Sınav Kaygısı - Önleme Yolları. KKKKaygı – Sınav Kaygısı Nedir? SSSSınav Kaygısının belirtileri nelerdir? SSSSınav Kaygısının olası nedenleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
AŞIRI SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları.
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Senem ARIK.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
SINAV KAYGISI.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
SINAV KAYGISINI GİDERMEDE
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISI Sınav Kaygısı;Sınav öncesinde yaşanan stresin doğurduğu karmaşık fizyolojik ve duygusal tepkilerdir.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE Dersimiz.com. stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
SINAV KAYGISI
SINAV KAYGISI.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ÖMER AYDEMİR PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI VE AİLE.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları. KKaygı – Sınav Kaygısı Nedir? SSınav Kaygısının belirtileri nelerdir? SSınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir?
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Yunus Emre ERDUĞAN.
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları. KKaygı – Sınav Kaygısı Nedir? SSınav Kaygısının belirtileri nelerdir? SSınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir?
SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE AİLENİN ROLÜ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
SINAV KAYGISI.
SINAVKAYGISI. Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
Sınav Kaygınızı Azaltın
SINAV KAYGISI.
TEST ÇÖZME TEKN İ KLER İ VE SINAV KAYGISI. Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir par ç asıdır.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları. KKaygı – Sınav Kaygısı Nedir? SSınav Kaygısının belirtileri nelerdir? SSınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir?
SINAV KAYGISI SINAV KAYGISI SINAV KAYGISI NEDİR? Kaygı, herhangi bir stresli durumda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.Kaygı,
Üniversiteye Giden Yolda ÖĞRENCİ VELİSİ OLMAK BİREY DERSHANELERİ Rehberlik Servisi.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınav Kaygısı.
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
Sunum transkripti:

Sınav Kaygısı - Önleme Yolları

KKKKaygı – Sınav Kaygısı Nedir? SSSSınav Kaygısının belirtileri nelerdir? SSSSınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir? BBBBu nedenler nasıl kontrol edilebilir. İÇERİK :

KAYGI NEDİR? : Kaygı kaynağı belirsiz korku ve tedirginlik durumudur ve var oluşumuzdaki en temel duygulardan biridir. SINAV KAYGISI NEDİR? : - Sınav öncesinde yaşanan, stresin doğurduğu karmaşık, fizyolojik ve duygusal tepkilerdir. - Sınav kaygısı, kaygının özel bir türüdür ve “öteki”lerin bireyi değerlendirme ortamlarında belirginleşir. YGS ve LYS sınavı da bu ortamlardan biridir.

Öğrenciye göre SINAV; ““““sınav karizmadır” ““““sınav her şeydir” ““““sınav ne kadar iyi olduğunu gösterir” ““““sınav ne kadar aptal olduğunu gösterir” ““““kazanırsan her şeysin, kazanmazsan hiç bir şey”

ZZZZamanı iyi kullanamama SSSSonuçları tahmin etme SSSSınava gerçeğinden farklı anlamlar yükleme DDDDaha önce yaşanmış başarısızlıkların tekrarlanabileceği endişesi GGGGerçekçi olmayan düşünce biçimleri AAAAile ve çevrenin beklentilerinin yüksek olması KKKKendine güvensizlik KKKKaramsarlık SINAV KAYGISININ NEDENLERİ ?

BBBBilgisizlik ve hedefin belirsizliği GGGGerçekçi olmayan hedefler PPPPlânsızlık ÇÇÇÇalışma metotlarını bilmemek DDDDanışılacak kişilerin olmaması AAAArkadaşların olumsuz telkinleri ÖÖÖÖğrencinin önünde başarılı bir örnek olmaması

ÇÇÇÇabuk üzülür ÇÇÇÇabuk heyecanlanır. HHHHep gergin ve tedirgindir.  D D D Duygusal ve içlidir. Her şeyi büyütür, küçük şeyleri kendine dert eder. SSSSınavlarda heyecanlanır, sararır, solar, terler. Tırnaklarını yiyebilir, elleriyle oynar, kız öğrenciler saçlarıyla oynar. UUUUykuları düzensizidir. EEEEleştiriye hazırlıksızdır BBBBeğenilmek ister. SINAV KAYGISININ ETKİLERİ (Kaygılı Öğrenci Tipleri)

ÖÖÖÖğrenilen bilgiler transfer edilemez OOOOkuduğunu anlama ve düşünceleri organize etmede zorluk yaşanır DDDDikkatte bir azalma olur, dikkat sınavın içeriğine değil sınavın kendisine ve bağlı olarak yaşananlara odaklanır. ZZZZihinsel beceriler zayıflar, bilgilerin hatırlanmasını engeller. EEEEnerji tükenir ve israf edilmiş olur. FFFFiziksel rahatsızlıkların ortaya çıkmasına neden olur. SSSSürekli tedirgin olup, duygusal tepkileri abartılıdır. NNNNedenini bilmediği korkular çeker. AAAAilelerine bağımlıdır. Ailelerinden sürekli destek beklerler. SINAV KAYGISININ ETKİLERİ (Kaygılı Öğrenci Tipleri)

KKKKalp atışlarında hızlanma HHHHızlı nefes alıp-verme GGGGerginlik ve/veya sinirlilik hali TTTTerleme ve/veya titreme DDDDilin damağın kuruması MMMMide şikayetleri BBBBağırsak hareketlerinde değişme (ishal-kabızlık) SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ

 T T T Telaş, şaşkınlık,  B B B Baş ağrısı  H H H Huzursuz uyku, kabus görme  K K K Konsantrasyon bozuklukları  K K K Kaygı ve korku içeren düşünceler  O O O Ortamdan uzaklaşmak isteme  Y Y Y Yorgunluk belirtileri.

““““Sınava hazır değilim” ““““Bu bilgiler çok gereksiz ve saçma” ““““Nerede ve ne zaman kullanacağım ki ?” ““““Sınavlar niye yapılıyor, ne gerek var ?” ““““Bu bilgiler gelecekte benim işime yaramaz” ““““Sınava hazırlanmak için gerekli zamanım yok” ““““Ben zaten bu konuları anlamıyorum” ““““Biliyorum bu sınavda başarılı olamam” ““““Sınav kötü geçecek.” Sürekli Kaygı Taşıyan Öğrenci İfadeleri

Daha yüksek kaygı yaşayan öğrenci ifadeleri… AAAAcaba sınavı kazanabilecek miyim ?  A A A Arkadaşlarım kazanırda ben kazanamazsam, onların arasında nasıl dolaşırım ?  A A A Annem babam yemedi yedirdi, giymedi giydirdi, benim için her şeyi yaptılar. Bütün ümitlerini bana bağladırlar, kazanamazsam onların yüzüne nasıl bakarım.  D D D Daha hazır değilim, vakit de çok kısaldı. SSSSınavı düşündükçe ruhum daralıyor, içim sıkılıyor, ne yapabilirim ki ? KKKKafamı toplayamıyorum, okuduklarımı anlayamıyorum. GGGGaliba sınavı kazanamayacağım. ÇÇÇÇalışmak istediğimde bu düşünceler akla geliyor ve çalışamıyorum. NNNNe olacak benim halim ?

KAYGI İLE BAŞEDİYORUZ… (Öğrencilere) Kaygıyla başetmede bazı yaklaşımlar : KKKKendini tanıma yoluyla kaygıyı yenme TTTTest tekniğini gözden geçirme PPPPsikolojik-kaygının kontrolü

Kendini tanıma : ÖÖÖÖncelikle kendinizi tanıyın HHHHayattan beklediklerinizi sürekli tekrar edin. KKKKaygı duyduğunuz alanları tespit edin. Mesela sınava geç kalma korkusu taşıyan bir öğrenci gerekli önlemleri aldığı zaman geç kalmayacağını düşünerek bu kaygısını yenebilir.  B B B Bilinçaltımız her şeyi not eder. “Ben başarısızım,” “tembelim”, “heyecanlıyım”, “çok hata yapıyorum”, “sınavdan çok korkuyorum” bu olumsuz düşünceleri aklınızdan geçirmeyin.

 B en kazanacağım. Ben başaracağım. Ben korkmuyorum. Ben hazırlıklıyım.  K endinize iyi davranın ve olumlu düşünün. Olumlu düşünün, kendinize değer verin ve kaygıdan uzaklaşın. Kendinize güvenin ve kendinize değer verin.  a a a artırılabilir…

Test tekniği açısından : SSSSınav kitapçıkları dağıtıldığında aceleyle kitapçığı çözme telaşına düşmeyin. EEEEn iyi olduğunuz bölümden başlayabilirsiniz. Ama şimdiye kadar denemediğiniz taktikler denemeyin. TTTTurlama Tekniği ile soruları çözün. (Bilmediğiniz ve veya emin olmadığınız soruları geri dönüp bakmak üzere işaret koyun). Belli bir bölümü bitirdikten sonra ya da bütün sınavı bitirdikten sonra…

SSSSadece işaretlediğiniz soruları yeniden çözmek ve boş bırakıp bırakmadığınızı görmek için geri dönün. SSSSorulardaki; değildir, her zaman, hiçbiri, birlikte, en çok, en az gibi vurguları önemseyin, bu vurguların farkında olun. MMMMatematik ve Fen bölümünde genellikle basit hatalarla soru yanlış yapılır. (Örn: eksi,artı veya dört işlem hataları). SSSSınavdan sonra en çok duyduğum şey, “şimdi getirsinler hepsini çözeyim”

Psikolojik-kaygının kontrolü açısından : DDDDoğru Nefes Alma: Açık havada veya havalandırma iyi olan bir odada derin nefes alıp vererek kafanızdan düşüncelerinizi boşaltabilirsiniz. NNNNefesi alırken karın bastırılmalı ağızdan alınarak burundan veriniz. Akciğerler tamamen doldurulmalı,boşaltılmalı,nefes alış verişler kesik kesik,kesintisiz şeklinde çalışılırsa ses tellerine de faydası olur. Çalışmaları beş on kez tekrar ediniz NNNNefes alırken derin ve yavaş alınız. BBBBu gevşeme türünde süre, dakika kadardır. Kan vücudumuzun en uç noktasına kadar gider ve vücüdun dinlenmesini sağlar. Pratik yapılarak kolayca uygulanabilir.

 Ö nce derin nefes çalışması ile rahat bir pozisyon alınır.  V ücudun,baş,omuz,sırt,kol,karın,….gibi bölgeler düşünülerek sırayla rahatlatılır. Rahatlıyor şeklinde telkinde bulunabilirsiniz. Derin Solunum: Normal yaşamınızda ne kadar derin solunum yapıp yapmadığınızı kontrol ediniz. Kaygı anında nefes darlığı yaşıyorsanız bu sizin yanlış solunum alışkanlıklarınızdan kaynaklanıyor olabilir.  G özlerinizi kapatın,burnunuzdan aldığınız nefesinizi karnınızı şişirmesine sağlayın.  K aslarınızı olabildiğince gevşetin,aldığınız nefesi üç beş saniye tuttuktan sonra sessiz ve yavaş olarak dışarı verin. Bunu beş altı defa tekrar edin gevşediğinizi göreceksiniz.

KAYGI İLE BAŞEDİYORUZ… (Velilerimize)  A nne-babalar bu zor sınav döneminde çocuklarını her zaman desteklemeli,ilgi göstermelidir.  Ç ocuklarınızdan beklentileriniz gerçekçi olmalıdır. ocuğunuza daima güvenin. Anne-baba olarak olumsuz düşüncelerinizi olumluya çevirmelisiniz. ocuklarınızı başkaları ile kıyaslamayınız.  O na olan sevginizin her durum ve koşulda eksilmeyeceğini davranışlarınızla ve sözcüklerinizle anlatmalısınız.

KAYGI İLE BAŞEDİYORUZ… (Velilerimize)  S ınav sorumluluğunu çocuğunuza bırakmalısınız.  G encin olumlu davranışlarını takdir etmelisiniz.  S ınav döneminde sakin ve huzurlu bir ev ortamına sahip olan çocuklar;verimli,sakin ve başarıyla sonuçlanan bir sınav dönemi geçireceklerdir.

Lütfen !! Uzak durun ! ““““Kazanamazsan doğru işe” ““““Parayı sokaktan toplamıyoruz dershanelerimi zengin edeceğiz ” ““““Kazanamazsan arkadaşlarının yüzüne nasıl bakacaksın; aile dostlarımızın hepsine rezil oluruz. ” ““““Falancanın oğlundan neyin eksik” ““““Ben üzerime düşeni yaptım, artık ne yaparsan yap.” ““““Bu kadar düşük puan almayı nasıl beceriyorsun hayret ediyorum. Bu kafayla bu iş yürümez.” ““““Ders çalış,ders çalış,çalış.çalış,çalış ”

Doğru ve yapıcı ifadeler … ““““Puanın bir önceki sınava göre artmış, açıklarını kapatmaya başlamışsın.” ““““Sen benim için her şeyden önemli ve değerlisin.” ““““Hayatındaki bu önemli dönemde, sana istediğin desteği vermeye hazırım.” ““““Senin kendi üzerine düşenleri en iyi şekilde yapacağını biliyorum, ben de üzerime düşenleri yapmaya hazırım.” ““““Şu kadar net yapmalısın, fizik dersinden şu kadar net çıkarmalısın.” gibi ifadeler sınav sırasında çocuğunuz için birer tehdit haline dönüşebilir.

Öneriler… HHHHenüz yapılmamış sınavın sonucuyla ilgilenmeyin ZZZZamanın planlanması, çocuğunuzun önünü görmesini sağlayacak ve sizleri rahatlatacaktır. TTTTelaşa kapılmaktan ve aceleci davranmaktan kaçınınız. SSSSınav öncesinde kesin kurallar koymayın. SSSSizin sakin ve olumlu tavırlarınız çocuğunuzun sakin ve mantıklı davranmasına katkıda bulunacaktır.

Unutmayın ki, Başka insanların vazgeçtiği noktada siz devam etmelisiniz. TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE BAŞARILAR DİLERİZ.