı kalsın Bazen sabırsızlıkla, bazen de sıkılma yüzünden acele ve atlayarak oku Bazen sabırsızlıkla, bazen de sıkılma yüzünden acele ve atlayarak oku Gelişigüzel karalama yapar gibi not tut Gelişigüzel karalama yapar gibi not tut Ders çalışmak zorlaştığında ya da sıkıcı olmaya başladığında çalışmayı tamamen bırak. Çalışmamak için yeni bahaneler bul. Ders çalışmak zorlaştığında ya da sıkıcı olmaya başladığında çalışmayı tamamen bırak. Çalışmamak için yeni bahaneler bul. Üstün başarısızlıklar! Üstün başarısızlıklar! 27

“DEĞERLİ BİR ŞEYE ULAŞMANIN KESTİRME YOLU YOKTUR” 28

TEŞEKKÜR EDERİZ. Tamer PETEK KELKİT ANADOLU LİSESİ REHBER ÖĞRETMEN 29