HARUN ÇAKMAK KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALAN VE MESLEK SEÇİMİ VELİLERİN GÖREVLERİ
Advertisements

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
ALAN SEÇİMİ SUNUSU KIRŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME MERKEZİ
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
DERS SEÇİMİ.
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
Hatice ÇETİNKAYA Cemil Özgür İ.Ö.O.
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
1 M ESLEK S EÇIMI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
“Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur.” Albert Einstein
DERS-ALAN SEÇİMİ.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
MESLEK SEÇİMİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MESLEKLER.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
Saltukova Lisesi REHBERLİK SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
H.Ahmet Kanatlı Anadolu Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
YGS-LYS REHBERLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
1 2 Meslek Seçimi 3 Meslek Seçmek, Hayat Biçimini Seçmektir. Yalnız Okul İçin Değil, Hayat İçin Öğreniyoruz. Yalnızca Meslek İçin Değil, Hayatımız İçin.
Hayat Biçimini Seçmektir
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Rehberlik Servisi ŞARKÖY ANADOLU L İ SES İ. Nedir Bu ÖSYS? Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı  Üniversiteye girmek isteyen öğrenciler arasında eleme.
Üniversite Yolunda N asıl Üniversiteli Olurum. LYS.
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
KAĞITHANE ANADOLU LİSESİ
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
İZMİR ATATÜRK LİSESİ Rehberlik Servisi
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
DERS SEÇİMİ.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ 2016/2017 öğretim yılı Nişantaşı Nuri Akın Anadolu Lisesi 10.sınıflar sunumu.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ KAL PDR SERVİSİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
ALAN – DERS SEÇİMİ.
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Sunum transkripti:

HARUN ÇAKMAK KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ DERS VE MESLEK SEÇİMİ

  LİSE’ DE DERS SEÇİMİ Lise 1. sınıfın sonunda yapılacak olan ders seçimi, öğrencilerin ÖSS’de yapacakları tercihlerde etkili olacaktır. Lisede elde ettikleri başarı puanları Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı olarak ÖSS puanlarına eklenecek ve sınav başarılarına etki edecektir.

ALAN SEÇMENİN ÖNEMİ ÖSS’de Alan ve alan dışı tercihlerde AOBP’nin (Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı puanı) çarpılacağı katsayı farklı olacağı için seçeceğiniz alanın istediğiniz tüm meslekleri kapsamasına özen göstermek gerekecektir. Bu konuda 2010 ÖSS kılavuzundaki alanların devamı olan meslekler tablosunu incelemeniz gerekmektedir.

YARINA YATIRIM YAPMADAN YARINI KAZANAMAZSINIZ, YARINA YATIRIM YAPMADAN YARINI HAK EDEMEZSİNİZ. BU YIL SİZLERİN; Okulumuzda 10 sınıfta okutulacak seçmeli dersleri tanıyarak, ilgi ve yeteneklerine uygun alan seçimini gerçekleştirmenizi, Ortaöğretim başarı puanınızı yüksek tutmanızı ve YGS konularını kapsayan lise 1 konularını iyi öğrenmenizi, Mesleki yönelim aşamasında kendi ilgi, yetenek ve gereksinimlerinizi iyi tanımanız ve ne olabileceğinize, ne olmak istediğinize karar vermek durumunda olduğunuzu bilmenizi istiyoruz.

Meslek Seçiminde Dikkat Kendi özelliklerimizi tanımalıyız. Yetenekler, İlgiler, Beklentiler, Kişilik Özellikleri Mesleklerin özelliklerini tanımalıyız. “10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum?” - Nasıl bir iş? - Nasıl bir işyeri? - Nasıl bir ev? - Nasıl bir aile? - Nasıl arkadaşlar? - Nasıl bir sosyal yaşam? Kendi özelliklerimizle, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulmalıyız.

Mesleklerin Özelliklerini Tanıma • Mesleğin tanımı nedir? • Nasıl ve kaç yıllık bir öğrenim gerektirmektedir? • Öğrenim süresinde hangi dersler okutulmaktadır? • Bu iş kolunda eleman talebi var mıdır? • Bu işte ne gibi faaliyetlerde bulunulmaktadır? • Kullanılan malzeme ve makineler nelerdir? • Yürüme, ayakta durma vb. koşulları var mıdır? • Nasıl bir çalışma ortamı vardır? (Büro, açık alan vs.) • İş tehlikeleri var mıdır? (Radyasyon, zehirlenme, patlama, yanma, elektriğe kapılma, mikrop kapma vs.) • Bireysel olarak mı grupla mı çalışmayı gerektirmektedir? • Mesleğe giriş ve emekli olma yaşları kaçtır? • Tercih edilen bedensel ve kişisel özellikler bulunmakta mıdır? (Boy, ağırlıklı cinsiyet, özel yetenekleri) • Kesinlikle iş deneyimi aranmakta mıdır? • Yabancı dil bilme tercih nedeni midir? • İşte ilerleme şartları nelerdir? • Kazanç durumu (en az, en çok) nedir? • İşin çalışanlarına göre avantajlı ve dezavantajlı tarafları nelerdir? (izin imkanı, prim, prestij vs.)

Kendi Özelliklerinizle Mesleğin Özellikleri Arasındaki Ortak Noktaları Bulma Kendi özellikleriniz ile mesleklerin özellikleri ne derece uyuşuyor. Mesleklerle uyuşmayan özellikleriniz, o mesleği yapmanızı engelleyecek durumda mı? Örneğin; kişilik yapısı ve sosyal yaşantısından dolayı insanlardan fazla hoşlanmayan ve sinirli yapıya sahip birinin polislik, öğretmenlik gibi mesleklerde başarısız olma ihtimali yüksektir. Ayrıca birey, istekleri doğrultusunda bir meslek tercihi yapmadığında, ne içinde bulunduğu meslekte yeteneklerini kullanıp başarılı olabilir ne de mutlu bir birey olarak mesleğini sürdürebilir.

Toplumumuza özgü olarak etkili olabilecek diğer faktörler Anne–babalarınızın arzularına uymak, Beğenilen–sevilen kişilerin mesleklerine özenmek, Günümüzde popüler olan mesleği edinmek, Daha çok fazla para kazanılan mesleği seçmek, Toplum içinde sadece saygınlığı olan meslekleri seçmek, Öğretmenlerin uygun gördüğü meslekleri seçmek, İş bulması kolay olan meslekleri seçmek, Üniversiteye girmeyi kolaylaştıran, düşük puanla yerleşilen meslekleri seçmek Sevildiği sanılan meslekleri seçmek, (Sadece olumlu özellikleri tanınarak yanılgıyla seçmek) Hayallerle geliştirilen idealdeki meslekleri seçmek,

BAŞARILMASI GEREKENLER 1. Bilinçli ve etkili bir ders çalışma becerisi ile sınava bilgi bakımından hazırlanmak. 2. Geleceği ile ilgili bir karar olarak doğru bir mesleki hedef oluşturmak, kendisini tanımak, meslekleri tanımak. 3. Sınava düşünsel–davranışsal açıdan da hazırlanarak (dikkat–konsantrasyon ve bilgilerini sınava taşıyabilecek bir psikolojik hazırlık yapmak) potansiyelini tam kullanmak. 4. Sınav aracını iyi değerlendirerek mutlu ve güvenli bir geleceğin kapısını açabilmek.

Hedef seçimi nasıl olmalıdır? Sınava hazırlanan öğrencilerin % 80’inin programı var. Ama öğrencilere sorduğumuzda “programım var ama uygulayamıyorum.” cevabını alıyoruz. Neden uygulanmıyor? Bir şey çıkıyor, bozuluyor. Mesela arkadaş, telefon konuşmaları çıkıyor ve program aksıyor. Bir de zamanı doğru kullanma kültürümüz yok. Toplantı geç başlar diyoruz, geç gidiyoruz. Biz gelmediğimiz için toplantı geç başlıyor ve bir kısırdöngü oluşuyor. Bizler mezareti çok olan bir kültürde yaşıyoruz. Her zaman için bir mezaretimiz oluyor. Trafik vardı geç kaldım, hava kötü geç kaldım, saatim yoktu. Ne güzel, ne kötü karar veremedim geç kaldım... Mazeretler başarının düşmanıdır. Mazeret varsa başarıya ulaşamazsınız.

TEST DERSLER soru Test dakika Toplam dakika 50 22 8 75 30 15 120 45 Matematik, Geometri (LYS-1) Matematik Geometri Analitik Geometri 50 22 8 75 30 15 120 Fen Bilimleri (LYS-2) Fizik Kimya Biyoloji 45 135 Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya 1 (LYS-3) Türk Dili ve Ed. Coğrafya 1 56 24 85 35 Sosyal Bilimler (LYS-4) Tarih Coğrafya 2 Psikoloji Sosyoloji Mantık 44 16 10 65 25 Yabancı Dil (LYS-5) Kelime bilgisi ve dil bilgisi Çeviri Okuduğunu anlama 20 12 48