Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sanat ve Sanat Dalları Hazırlayan:İ.Uhut.YILDIZ
Advertisements

HAZIRLAYAN:Melis Doğa URAL
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
Hazırlayan: Merve BOYUN
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
Hazırlayan:Sadık Efe BÜYÜKARSLAN
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
Vincenzo BELLİNİ ( ) Hazırlayan MEHMET ALİ KAYNAR
->Tiyatro Nedir? ->Tiyatronun Geçmişi
Yaratıcı Yazarlık Hafta VI
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
HENRY PURCELL ©2006 ( ) HAZIRLAYAN : GÜLCİHAN KENDİ ©2006.
ŞİİR TÜRLERİ.
Göstermeye Bağlı Edebi Metinler (TİYATRO)
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
Zaman içinde bilim.
1-5 NİSAN GÖSTERMEYE BAĞLI EDEBİ METİNLER
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ -I
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
TİYATRO.
SANAT TARİHİ.
REBETİKA : Rebetika'nın asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir. Hapishane ve tekkeler (rebetlerin haşhaş içtikleri.
GÖSTERMEYE BAĞLI DÜZYAZI TÜRLERİ
HAZIRLAYAN:SONER ÖZTÜRK
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKUL BÖLÜMLERİ GEZİLEREK TANITILDI…
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
MUM IŞIĞINDA ŞARKILAR. Projenin içeriği: Türk sanat müziğinin klasikleşmiş ama yeni nesil tarafından da hala beğeni ile dinlenen eserleri, günümüz Türk.
GİZEMİ ÇEKİCİLİĞİ HAŞMETİ ULAŞILMAZLIĞI SARIP SARMALAYAN BÜYÜLEYİCİ ÖZELLİĞİ İLE HER TÜRLÜ SANAT DALINA İLHAM KAYNAĞI OLMUŞ GECE,MEHTAP, YILDIZLAR.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ GOTİK DÖNEM.
TÜRK SANAT MÜZİĞİNİN GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE UZANAN YOLCULUĞUNDA İÇERİĞİNDE DENİZ, MEHTAP VE SAHİLİ KONU ALAN PEK ÇOK ESER BULUNMAKTADIR. BU KONUYU İŞLEYEN.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: Rönesans Dönemi Müziği
Klasik Batı Müziği.
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.
NEDİR TİYATRO?.
KLASİK MÜZİK.
GÖSTERMEYE BAĞLI METİNLER TİYATRO (OYUN)
EMEVİLER DÖNEMİNDE EĞLENCE HAYATI
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
Hazırlayan : Cem Yurtsev CARMINA BURANA CARL ORFF.
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
Hikaye.
Müzik Nedir?.
SANAT DALLARI.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
AYDINLAnMA ÇA Ğ I. AYDINLATMA ÇA Ğ I Aydınlanma felsefesi ya da 18. yüzyıl felsefeleri genel olarak insanın kendisini, hayatını ve toplumsal yaşamın düzenlenmesini.
1. Seyirlik yer antik tiyatro Tiyatro sözcüğü Yunanca'da "seyirlik yeri" anlamına gelen "theatron"dan türetilmiş, dilimize İtalyanca'daki "teatro" sözcüğünden.
Müziğin: -Resimle -Mimari -Edebiyatla -Opera -Bale Ve Dansla -Tiyatro Ve Sinema MÜZİK ÖDEVİ AD:SUDE NAZ SOYAD:BETER.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
OPERANIN BÜYÜK ESERLERİ
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 4. ÜNİTE BAROK DÖNEM MÜZİĞİ
BAROK VE KLASİK DÖNEM.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ROMANTIK DÖNEM VE BESTECILERI ROMANTIK DÖNEMDE BULUNAN BESTECILER.
MÜZİKLİ TİYATROLAR M. Mustafa KILINÇER TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ
SÖZCÜKTE ANLAM
Sunum transkripti:

Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211

Opera Nedir? Opera, iki sanat dalının temelleri üzerinde yükselmiştir: Tiyatro ve müzik. Ancak opera bu iki sanat dalının üst üste getirilmesi ya da birbirine yapıştırılması değildir. Tiyatro ile müziğin kaynaştığı, edebiyat, özellikle şiir ve plastik sanatların güç verdiği bir sanat bireşimidir opera. 

Operanın Doğuşu Tiyatro sanatındaki söz, operada müziğin akışını engellemez; aynı şekilde, müzik de sözün önemini gölgelemez. Bu ikisi, birbirinin anlatımını güçlendiren yeni bir sanatı, operayı geliştirmiştir. 

Operanın Doğuşu Floransa'da Kont Giovanni Bardi'nin sarayında toplanan bir grup aydın, Rönesans’ın etkisiyle Eski Yunandaki müzikli dramları yeniden canlandırmak çabasına girişir. Camerata adlı bu grubun içinde şairler, besteciler, şarkıcılar ve çalgıcılar yer almaktadır. Operanın ilk adı Drama per musica'dır

Operanın Doğuşu Eski Yunan' da Euripides ve Sofokles'in klasik tragedyalarındaki korolardan yola çıkarlar. Sonra, ortaçağdaki dinsel dramların, kilise sınırlarını aşıp dindışı öğelerden etkilenmesiyle. Mystere adlı oyunlar ortaya çıkar. Oyun öncesinde çalgı topluluğu bir giriş müziği çalar; ayrıca sahneye çıkan her yeni karakter müzik eşliğinde duyurulur.

Operanın Doğuşu Böylece tiyatro, koro ve çalgıların bir araya geldiği ortamlar yaratılır. 13. yüzyıl başındaki pastoral komedilerle (örneğin Adam de la Halle'nin Robin ve Marion adlı oyunu) halk ezgileri tiyatronun içine katılmış. Troubadour'lar da şarkılarında dramatik anlatım kullanmışlardır. Rönesans tiyatrosunda pek çok Yunan tragedyası gündeme gelmiş ve oyunların başına sonuna şarkı söyleyen bir koro yerleşmesi gelenek olmuştur. 

Operanın Doğuşu  Daha önemlisi, tragedyaların perde aralarında yer alan intermezzo adlı zengin bölümler, koro, solistler ve geniş bir çalgı topluluğunu gerektirir. Zamanın pek çok ünlü madrigal bestecisi, başlı.başına bir müzik biçimi haline gelen intermezzo için besteler yapmıştır. Konusunu doğadan alan pastoral şiirler ve madrigal komedileri de operanın öncüleri arasındadır. 

Operanın Doğuşu Opera sözcüğünün İtalyanca’da sözlük anlamı "eser" dir. Önceki müzikli oyunlarda olduğu gibi operada müzik, oyuna sonradan eklenmiş bir öğe değildir. Operanın müziği, metin ve sahnelemeyle kenetlenmiş bir öğedir.

Operanın Doğuşu Barok opera önce monodi' nin düzeninden yola çıkar. İlk operalar reçitatiflerden oluşur. Reçitatifte konuşma dilinin ritimsel özelliği ve güftenin anlamı, müzik öğesinden öndedir. Daha sonra ise arya (aria) biçiminin akıcı müziği önem kazanmıştır. 

Operanın Doğuşu Opera bugünkü tanımıyla, solistleri, korosu, orkestrası, kostümü, sahnesi, ışığı, dramatik oyunu ile müziğe uyarlanmış tiyatrodur. Wagner, Romantik çağın sonunda tüm sanat dallarını birleştiren eser olarak Gesamtkunstwerk şeklinde tanımlar operayı.

Kaynakça: http://www.turkoperaforum.com/new_port/viewtopic.php?f=77&t=1271 http://www.uydupasaji.com/547-muzik/41401-opera-nedir-operanin-dogusu-operanin-tarihi-gelisimi.html http://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-498&Bilgi=opera'n%C4%B1n-do%C4%9Fu%C5%9Fu-nedir

Teşekkürler 