TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
İNTERNETİ DOĞRU KULLANIYOR MUYUZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Televizyon ve okul başarısı
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ÇOCUK VE MEDYA.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SURRAM.
MAHİDE KOŞUKÇU İLKOKULU
İNTERNETİ DOĞRU KULLANIYOR MUYUZ?
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
İNTERNETTE SOHBET ETMEK. Kontrol edilemeyen sohbetler. Anne babalar çocuklarının arkadaşlarını ve hatta arkadaşlarının ailelerini tanımaya gayret ederlerken,
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLARDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
PATNOS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
İnternet Okur Yazarlığı
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
Çocuk Sağlıgı Açısından Teknoloji ve İnternetin Zararları
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ETİ MADEN İŞLETMELERİ İLKÖĞRETİM OKULU
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
Güvenli Bilgisayar ve İnternet Kullanımı
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Zeynep ÇOLAK Psikolojik Danışman

Kitle İletişim Araçlarını İşlevleri Bilgilendirmek, Haber vermek, Mal ve hizmet tanıtımı yapmak, Eğlendirmek Televizyonun günümüzde;  Eğlendirme  Tüketme amacı kalmıştır.

YARARI VE ÇEKİCİLİĞİ BU KADAR AÇIK OLAN İNTERNET VE TELEVİZYON, AYNI ZAMANDA BİR TAKIM OLUMSUZLUKLARI, HATTA TEHLİKELERİ DE BERABERİNDE GETİRMEKTEDİR. .

Fazla televizyon izlemenin olası sonuçları Aile bireyleriyle olan ilişkiye etkisi. Şiddet eğilimine etkisi. Zekaya etkisi

Televizyon programlarının bir çoğunda konuşma dili sıkça yanlış, argo ve yabancı kelimelere özentili kullanıldığı için , çocuğun dil gelişimi olumsuz etkilenebilir. Çocuk televizyonu tek başına izlediğinde , televizyonun sunduğu her şeyi gerçekmiş gibi kabul edebilir. Televizyona soru soramadığı için bu durum çocuğun bir süre sonra düşünmesini eleştirmesini engelleyebilir.

Çocuğun aşırı televizyon izlemesi , kitap okuma , spor yapma , müzik dinleme resim yapma , arkadaşları ile oyun oynama gibi olumlu faaliyetlerden , hatta yemek yemekten bile alı koyabilir. Çocuğun televizyon karşısında uzun süre kalması , çevreyle ilgisini azaltabilir , konuşmasında gecikmeye neden olabilir.

Çocuğun televizyon karşısında uzun süre kalması , hareketsizleşmesi sonucunda şişmanlamasına ve sürekli yorgunluk hissetmesine neden olabilir. Tüketime ve para harcamaya özendiren reklamlar , çocuğun reklamda gördüğü yiyecekleri , oyuncakları istemesine neden olabilir. Bu istekler aileye ekonomik açıdan zarar verebilir.

YAPILMASI GEREKENLER Günümüzde televizyonlu bir yaşamdan kaçışın pekte mümkün olmadığı bu durumda AİLELERİN ÇOCUKLARINA İYİ BİR TELEVİZYON İZLEME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRABİLMESİ için dikkat etmesi gereken bazı noktalar şu şekilde sıralanabilir:

 Çocukların günde kaç saat televizyon izlediği belirlendikten sonra bu süre aşamalı şekilde azaltma yoluna gidilebilir. Çocuk yetişkini örnek aldığı için yetişkinlerinde televizyon izleme alışkanlığını gözden geçirdikten sonra çocuklar için olumlu model olabilecek kitap okuma, spor yapma, üretme ve paylaşmaya dayanan bir takım etkinliklere önem vermesi gerekmektedir.

 Mutlaka çocukların izlediği programlar çocuklar ve yetişkinlerle birlikte izlenmelidir. Böylece hem o program hakkında fikir sahibi olup çocuklara uygun olup olmadığına karar verilebilir, hem de programın ardından çocuklarla sohbet ederek o programdan çocukların neler kazandığı yada nasıl etkilendiği görülebilir.

 Televizyon izleme ile ilgili kesin kurallar koymak, yemek sırasında yada yapılması gereken işler bitirilmeden çocukların televizyon karşısına geçmesine izin verilmemelidir.  Televizyonu belirli programlar için açıp bu programlar bittikten sonra kapama ile ilgili kurallar konmalı ve televizyonun kapanmasının ardından mutlaka alternatif etkinlik ortamları sunulmalıdır.

 Eğer çocuklar şiddet içeren sahneleri izlemek durumunda kalırsa bu durumda çocuklara bu gibi davranışların insanları incittiğinden bahsedilmeli ve bir olayın şiddet kullanmadan nasıl çözebileceği hakkında düşünmeye sevk edilmeli.

 Televizyonu asla çocuklar için bir oyalama aracı olarak görmemek, çocukların yeni şeyleri eğlenerek öğrenebilecekleri bir öğrenme aracı olarak kabul etmemek ve bu doğrultuda kullanmamak gerekmektedir.

 Hangi programları izlemek istediğiyle ilgili çocuklarla birlikte plan yapılmalı ve çocuklar izlemek istediği bir programı kendilerinin seçmesine izin verilmeli ve mutlaka o program bittikten sonra çocuklar televizyonu kapatması için yönlendirilmeli.

SONUÇ  Kontrollü şekilde televizyon izleme olumsuz olabilecek davranışların ortaya çıkmasını engelleyip çocukların kendileri için yararlı olan bir takım becerileri kazanmasında yardımcı olabilecektir. Bunun için çocuklara yukarıdaki bilgiler ışığında çok küçük yaşlardan itibaren iyi, doğru ve planlı şekilde televizyon izleme alışkanlığı kazandırmak gerekmektedir

Kumanda elimizde Televizyon KONTROLLÜ İZLENMELİDİR. Kontrol, kumandayı elimizde bulundurmak değil, sıklıkla kapatma düğmesine basmaktır.

KONTROLSÜZ İNTERNET KULLANIMININ SAKINCALARI

Fiziksel Etkileri Göz problemleri Duruş ve iskelet sorunları Radyasyon riski Daha az hareketten kaynaklanan problemler

Psikolojik Etkileri İnternet bağımlılığı: Belirtileri 1.İnternettin başında planlanandan daha fazla kalmak, zamanın nasıl geçtiğinin farkında olmamak, yalan söylemek, inkar etmek.

İçe kapanma ve göz temasının kesilmesi. Toplumsal yaşamdan çekilme, sorumluluklarını yerine getirmeme. Yoksunluk belirtileri ( Aşırı sinirli olma, titreme, hayal kurma)

Bir araştırma Bir Amerikalı psikologun yaptığı araştırmaya göre, interneti çok kullanan 5oo kişinin %80’ i bağımlı kategorisinde.

Sosyal etkileri Uzun süre internet kullanan çocukların gerçek hayatta arkadaş edinme sıkıntısı çektiği yapılan araştırmalarla saptanmıştır. Bu yalnız çocuklar, giderek toplumda iletişim kurmakta zorlanmakta, topluma karşı olumsuz duygu ve düşünceler beslemeye başlamaktadır.

Bir araştırma Ayrıca yine bir araştırmada, aşırı internet kullanan ve televizyon izleyen çocukların daha az kitap okudukları saptanmıştır.

GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI İÇİN ANNE VE BABAYA ÖNERİLER Her şeyden önemlisi çocukla iyi ilişkiler içerisinde olmaya, zaman ayırmaya, sorunları hakkında konuşmaya dikkat edilmelidir. Yetişkinler internetin sadece bir araç olduğunu bilmeli ve özellikle çocuklarının yanında abartılı bir değer katmamalıdır.

İnternet yada bilgisayar kullanım süresine mutlaka kısıtlama getirilmeli. Çocuğun yaşına uygun kullanım süresi belirlenmeli. Çocuk spora, kültürel faaliyetlere ve oyuna özendirilmelidir. Çocuğunuza internet ortamında tanımadığı kişilerle sohbet etmemesini, iletişim kurmamasını öğretin.

Çocuğunuza sizin izniniz olmaksızın internet ortamında tüm kişisel bilgilerinizi vermemesi gerektiğini öğretiniz. Çocuğunuza, Internet ortamında yeni tanışılan kişilerin her zaman kendileri ile ilgili doğru bilgiler vermeyebileceği, kimlikleri ve yaşlarıyla ilgili yanıltıcı bilgiler verebileceği gerçeğini anlatınız.

Çocuğunuzun, Internet sohbetlerinde onlardan yapmamaları gereken, ya da onları rahatsız eden bir davranışta bulunmalarını isteyenler olduğu takdirde, sohbeti bırakarak hemen size haber vermesini ve olayı anlatmasını isteyiniz. Çocuğunuzun size güvenmesini sağlayınız. Çocuğunuza kızmayınız, korkutmayınız.

Çocuklara, Internet ortamında başkalarını rahatsız edecek davranışlarda bulunmamalarını öğretiniz.  Bilgisayar oturulan odada ve ekranı odaya dönük olmalı.