SOKRAT SEM İ NER İ. Yunan felsefecisi, filozofu ve düşünürü Sokrates, M.Ö. 470 yılında Atina’da do ğ muş ve M.Ö. 399 yılında Atina’da ölmüştür. SOKRATES.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAİ VE SİYAH.
Advertisements

S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu
ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
“İnsanoğlu hakkında en çok ney şaşırtır sizi?…”
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
DÜNYA FELSEFE GÜNÜ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yöntemsel Kuşkuculuk ve Zorunlu Eğitim
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
EMPİRİZM.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
Soru Cevap.
1 SINAV KAYGISI Fahrettin DEMİR Kurumsal ve Kişisel Gelişim Danışmanı Tel :
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
KONUŞMA HALKASI.
Sınır koymak nedir?.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
Sosyal Bilgiler İletişim
Düşünme Türleri ve Becerileri
ANNE BABA TUTUMLARI.
Sokrates.
Sunar.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
Çocukların kendilerine özgü bir dünya görüşü ve davranış biçimleri vardır. Henüz tam olarak gelişmemiş olmakla birlikte hızlı bir gelişme değişme.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Programlı Öğretim.
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
Yapılandırmacı Öğrenme
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Elealı Zenon Sofistler Septikler
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
MİSAFİRPERVERLİK NE DEMEK
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

SOKRAT SEM İ NER İ

Yunan felsefecisi, filozofu ve düşünürü Sokrates, M.Ö. 470 yılında Atina’da do ğ muş ve M.Ö. 399 yılında Atina’da ölmüştür. SOKRATES K İ MD İ R?

SOKRAT SEM İ NER İ NED İ R?  Önceden özenle düzenlenmiş sorularla karşısındakinin zihninde saklı olan do ğ ruları açı ğ a çıkarma, böylelikle ona gerçe ğ i buldurma temeline dayanan yöntemdir.

AMAÇ Bu yöntem bir tümevarım yöntemidir. Bu yöntemde daima kolaydan zora, özelden genele, tekilden tümele, olaylardan sonuca giderek gerçe ğ e ulaşılır. Sokratik yöntemde amaç; kendisi, hiç bir şey bilmiyormuş gibi görünerek, karşısındakini konuşturarak ustalıkla gerçe ğ i buldurmaktır.

Sokrates Yöntemi 1)Karşısındaki kişiye sorular sorarak onun neyi bilip neyi bilmedi ğ ini araştırır. 2) İ roni yani alay eder. 3) Fikir do ğ rulatmaya başlar.

1)Karşısındaki kişiye sorular sorarak onun neyi bilip neyi araştırır. 1)Karşısındaki kişiye sorular sorarak onun neyi bilip neyi bilmedi ğ ini araştırır.  Genellikle konuşmanın başında soru sorardı.  Böylece hiçbir şey bilmiyormuş gibi yapardı.

2) İ roni yani alay eder. Konuşma sırasında genellikle karşısındaki kişinin kendi düşünce biçimindeki zayıflıkları görmesini sa ğ lardı. Sonunda konuştu ğ u kişinin bir köşeye sıkıştı ğ ı ve neyin do ğ ru neyin yanlış oldu ğ unu kendine itiraf etmek zorunda kaldı ğ ı olurdu. Sokrates hiçbir şey bilmiyormuş gibi yaparak, insanları mantı ğ ını kullanmaya zorlardı. Cahili “oynardı”- ya da oldu ğ undan daha aptalmış gibi görünürdü. Buna Sokrates İ ronisi denir.

3) Fikir do ğ rulatmaya başlar. Karşısındakinin savunmasını yıktıktan sonra kendi fikirlerini karşı tarafa aktarmaya başlar

UYGULANIŞI  Ö ğ retmenin soraca ğ ı soruyu kafasında şekillendirmesi,  Sorunun sorulması,  Yanıt gelene kadar 3-5 saniye beklenmesi,  Ö ğ rencilerden birine söz verilmesi,  Yanıtların de ğ erlendirilmesi

FAYDALARI  Ö ğ rencinin derse katılımını artırır.  Ö ğ rencinin kendini ifade gücünü artırır.  Ö ğ renciyi sosyalleştirir.  Ö ğ renci sınıfta aynı soruya verilen farklı cevaplar sayesinde empatik düşünme becerisi kazanır.  Ö ğ rencinin kendi kendini de ğ erlendirmesini sa ğ lar.

FAYDALARI  Ö ğ renci her an kendisine de soru sorulabilece ğ ini bilerek anlatılanlara dikkat eder.  Sorulan sorular ö ğ renciyi düşünmeye sevk eder.  Ö ğ retmenin ö ğ rencileri de ğ erlendirmesini kolaylaştırır.

SINIRLILIKLARI  Çok fazla soru sormak ö ğ rencilerde bıkkınlık uyandırabilir.  Kendisine sorulan sorulara sürekli olarak yanlış cevaplar veren ö ğ renci zamanla kendine olan güven duygusunu kaybeder.  Ya da yeterli soru sorulmayan ö ğ renciler derste pasif kalır.

SINIRLILIKLARI  E ğ er ö ğ retmen sordu ğ u sorulara sürekli olarak yanlış cevaplar alıyorsa bu durum ö ğ retmende güven kaybına neden olur.  Anlaşılması güç sorular ö ğ rencilerin düşünme becerilerini zayıflatır.  Sorulan sorular birbiriyle alakasız konuları içeriyorsa derse olan ilgi azalır ve bu da dersin kaynamasına neden olur.

ETK İ L İ KULLANIMI  Sorular açık ve net olmalıdır.  Ö ğ retmen gerekti ğ inde sorularla ö ğ rencilerin dikkatini derse çekebilmelidir.  Ö ğ retmen ö ğ rencileri rencide edici sözler kullanmamalı aksine motive edici sözcüklerle ö ğ rencileri yüreklendirmelidir.

ETK İ L İ KULLANIMI  Sorular ö ğ rencilerin zihinsel ve ruhsal gelişimlerine uygun olmalıdır.  Ö ğ retmen sordu ğ u sorulara hemen cevap beklememeli ö ğ rencilere düşünmeleri için zaman vermelidir.

KAYNAKÇA  semineri_ html  leri.html leri.html  ercansurun.googlepages.com/sosyolojidey ontemvearastirmateknikle.ppt   sokrates.html