KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAYNAŞTIRMA KAYNAŞTIRMA.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
Tarsus Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
Özel Eğitim ve Kaynaştırma Eğitimi
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
KAYNAŞTIRMA NEDİR?.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Kaynaştırma eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ REHBERLİK SERVİSİ.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
HER EĞİTİM ÖZELDİR: Özel Eğitim Hizmetleri ve BEP Hazırlama
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI A- Tam zamanlı kaynaştırma
KAYNAŞTIRMA.
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ Sevgi SERT Özel Eğitim Öğretmeni
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BE BEP NEDİR ?.
Sunum transkripti:

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA SİVEREK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA SİVEREK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

Kaynaştırma Eğitimi Engelli bireylerin engeli olmayan bireylerle eğitsel ve sosyal olarak bütünleşmesini sağlama işlemidir. Her insanda olduğu gibi özel eğitime muhtaç birey de sevilmek, takdir edilmek, beğenilmek, değer görmek ve kimseye bağımlı olmadan yaşamak ister. Özel Eğitim ihtiyacı olan bireylere verilen eğitimin niteliği ne kadar iyi olursa olsun sonuçta onu, içinde yaşadığı toplumun üyesi haline getirmiyor ve kabul görmesini sağlamıyorsa verilen eğitim işe yaramayacaktır.

Kaynaştırmanın Amacı Çocuğu normal hale getirmek değil, Onun ilgi ve yeteneklerini En iyi şekilde kullanmasını sağlamak Toplum içinde yaşayabilmesini kolaylaştırmaktır.

Tarihçesi İkinci dünya savaşı sonrası 1950’li yıllarda çok nadir dile getirmeye başlanan engelli bireylerin engelli olmayan yaşıtlarıyla aynı eğitim ortamını paylaşması fikri 1960’lı yıllarda giderek daha fazla taraftar bulmaya başlamıştır. Kaynaştırmaya başlayan ilk engel grubu görme engelliler oluşturmuştur.

Kaynaştırma Eğitimin Yasal Dayanağı 573 sayılı “Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” (Madde 12) (30.05.1997) Özel Eğitim Hizmetler Yönetmeliği Anayasa (Madde 42)

Kaynaştırma Eğitimin İlkeleri Özel Eğitime ihtiyacı olan bireyin akranlarıyla aynı kurumda eğitim görme hakkı vardır Kaynaştırma, özel ve genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Hizmetler yetersizliğe göre değil, eğitim ihtiyaçlarına göre planlanır. Karar verme süreci aile-okul-eğitsel tanılama sürecine göre gerçekleşir.

Kaynaştırma Eğitimin İlkeleri Kaynaştırma erken başlamak esastır. Kaynaştırmada bireysel farklılıklar esastır. Eğitim normal insanlarla ve doğal ortamlar da verilmelidir. Eğitim, bireyi toplumun bir parçası haline getirmeyi amaçlar.

Madde 69-Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulama ölçütleri Kaynaştırma uygulamalarına devam edecek öğrencilerin birden fazla yetersizliği olmamasına, erken yaşta tanılanmış, ailesinin iş birliğine açık ve eğitim almaya yatkın, cihaz kullanması gerekenlerin mutlaka cihazlandırılmış, zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrencilerin hafif ve orta düzeyde zihinsel yetersizliği olmalarına dikkat edilir. Kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları bireye uyarlanarak uygulanır, bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenir.

Kaynaştırma Uygulamalarında Görev ve Sorumluluklar Müdür; kaynaştırma uygulamaları için kurumda gerekli düzenlemeleri plânlar ve uygulanmasını sağlar, özel eğitim hizmetleri kurulu ile iş birliği yapar. Gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen; bireyselleştirilmiş eğitim programlarını uygular, değerlendirir, gerektiğinde bireye, aileye, öğretmene ve kuruma bilgi verir. Öğretmen; özel eğitim gerektiren öğrencilerin sınıf tarafından sosyal kabulü için önlemler alır, bireysel ve gelişim özelliklerini dikkate alarak değerlendirme yapar, programını bireyselleştirerek uygular. Bu çerçevede aileler, ilgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği içinde çalışır. Rehber öğretmen-psikolojik danışman, kaynaştırma uygulaması kararı ile gelen öğrenciler için, uygun eğitim ortamının düzenlenmesinde ve uygulamada yer alan öğretmenlere, öğrencilerin gelişimlerini izleme ve aile eğitimi konularında rehberlik eder. Aile; programın uygulanması sırasında çalışmalara etkin bir şekilde katılır, gerektiğinde eğitim araç-gereç desteği sağlayabilir.  

Kaynaştırma Eğitimin Yararları Özel eğitime ihtiyacı olan bireylere, Normal çocuklara Ailelere Öğretmenlere

Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireye Yararı Kendine güven, takdir edinme, işe yarama, cesaret, sorumluluk gibi sosyal değerleri gelişir. Özelliklerine uygun ortamdan dolayı uyum ve başarı artacaktır. Olumsuz davranış yerine olumlu davranış artacaktır.

Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireye Yararı Normal öğrencilerle birlikte çalışmaları daha büyük başarılar için kendilerinde istek ve cesaret uyandırır. Bu öğrenciler normal öğrencilerden bazı davranışları öğreneceklerdir. Eğitim programlarına ek olarak aile eğitimi, sosyal, kültürel ve serbest zaman etkinlikleri sayesinde öğrenmeleri gelişir.

Normal Çocuklara Yararları Özürlü bireye karşı kabul, hoşgörü, yardımlaşma, demokrasi ve ahlaki anlayışlar gelişir. Bireysel farklılıkları doğal karşılar ve saygı gösterir. Özürlülerle birlikte yaşamayı öğrenir. Lider, model olma ve sorumluluk duygusu gelişir.

Ailelere Yararları Okula bakış açıları değişir. Çocukların ilgi ve ihtiyaçları konusunda daha sağlıklı bilgi edinir. Aile içi çatışmalar azalır ve aile sağlığı artar. Çocuklarına nasıl yardım edecekleri konusunda yeni yollar öğrenirler.

Öğretmenlere Yararları Şartsız kabul, sabır, hoşgörü, bireysel özelliklere saygı davranışları gelişir. BEP hazırlama ve uygulama daha başarılı olurlar. Kaynaştırma öğrencisi ile yapılan çalışmalar sayesinde öğretim becerileri gelişecek ve deneyimleri artacak.

Kaynaştırma Uygulamaları A- Tam Zamanlı Kaynaştırma B- Yarı Zamanlı Kaynaştırma

Tam Zamanlı Kaynaştırma Özel Eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı normal sınıftadır; öğrenci tam gün boyunca sınıfta eğitim almaktadır. Kaynaştırma uygulamaları yapılan okullarda, sınıf mevcutlarının okul öncesi eğitim kurumlarında sınıf mevcudu 1 öğrenciye 20, 2 öğrenciye 10’u geçmeyecek şekilde, ilköğretim kurumlarında 2 öğrenciye 25,1 öğrenciye 35 öğrenciyi aşmamasına dikkat edilir. Özel eğitim gerektiren öğrenciler her sınıfa eşit olarak dağıtılır, bir sınıfta yetersizliği aynı olan en fazla iki öğrenci uygulamaya katılır.

Yarı Zamanlı Kaynaştırma Özel Eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı özel sınıftadır; özel eğitim sınıfı öğrencisi başarılı olabileceği derslerde kaynaştırma sınıfında eğitim almaktadır.

Değerlendirme Kaynaştırma uygulamasındaki öğrenciler,devam ettikleri okulun sınıf geçme ve sınavlarla ilgili hükümlerine göre değerlendirilir. Bireysel ve gelişim özellikleri dikkate alınarak, sınavlarda gerekli önlemler alınır ve düzenlemeler yapılır. Öncelikle bireyselleştirilmiş eğitim programlarında hedeflerin gerçekleştirilmesi esas alınır.

Değerlendirme Zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrencilere, ilköğretimde sınıf tekrarı yaptırılmaz. Ancak, yaşı ve fiziksel gelişimi uygun öğrenciler, sınıf öğretmeninin önerisi ve ailelerinin onayı ile birinci sınıfı iki yıl tekrar edebilirler. İlköğretim programını başarı ile tamamlayanlara diploma; alınan her türlü özel eğitim önlemine rağmen, ilköğretim programı/uyarlanmış ilköğretim programının amaçlarını gerçekleştiremeyen öğrencilere öğrenim belgesi verilir.

Değerlendirme Görme yetersizliği olan öğrencilere; yazılı yoklamalarda yeteri kadar zaman verilir. Braille-kabartma yazı olarak verilen yanıtlar sınavdan hemen sonra öğretmenin öğrenciye okutmasıyla değerlendirilir. Yazılı yoklamalarda daktilo, bilgisayar gibi cihazlardan yararlanılabilir. Bu öğrenciler, çizimli ve şekilli sorulardan muaf tutulurlar. İşitme yetersizliği olan öğrenciler; ilköğretim ve orta öğretimde istekleri doğrultusunda, yabancı dil programlarının bazı konularından veya tamamından muaf tutulurlar. Bu öğrencilerin başarıları yazılı sınavlar, ödevler ve projelerle değerlendirilir. Ortopedik yetersizliği olan öğrencilerden; yazmada güçlük çektiği belirlenenler sözlü olarak değerlendirilir. Sinir sisteminin zedelenmesi ile ortaya çıkan yetersizliği olanlar ise, çoktan seçmeli testler ile değerlendirilebilir. Dil ve konuşma güçlüğü olan öğrencilerin değerlendirilmesinde yazılı sınavlar, ödevler ve projeler dikkate alınır.

Değerlendirme Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler; güçlükten etkilenme durumlarına göre yazılı sınav veya sözlü değerlendirmelerin herhangi birinden istekleri doğrultusunda muaf tutulurlar. Hiperaktivite ve dikkat yetersizliği olan öğrencilerin bu özellikleri göz önüne alınarak, kısa yanıtlı ve az sorulu yazılı sınavlar, ödevler ve projelerle değerlendirilirler. Otistik ve duygusal uyum güçlüğü olan öğrencilerin değerlendirilmeleri; öğrencilerin hazır oldukları zamanlarda yapılır.

Değerlendirme Alınan özel eğitim önlemlerine rağmen, her tür ve kademede bir dersin öğretim programında başarısız olan öğrenci; diğer derslerindeki ortalamaya bakılarak, genel başarı ortalamasının altında bir not ile değerlendirilmez.

Devam - Devamsızlık Madde 77- Özel eğitim yaygın eğitim kurumları ile eğitim ve uygulama okullarında, kurumun en az iki defa yazılı uyarısına rağmen mazeret göstermeksizin üç ay sürekli devamsızlık eden öğrenciler, kurumun o yıl ki devam eden öğrenci listesinden çıkarılır. Devamsızlık eden öğrenciler eğitim ve uygulama okullarında ertesi yıl tekrar çağrılırlar. Mesleki eğitim merkezlerinde öğrenciye sınıf tekrar ettirilir. Öğrenci, ertesi yıl da devam etmezse kaydı silinir.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Normal sınıf içinde tek bir yetersizlik türüne yönelik yerleştirme yapılmalıdır. Eğitim okul kadar okul dışı ortamlarda da devam ettirilmeye çalışmalıdır. Çocuğu normal hale getirmek değil de yeteneklerini en iyi şekilde kullanmalarını sağlamak en önemli hedef olmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Ders konularının analizleri yapılmalı konular parçalara ayrılmalıdır. Sosyal, kültürel, iş ve meslek eğitimi çalışmalarına ağırlık vermelidir. Yetersizliği ne olursa olsun bireyi olduğu gibi kabul etmek esas alınmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğrencinin öğrenciye rehberlik etmesine yer verilmelidir. Etkinlikler sonucunda çocuğa geri bildirimler verilmeli, geldiği durum hakkında bilgi verilmelidir. Her kaynaştırma öğrencisi için ayrı bir BEP hazırlanmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar En iyi öğretim bireyselleştirmeden toplumsallaştırmaya, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeye, yakından uzağa doğru giden yoldur.Öğretmenlerin öğrenciye sunacakları bilgi alanlarını bu eğitim ilkelerine göre düzenlenmeleri yararlı olacak. En iyi öğrenilen şeylerin kendi kendine yaparak ve yaşayarak öğrenme durumlarıyla ortaya çıkar.Öğretmen bu yöntemi tüm etkinliklerini temeline almalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğretim etkinliklerinde görsel-işitsel materyaller kullanılması uygun olur. Çünkü öğrenme işlemine katılan duyu organlarının sayısı ne kadar çoksa öğrenme o kadar iyi, unutma o kadar geç olacaktır. Öğretmen ders anlatırken öğrenci ile sürekli göz iletişiminde bulunmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve olgunluk düzeyleri ve bazı özellikleri dikkate alınarak en uygun pekiştireçler seçmeli ve bunlar başarıyı ödüllendirici olarak kullanmalıdır. Olumsuz davranışlarda çok olumlu davranışların, yetersizliklerinden çok çocuğun yeterli yönlerinin görülüp pekiştirilmesi daha uygun olur

KATILIMINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ