Özel Eğitim
ÜSTÜN YETENEKLİ ÜNLÜLER VE ENGELLERİ ÜSTÜN OLDUKLARI ALANLAR YETERSİZLİK ALANLARI ÖĞRENME YETERSİZLİĞİ İLETİŞİM YETERSİZLİĞİ DUYGUSAL DAVRANIŞSAL YETERSİZLİK FİZİKSEL YETERSİZLİK İŞİTME YETERSİLİĞİ GÖRME YETERSİZLİĞİ SÖZEL DİL ZEKA Agatha Cristie Domesthenes Edgar Allan Poe Alexsander Pope Somuel Johnson Rudyard Kipling MANTIK/MAT. ZEKA Albert Einstein Michael Faraday Charles Darwin Stephen Hawking Thomas Edison Johannes Kepler UZAMSAL ZEKA Leonardo Da Vinci Mar Chagal Vincent Van Gogh Hanri de Toulose-Lautrec Granville Redmond Otto Litzel BEDENSEL ZEKA Auguste Rodin Amiral Peary Vaslav Nijinsky Jim Abbont Marlee Matlin Tom Sullivan MZİKSEL ZEKA Sergei Rachmaninoff Maurice Ravel Robert Schumman Itzhak Perlman Ludwing Van Beethoven Joaquin Radrogo KİŞİLER ARASI ZEKA Nelsen Rockefeller Winston Chirchill Harry sack Sullivan Franklin Roosevelt Cem Boyner Harry Truman KİŞİSEL ZEKA General George Patton Aristotle Friedrich Nietzsche Timurlenk Hellen Keller Mithat Enç
Özel Eğitim Nedir? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, “üstün özellikleri olanları” yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst düzeye çıkmasını sağlayan, yetersizliğin engele dönüşmesini önleyen; “engelli bireyi” kendine yeterli hale getirerek topluma kaynaşmasını ve bağımsız, üretici bireyler olmasını destekleyecek becerileri donatan eğitimdir.
Bir Müdahale Biçimi Olarak Özel Eğitim Özel eğitim yetersizliği olan bireylere yapılan amaçlı bir müdahaledir. Başarılı bir müdahale yetersizliği olan bireyin öğrenme ortamına, okul ve topluma etkin katılımını sağlar.
Müdahalenin üç temel uygulanma biçimi vardır ; Önleyici: Önemsiz problemlerin soruna yol açmasına ve yetersizliğe dönüşmesini müdahale etmektir. Eğer müdahale çok erken yaşlarda, hatta bazı durumlarda doğum öncesinden başladığında oldukça başarılı sonuçlar vermektedir. Ağır düzeydeki çocuklara ne kadar erken müdahale yapılırsa, yetersizliğin gelişim üzerinde oluşturabileceği olumsuzluklar o kadar aza iner.
2. İyileştirici: Öğretim yoluyla yetersizliğin üstesinden gelmektir 2. İyileştirici: Öğretim yoluyla yetersizliğin üstesinden gelmektir. Bu program daha çok eğitim kurumlarıyla sosyal hizmetler kurumları tarafından uygulanmaktadır. İyileştirici müdahalenin hem eğitimsel hem de rehabilitasyon boyutu vardır. Bu iki alanın ortak amacı bireyin yaşamını daha nitelikli ve bağımsız hale getirilmesini sağlamak için bireyi bilgi ve becerilerle donatmaktır.
3. Ödünleyici: Bireyin yetersizliğine rağmen başarılı olabilmesini sağlayacak becerilerin ve araçların nasıl kullanılacağını öğretmektir.
Üstün Yetenekli Çocukların Olumlu Özellikleri Hızlı ve kolay öğrenirler. Hayalleri güçlüdür. Merakları üst seviyededir. Gözlemleme güçleri fazladır. Problemleri sorgular, net bir şekilde düşünür, ilişkileri fark eder ve anlamları idrak ederler.
6. Yetişkinlerle kurdukları iletişimde oldukça olgun bir karakter sergilerler. 7. Çoğu zaman genellemeler yapar ve bunları yeni durumlara tatbik ederler. 8. Soyut kavramları idrak etme ve bunlar arasındaki ilişkileri tespit etme kabiliyetleri gelişmiştir.
9. Kelime hazineleri çok zengindir. 10 9. Kelime hazineleri çok zengindir. 10. Matematiksel düşünme yetenekleri gelişmiştir. 11. Okumayı çok severler. 12. Talimatları kolaylıkla yerine getirirler. 13. İnce bir espri anlayışları vardır. 14. Nesne, kelime veya fikirleri yeni ortamlarda kullanırlar.
15. En iyi olmak için büyük bir istek duyarlar. 16 15. En iyi olmak için büyük bir istek duyarlar. 16. Sağduyu ve pratik bilgilerden yararlanırlar. 17. Çoğu faaliyette lider konumundadırlar.
Üstün Yetenekli Çocukların Olumsuz Yönleri 1. Rutin ödevlerden çabuk sıkılırlar. 2. İşleri kendi bildikleri gibi yapmak isterler. 3. Sınıfta çok fazla dikkat çekebilirler. 4. Başkalarının göremediği ilişkileri görebilir ve dersin çoğunu sadece bu konuda tartışmaya ayırmak isteyebilirler. 5. Bazen bir projeyi bitirip diğerine başlamayı istemeyebilirler.
6. Ara sıra hayallere dalarlar ve dikkatleri dağılır. 7. Diğer öğrencilerin "sönük" kalmalarına sebep olabilirler. 8. Kendilerine çok da faydalı olmayan eserlere gereğinden fazla zaman harcayabilirler. 9. Yersiz espriler yapabilirler.
10. Bazen gereğinden fazla yenilikçi olabilirler. 11. Başarısızlıklardan çok çabuk etkilenebilirler. 12. Aşırı derecede otoriter olabilirler. 13. Başkalarının fikirlerine yeterince önem vermeyebilirler.
Not: Her çocuk özel eğitim ister.
BEP Nedir Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin, eğitsel gereksinimlerini karşılamak üzere;
1.Eğitim Ortamında 1.Eğitim Ortamında Kaynaştırma Özel Eğitim Sınıfı Özel Eğitim Okulu Hastane Okullar
2. Destek Hizmetler Destek Eğitim Odası Sınıf İçi Destek Dil ve Konuşma Terapisi Fizyoterapi Ulaşım Aile Eğitimi Evde Eğitim
Disiplin alanı Akademik İletişim Matematik Hayat Bilgisi Toplumsal Uyum Sosyal Beceriler Müzik Resim