4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
DOĞRU-DOĞRU PARÇASI-IŞIN-PARALEL
ARAÇ - GEREÇLERİMİZ.
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve OKULA UYUM SÜRECİ
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
KADIN VE ERKEK ARASINDAKi FARKLAR
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
ÇANTA. Süslü püslü dışı Kocaman içi Fermuarı var Ceket değil Bil bakalım nedir?
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
CÜMLENİN ÖĞELERİ Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
KESİRLER.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
GENEL VÜCUT TEMİZLİĞİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZ BAKIM BECERİLERİ
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
CÜMLENİN ÖĞELERİ Evlerin bölümleri odalardır; cümlenin bölümleri de öğelerdir. Cümle öğeleri, cümlenin parçaları demektir. Evin bölümleri odalar, salon,
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
Sözcükte Anlam Sorular.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
YAZIM KURALLARI.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASI
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASI
AMAÇ: ARAÇ VE GEREÇLERİMİZİN KULLANIM AMAÇLARINI BİLME HEDEF: ARAÇ VE GEREÇLERİ DOĞRU OLARAK KULLANABİLME HEDEF DAVRANIŞ: TEHLİKELİ.
301 – 198 = çıkarma işleminin sonucu kaçtır?
1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
GRAFİKLERİN KULLANIMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEGIRMENCI

ÖZ BAKIM 1-Kendisi bez getirip döktüklerini temizler 2-Tüm zararlı şeylerden ve zehirli maddelerden kendisini korur 3-Kendi giysilerinin düğmelerini çözer 4-Kendi giysilerinin düğmelerini ilikler 5-Masada kirlettiği kendine ait yeri temizler 6-Fermuarın alt kısmını birbirine geçirir 7-Ellerini yüzünü yıkar 8-Yiyecek için doğru araç gereçleri kullanır 9-Tuvalete gitmesi gerektiğinde gece uykusundan uyanır ve bütün gece altı kuru kalır 10-Hatırlatılmadan gerektiğinde burnunu siler ve sümkürür (% 75 ) 11-Sırtı ensesi ve boynu hariç kendi kendine yıkanır

DEVAM… 12-Ekmeğine yumuşak şeyler sürmek için bıçak kullanır 13-Elbisesindeki, pantolonundaki veya ayakkabısındaki tokaları çözer veya bağlar 14-Tamamen kendi kendine giyinir (ön taraftaki bağlar dahil, kravat hariç ) 15-Yetişkin servis tabağını tuttuğunda kendi yiyeceğini tabağına koyar 16-Sözel ipuçları ile tabakları, peçeteleri, çatal, bıçağı doğru yerleştirerek sofra kurmaya yardım eder 17-Dişlerini fırçalar 18-Zamanında tuvalete gider, soyunur, poposunu siler, sifonu çeker ve yardımsız tekrar giyinir 19-Uzun saçları tarar ve fırçalar 20-Giyeceklerini askıya asar 21-Sürekli denetim olmadan yalnız başına etrafı dolaşır 22-Ayakkabılarını bağlar 23-Ayakkabı bağlarını fiyonk yapar

MOTOR GELİŞİM 1-4-8 saniye boyunca yardımsız tek ayak üzerinde durur. 2-Yön değiştirerek koşar. 3-Denge tahtasında yürür. 4-Düşmeden arka arkaya 10 kez ileri doğru çift ayakla sıçrar. 5-Yerden 5 cm. lik yükseklikteki bir ipin üstünden atlar. 6-6 kez geriye doğru çift ayakla sıçrar. 7-Topu zıplatır ve yakalar. 8- Hamurdan 2-3 parçalı şekiller yapar. 9-Eğimli çizgileri kesebilir. 10-Vidalı nesneleri vidalar. (hareket ettirir) 11-Ayak değiştirerek merdivenleri iner. 12- 3 tekerlekli bisikletle köşeleri döner. 13-Tek ayak üzerinde 5 kez zıplar. 14-Çapı 5 cm lik daireyi kesip çıkarır. 15-Ev, adam, ağaç gibi tanıdık resimleri çizer. 16-Makasla basit şekilleri keserek çıkarır, yapıştırır.

SOSYAL GELİŞİM 1-Bir sorunu olduğu zaman yardım ister (banyo yaparken, içecek bir şey alırken) 2-Yetişkinlerin konuşmalarına katılır 3-Başkaları için şarkı söyler, dans eder ve şiir okur 4- 20-30 dakika süre ile tek başına basit ev işleri ile uğraşır 5-Kendiliğinden özür diler (%50 oranında) 6-Sekiz dokuz çocuk ile sıra ile oynar 7- 20 dakika süre ile iki, üç çocukla kooperatif oyun oynar (proje veya oyunda işbirliği yapar) 8-Toplum içinde sosyal olarak beklenen davranışları gösterir 9-Başkalarının nesnelerini kullanmak için izin ister (% 75 oranında)

BİLİŞSEL GELİŞİM 1-İstenildiğinde belirli sayıda nesneyi eline alır (1-5) ( 4 taneden geçer) 2-5 dokunun yapısını isimlendirir 3-Resmi gösterildiğinde üçgeni çizer 4-Bir resimde gördüğü 4 nesneyi hatırlar 5-Etkinliklere bağlı olarak günün zamanını söyler (sabah öğle akşam) 6-Bildiği dizeleri ( şarkı şiir) tekrarlar 7-Bir nesnenin diğer bir nesneye göre ağır veya hafif olup olmadığını söyler (iki nesne arasında en az 500 gr fark) 8-Üçlü bir gruptan nesne alındığında hangisinin eksik olduğunu söyler 9-8 rengi isimlendirir ( hangi renkleri biliyorsa isimleri yazılacak)

DEVAM… 10-Bazı paraları isimlendirir (500 TL 1000 TL) 11-Sembolleri eşleştirir ( harfleri sayıları ) (5 seçenekten) ( A) ile (A,B,C,D,E) arasında yapılır 12-Sorulduğunda nesnelerin renklerini söyler 13-3- kez dinlediği öyküdeki 5 ana noktayı tekrarlar (kırmızı şapkalı kız şeklinde) 14-Başı gövdesi 4 vücut kısmı olan bir adam resmi çizer 15-Şarkının 5 satırını söyler 16-Model olunduğunda 10 küpten kule yapar 17-Uzun ve kısayı sözle ifade eder(bu nasıldır? Sorusu 18-Nesneleri bir başka nesnelerin altına, üstüne, önüne, arkasına yerleştirir(3 ‘ünü yaparsa geçer) 19-Eşit setleri eşleştirir.(örn: 1-10 arası nesneler) 20-Resimdeki nesnelerin eksik parçalarını söyler veya gösterir 21-1-20’ye kadar ezbere sayar 22-Baştaki ortadaki ve sondaki pozisyonu isimlendirir(bu küp nerede duruyor)

DİL GELİŞİMİ 1-Birbirini takip eden 3 işi başarabilir ( mutfağa git ekmek al masaya koy) 2-Edilgen cümleleri anlar (kapı Ahmet tarafından açıldı edilgen cümle) kapıyı kim açtı? Çocuğun cevabı Ahmet açtı olmalı 3-İstenildiğinde bir nesnenin veya resmin eşini bulur 4-Konuşurken “lütfen yapar mıydınız?” “yapabilir misiniz?” 5-Bileşik cümleler kullanır (topa vurdum top yuvarlandı) 6-İstenildiğinde bir çalışma sayfasındaki nesnenin üstündeki veya altındaki nesne resmini gösterir 7-Resimdeki manasızlıkları ve saçmalıkları gösterir 8-Kız kardeş erkek kardeş anneanne, babaanne ve dede gibi kelimeleri kullanır 9-Zıtlıklarla ilgili karşılaştırmalarda en son kelimeyi söyler ( örneğin hangisi büyük hangisi küçük? İfadesinde büyük ve küçük nesnelerden önce küçük olanı gösterir. En son işittiği kelimeyi hatırlar) 10-Resimli ipucu olmadan bildiği hikayeleri anlatır

ÇOCUKLARINIZIN NELERİ YAPIP YAPAMADIĞINI BU BECERİ KONTROL LİSTESİNDEN DEĞERLENDİREBİLİRSİNİZ. YAPAMADIĞI MADDELER ÇOĞUNLUKTAYSA GELİŞİM GERİLİĞİ ŞÜPHESİYLE DOKTORA BAŞVURULMALIDIR.