ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ Kenan DALARDIÇ.
Advertisements

ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
LÜTFEN SESLİ İZLEYİNİZ...
 Konu ve ders eksiklerinizi tamamlayın  Özellikle bilgi ve ezber gerektiren konuları sık sık tekrar edin  Deneme sınavları yaparak SBS sınav havasını.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
İLETİŞİM.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Etkin Çalışma Yöntemleri.
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
ANNE BABA TUTUMLARI.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞ GELDİNİZ....
Ailemizdeki Lider.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
EĞLENCELİ HAYAT BİLGİSİ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
1 İLETİŞİM Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN. 2 BEDEN DİLİ “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.” MEVLANA “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Bir zamanlar dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İletişim: duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmaktır”.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
RENKLERLE İNSANLARI TANIMA KLAVUZU
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA Bölüm 1
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sunum transkripti:

ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ

İletişim Nedir? İletişim: Duygu, düşünce ya da bilgilerin bireyler, gruplar ve toplumlar arasında akla gelebilecek her türlü yolla (söz, yazı, görüntü, hareketler vb.) karşılıklı olarak aktarılmasıdır.

İletişim aynı zamanda; * Ne söyleyeceğimizi bilmek, * Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına ve nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, * En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek, * Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmektir

İLETİŞİMİN AMACI: A N L A Ş I L M A K T I R

Öğretim ortamında öğrenciler ve öğretmenler birbiriyle sözel ya da sözel olmayan yollarla iletişim veya etkileşimde bulunurlar.

Özellikle; Öğrenci – öğrenci iletişimi çok yoğun olup ve aynı anda bir çok duygu ve düşünce harekete geçtiği için bazen dersin akışını etkileyebilir.

HANGİ YÜZ İFADLERİ İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRIR HANGİLERİ ZORLAŞTIRIR

GÜNAYDIN ETKİNLİĞİ

İnsanlar onları ne kadar umursadığınızı bilmedikçe ne kadar bildiğinizi umursamazlar

MESAJIN ULAŞMASI SÖZ %7 SES %93 BEDEN DİLİ

Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir."

SEN DİLİ KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR. KİŞİYE KENDİSİ İLE İLGİLİ BİR ŞEYLER SÖYLER. BENLİK SAYGISINI ZEDELER. ÖFKE VE NEFRET DUYGULARI OLUŞTURUR. ÇEKİNGEN YA DA SALDIRGAN İNSANLAR YARATIR. BEN DİLİ DAVRANIŞA YÖNELİKTİR. “DİNLEYEN”E KONUŞANLA İLGİLİ BİR ŞEY SÖYLER. BENLİK SAYGISINA OLUMLU KATKISI VARDIR. “KONUŞANA” YARDIM İSTEĞİ DOĞURUR. ETKİN İNSANLAR YARATIR.

SEN İLETİSİ ÖĞRETMEN: Fatma, derse geç gelmen sorun oluyor. Dersi bölmek zorunda kaldığımdan rahatsız oluyorum. ÖĞRENCİ: Evet ama evde çok iş olduğundan derse yetişemiyorum. ÖĞRETMEN: Seni anlıyorum ama görmezlikten gelemem. ÖĞRENCİ: Niye bu kadar büyütüyorsunuz. Sadece bir-iki dakika geç geliyorum. ÖĞRETMEN: Bundan sonra zamanında geleceksin. (Sen iletisi) ÖĞRENCİ: (Kızgın bir şekilde yerine geçer.) Ne sinirli şey.

BEN İLETİSİ ÖĞRETMEN: Fatma, derse geç gelmen sorun oluyor. Dersi bölmek zorunda kaldığımdan rahatsız oluyorum. (1. Ben iletisi) ÖĞRENCİ: Evet ama evde çok iş olduğundan derse yetişemiyorum. ÖĞRETMEN: Seni anlıyorum son günlerde yeni sorunların var. (Etkin dinleme) ÖĞRENCİ: Doğru. Annem hasta ev işlerine yardımcı oluyorum. ÖĞRETMEN: Annene yardım ettiğin için çok memnun olmalısın. (Etkin dinleme) ÖĞRENCİ: Evet. Zor günlerinde yardımcı olmam gerekiyor. Ona hakkını ödemen gerektiğini anlıyorum. (Etkin dinleme) ÖĞRETMEN: Çok güzel düşünüyorsun. Bende neden bu sıralar geç kalıyor diye düşünüyordum. (Etkin dinleme) ÖĞRENCİ: teşekkür ederim. Annem yakında iyileşir. Bende evden erken çıkmaya çalışacağım.

BEN DİLİ ETKİNLİĞİ

SEN DİLİ İLE İLGİLİ CÜMLELER

AYNI CÜMLELERİN BEN DİLİ İLE KARŞILIKLARI

KENDİMİZİ TANIMIYORSAK KARŞIMIZDAKİLERİN TANIMAMIZ O KADAR ZOR OLUR

RENGİNİZ NEDİR?

Şimdi sizlerle küçük bir uygulama yapalım Şimdi sizlerle küçük bir uygulama yapalım.Sizler de böylece kişiliğinizin rengini bulabilirsiniz ve kendinizi daha iyi tanıyabilirsiniz…

Şimdi sizler üç soruluk ve her soruda dört şık olmak üzere bir test çözeceksiniz.

Her sorudaki şıklardan bir tanesini işaretleyiniz.

Soru 1: Aşağıdaki Beyitlerden Hangisi sizi daha İyi anlatır? A-) -Güçlü, kararlı, girişken ve liderim. -Düşer kalkar, yoluma devam ederim. B-) -Hayata Anlamlı renkler katar eğlenceyi severim. -Ömür boyu herkesin mutlu ve neşeli olmasını dilerim. C-) -Her anımı huzurlu ve sakin geçirmek isterim. -Kavga gürültü sevmem işlerimde in kolay yolu seçerim. D-) -Her şeyin mükemmel,düzgün,kusursuz olmasını isterim. -İlişkilerimde saygılı ve mesafeli olmayı severim.

Soru 2: Bulunduğunuz gruplarda hangi konumlarda başarılı olursunuz? A-) Olaylara yön veren ve otoriteyi kullanan. B-) İnsanları motive eden ve neşelendiren. C-) Uzlaştırıcı ve grup içindeki uyumu sağlayan. D-) Bilgi sağlayıcı, Araştırıcı ve olayları takip eden.

Soru 3: Çalışma tarzınız hangisine uygundur? A-) Yoğun ve hızlıyımdır.Aynı anda birkaç işi yapabilirim. B-) Özgür bir ortamda çalışırım. C-) Ön planda olmayan ama gruba her türlü desteği veren bir yapım var. D-) Ayrıntıları önemserim ve tek bir konuya odaklanarak çalışırım.

TESTİN DEĞERLENDİRMESİ

A şıkkındaki puanlarınız ağırlıklı ise siz güçlü kararlı yapıya sahip kırmızı karakterli bir kişisiniz

B şıkkındaki puanlarınız çok ise siz popüler neşeli sarı karakteri ağır basan bir kişisiniz.

C şıkkındaki puanlarınız çok ise siz barışçıl sevecen yeşil karakterli bir kişisiniz.

D şıkkındaki puanlarınız çok ise siz tertipli düzenli yapıya sahip mavi karakterli bir kişisiniz.

Sarı Karakterli Kişiler Doğuştan hareketli kıpır kıpır koşarlar, Herkesi eğlendirir, güldürür, coşarlar, Konuşmayı çok severler, muziptirler, uçarlar, Dağınıklık zayıf yanı, hep döküp saçarlar Özellikleri: Çılgın bir kişiliğe sahiptir.Neşeyi ve hareketi simgeler.Popüler neşeli ve kabına sığamayan kişilerdir.

Mavi Karakterli Kişiler Mükemmeliyetçi, düzenli, planlı, programlıdır. Ayrıntı düşkünü, dosyalar bile numaralıdır. Onlar için her şey zamanında titizce olmalıdır. Duygularını saklar mantık ağırlıklıdır. Özellikleri: Asaleti ve ciddiyeti simgeleyen bir renktir.Tertipli, düzenli, kuralcı ve disiplini seven insanlar bu gruba girer.

Yeşil Karakterli Kişiler Hali selim, sessiz uyumlu sabırlıdır, İşten güçten yorulmaz soğukkanlıdır, Ara bulucu, sevecen arkadaş canlısıdır, Çok az konuşur, yumuşak başlıdır. Özellikleri: Rahatlatıcı ve huzur verici bir renktir. Sessizliği ve uyumu simgeler.Barışçıl, uyumlu ve sevecen bir kişiliğe sahiptirler.

Kırmızı Karakterli Kişiler Güçlü kararlıdır, sadece kendisiyle yarışır, Benim dediğim gibi der herkese karışır, Kaybetmeye dayanamaz, çalışması sıklaşır, Tutkuludur, tüm engellerle savaşır. Özellikleri:Canlı ve dikkat çekici bir renktir.Gücü, kararlılığı ve sahiplenmeyi simgeler.Güçlü, kararlı ve yönetme eğilimli kişiler bu gruba girer.

DİNLEDİĞİNİZ VE KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER