TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Öğrencinin okula devamsızlığını en aza indirmek
MODELİN UYGULANMASI Eğitim öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecek.
ORTAK DEĞERLENDİNME KAPSAMINDAKİ DERSLER TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN UYGULANMASI Merkezi sınavlar her dönem 2 sınavı olan derslerin 1.sınavı, 3 sınavı olan derslerin 2.sınavı olacak şekilde uygulanacaktır. Merkezi sınavlar her dönem 2 güne yayılarak yapılacak ve o günlerde okullar tatil edilecek. Sorular çoktan seçmeli(4 şıklı) olacak Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek.
Öğrenciler merkezi sınavlara olağan haller dışında kendi okullarında girecek. Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak. Mazeret sınavı belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak.
PUANLARIN HESAPLANMASI KATKI ORANIKATKI PUANI 6 7 ve 8. sınıf YBPnin aritmetik ortalaması % Sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı % YERLEŞTİRMEYE ESAS PUAN73,6828
PUAN EŞİTLİĞİ HALİNDE ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME NASIL GERÇEKLEŞECEK? 1. Tercih önceliği 2. Sırasıyla 8,7 ve 6 sınıflardaki yıl sonu başarı puanı yüksekliği 3. Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı
TOPLANTIYA KATILDIĞINIZ İÇİN HERKESE TEŞEKÜR EDİYORUM…