ŞİDDET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
REHBERLİK.
SABAHATTİN ZAİM İLKOKULU OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
ANNE BABA TUTUMLARI.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE bilgidagi.com.
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ZORBALIK.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
YAŞAM BOYU SAĞLIK.
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Kişisel Rehberlik.
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
ERGENLİK.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
STRES YÖNETİMİ
AKRAN ZORBALIĞI.
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
ŞİDDET.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

ŞİDDET

Şiddet insanların her zaman iç içe yaşadığı bir olgudur. İnsanlara fiziksel ya da psikolojik zarar verme niyeti taşıyan tüm davranışları içerir.

Burada niyet temel öğedir. İstenmeden yapılan zarar verme şiddet sayılmaz.

Saldırganlık ve şiddet arasındaki farklar: Saldırganlık davranıştır, şiddet bir eylemdir. Kişide saldırganlık eğilimi olabilir ancak eyleme geçmediği sürece şiddet olmaz. Şiddette güç kullanmak ve baskı uygulamak daha yoğun şekilde vardır.

Şiddete yönelimli bireylerde şu özellikler görülür: Yüksek düzeyde zarar verme niyeti, Sık ve açık tehditlerde bulunma, Bireysel farklılıklara toleransın olmaması, Devamlı öfke, düşmanlık veya küskünlük duyguları, Şiddeti seyretmekten hoşlanma,

Merhametsizlik, Çocuklukta kötü muamele görme, Evde şefkat ve ilgi azlığı, Madde kullanma, Evde şiddete tanık olma.

ŞİDDETİN NEDENLERİ Biyolojik nedenler Erkekliğin doğası Patoloji Uyuşturucu ve alkol kullanımı Kendini kaybetme

ŞİDDETİN NEDENLERİ Öğrenme ile ilgili nedenler Ailede şiddet görme, Şiddet kullanmayı öğrenme.

ŞİDDETİN NEDENLERİ Toplumsal nedenler Toplumda şiddetin hoş görülmesi, Cinsiyet rolleri, Yaşam sıkıntıları.

ŞİDDETİN NEDENLERİ Kişiler arası etkileşim ile ilgili nedenler: Şiddetin getirdiği kazanç, Güç ve kontrol sağlama, Bağımlı/ Muhtaç olma, Aile sistemi yaklaşımı, İletişim ve çatışma çözme becerileri.

ÖNLEME YOLLARI Son yıllarda okullardaki şiddet olaylarında büyük bir artış gözlenmektedir. Okullardaki şiddeti önlemeye yönelik çabalar belirli risk faktörlerini azaltıp koruyucu faktörleri arttırmayı amaçlamaktadır.

ÖNLEME YOLLARI Diğer çaba gelişim yaklaşımıdır. Gençlerin sağlıklı ve başarılı birer yetişkin olabilme kapasitelerini arttırıp çeşitli yetiler geliştirmeleri sağlanmaya çalışılmalıdır.

ÖNLEME YOLLARI Sosyal aktivitelere katılım, Polis ve toplum arasında geliştirilen işbirliği sonucunda ortaya çıkan toplum polisi kavramı gençlerin uyguladığı şiddet davranışlarını önlemede kilit rol oynamaktadır.

ÖNLEME YOLLARI Bireye ilişkin sapkın davranışa tolerans göstermeme, Okul başarısını yüreklendirme, Olumlu sosyal yönelim, Dini değerleri benimseme, Aile içi bağlılık, Ailede şiddetin olmaması.

OKULLARDA ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER Koridor monitörleri, Tuvalet monitörleri, Çanta ve dolap kontrolü, Üniformalı polis ya da güvenlik, Kameralar, Metal detektörler.

SONUÇ OLARAK Her toplumun kendine özgü şiddet sorunları vardır ve bu sorunlar, o toplumlara özgü normlar tarafından belirlenmektedirler. Şiddetin bir çok nedeni vardır ancak temelde çocukluk yaşantıları, aile ve çevre yer alır. Sağlıklı bir toplum için bunlara özen gösterilmelidir.