HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ
2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar
3 Eğitimle ilgili insan davranışları bilişsel, duyuşsal, devinişsel sezgisel basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta önkoşulu-aşamalı
Taksonomi istendik davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta, birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı sıralanmasıdır
5 Bilişsel Alanı Sınıflayanlar zihinsel etkinliklerin baskın olduğu davranışlar kodlanır –Bloom –Guilford’un Zekâ Modeli –Gardner’in Çoklu Zekâ Modeli –De Corte Modeli –Taba’nın Sınıflaması –De Block –Gagne-Merrill –Gerlach ve Sullivan
6 Duyuşsal Alanı Sınıflandıranlar öğrenilmiş duygular kodlanır –Krathwohl –G. De Landshere –Ruths, Harmin ve Simons
7 Devinişsel Alanı Sınıflayanlar beceriler kodlanır –Ragsdale –Guilford –Dave –Kibler –Simpson –Harrow –Sönmez
8 Sosyal Beceri Alanını Sınıflayanlar Fraenkel National Council for the Social Studies
9 DEĞERLENDİRME
10 Taksonomilerin Oluşturulmasında 1. Davranışın nasıl ve ne yolla başladığı, hangi örüntüyle ortaya çıktığı; 1. Davranışın nasıl ve ne yolla başladığı, hangi örüntüyle ortaya çıktığı; 2. Davranışın diğer bir davranışın önkoşulu olup olmadığı: 2. Davranışın diğer bir davranışın önkoşulu olup olmadığı: –Önkoşul olan davranışın ilk basamakta; ondan sonraki davranışın ikinci basamakta yer alması; 3. Davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru aşamalı sıralanması: 3. Davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru aşamalı sıralanması: –Basit ve kolay davranışların ilk sıralara, karmaşık ve zor davranışların daha sonraki basamaklara konulması; 4. Davranış, kişiye kazandırılırken izlenen sıra; 4. Davranış, kişiye kazandırılırken izlenen sıra; –Kişinin davranışı öğrenirken hangi basamaklardan geçmekte olduğu, bu basamaklarda davranışın nasıl bir nitelik ve görünüm almakta olduğu göz önüne alınmış ve bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sezgisel alanlar buna göre yeniden düzenlenmiştir.
11 TEŞEKKÜRLER Oktay YILMAZ Sağlık Bilimleri Doğum ve Jinekoloji (Vet) Anabilim Dalı