YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Eğitim İçeriğinin Sunumu
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Eğitim Öğretimde Planlama
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
MERHABA.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
OKUMANIN İLKELERİ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Öğretim Teknikleri - III
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Temel Kavramlar ve İlkeler
OKUMANIN İLKELERİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Mutluköy İlköğretim Okulu
Duyuşsal Alan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN

YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.

YAZMANIN NİTELİĞİ yazma bir düşünme aracıdır. Öğrenciler dünyayı ve kendi algılarını (?) yazarak biçimlendirirler

ALGI Algı, bir duyu organımızda tepki uyandıran enerjidir. Sıcağı hiç algıladınız mı? Bir tat almak duyum iken, ne tadı olduğunu anlamak algıdır.

YAZMANIN NİTELİĞİ Öğrenciler, yazma becerilerini geliştirdikçe, düşünme becerilerini kontrol eder, zihinlerini sürekli kullanır ve öğrenme sürecini daha etkili duruma getirirler.

YAZMANIN NİTELİĞİ Kendilerini ifade etmek için yazan öğrenciler sonuçta doğru cümle ve sözcükleri kullanarak gerçek gereksinimlerini keşfederler.

YAZMANIN BOYUTLARI Yazmanın bilişsel, duyuşsal ve devinişsel olmak üzere üç boyutu vardır. Bilişsel boyut: Edinilen bilgilerin, duyumların, görülenlerin ve okunanların sıraya konarak zihinsel işlemlerden geçirilmesi ve yorumlanmasıdır. Duyuşsal boyut: Anlatımın yalınlığı, akıcılığı, çekiciliği ve yazının okunaklılığıdır. Devinişsel boyut: Yazma araçlarını kullanma ve yazmadaki kas hareketlerinin eşgüdümüdür.

YAZMA ÖĞRETİMİ

Yazma İlkeleri Öğrenciler yazmayı yazarak öğrenir Öğretmen- öğrenci birlikte yazmalı Öğrenciler yazdıklarını paylaşmalı Planlı yazma etkinliği yapılmalı İyi metinler örnek verilmeli Tekrarlar başarılı yazma için motivasyon sağlamalı Yazılar eleştirilmeli

Yazma Eğitiminin Amaçları Öğrencilerin belli bir amaç ve kendi özellikleri doğrultusunda, doğru ve etkili bir biçimde yazılı olarak kendilerini ifade etmelerini sağlamak, Etkili ve doğru yazmanın özelliklerini öğrencilere tanıtmak ve kazandırmak, Öğrencilerin düşünce üretme ve yazma güçlerini geliştirmek, Öğrencilere kendi yazdıklarını; içerik, dilbilgisi, yazım ve noktalama kuralları bakımından inceleyerek gerekli düzenlemeleri yapma beceri ve alışkanlığı kazandırmaktır.

Yazma Eğitimi İle Geliştirilecek Temel Yeterlikler Okunur bir yazı ile yazmak ve yazıyı görsel açıdan anlaşılır biçimde oluşturmak, Yazım kuralları, dilbilgisi kuralları ve noktalama işaretlerini doğru kullanmak, Serbest yazı yazma ve okuyucu tarafından anlaşılabilmek için net bir dil kullanmak, Dili kullanmada esneklik kazanmak, yazma alışkanlığı geliştirmek, Kendi metinlerini yazabilmek.

Sınıf İçi Yazma Çalışmaları