HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Advertisements

Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
MERHABA.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
EĞİTİM PROGRAMLARI ve ÖĞRETİM
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
MERHABA.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
MERHABA.
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
BBY 207: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri I Y.T. SPSS (Statistical Package for the.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Betimsel içerik Normatif içerik
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Yaygın Anksiyete Bozukluğunun Tedavisi. GENELLEŞMİŞ KAYGI BOZUKLUĞUNDA TEDAVİNİN İKİ AMACI VARDIR; birincisi ortalama kaygı düzeyinin azaltılması ve ikinci.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Duyuşsal Alan.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ

2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar

3 Eğitimle ilgili insan davranışları bilişsel, duyuşsal, devinişsel sezgisel basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta önkoşulu-aşamalı

Taksonomi istendik davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta, birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı sıralanmasıdır

5 Bilişsel Alanı Sınıflayanlar zihinsel etkinliklerin baskın olduğu davranışlar kodlanır –Bloom –Guilford’un Zekâ Modeli –Gardner’in Çoklu Zekâ Modeli –De Corte Modeli –Taba’nın Sınıflaması –De Block –Gagne-Merrill –Gerlach ve Sullivan

6 Duyuşsal Alanı Sınıflandıranlar öğrenilmiş duygular kodlanır –Krathwohl –G. De Landshere –Ruths, Harmin ve Simons

7 Devinişsel Alanı Sınıflayanlar beceriler kodlanır –Ragsdale –Guilford –Dave –Kibler –Simpson –Harrow –Sönmez

8 Sosyal Beceri Alanını Sınıflayanlar Fraenkel National Council for the Social Studies

9 DEĞERLENDİRME

10 Taksonomilerin Oluşturulmasında 1. Davranışın nasıl ve ne yolla başladığı, hangi örüntüyle ortaya çıktığı; 1. Davranışın nasıl ve ne yolla başladığı, hangi örüntüyle ortaya çıktığı; 2. Davranışın diğer bir davranışın önkoşulu olup olmadığı: 2. Davranışın diğer bir davranışın önkoşulu olup olmadığı: –Önkoşul olan davranışın ilk basamakta; ondan sonraki davranışın ikinci basamakta yer alması; 3. Davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru aşamalı sıralanması: 3. Davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru aşamalı sıralanması: –Basit ve kolay davranışların ilk sıralara, karmaşık ve zor davranışların daha sonraki basamaklara konulması; 4. Davranış, kişiye kazandırılırken izlenen sıra; 4. Davranış, kişiye kazandırılırken izlenen sıra; –Kişinin davranışı öğrenirken hangi basamaklardan geçmekte olduğu, bu basamaklarda davranışın nasıl bir nitelik ve görünüm almakta olduğu göz önüne alınmış ve bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sezgisel alanlar buna göre yeniden düzenlenmiştir.

11 TEŞEKKÜRLER Oktay YILMAZ Sağlık Bilimleri Doğum ve Jinekoloji (Vet) Anabilim Dalı