ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNE BABA TUTUMLARI.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ ŞİDDET.
TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
SINAV KAYGISI VE AİLE.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÇOCUK İZLEM MERKEZİ DİYARBAKIR ERDAL KARALAR SOSYAL HİZMET UZMANI.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
AİLE İÇİ ŞİDDET.
HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ANNE BABA TUTUMLARININ ÇOCUĞUN DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ.
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
BÖLÜM 8 AİLELER. BÖLÜM 8 AİLELER AİLELER Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin Ebeveynleriyle İlişkileri Aile Süreçleri Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
BEYKOZ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
ERGENLİK.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
MEDYA VE ÇOCUK
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AİLEDE İLETİŞİM.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET

ŞİDDET AİLE ÜYELERİNDEN BİRİ TARAFINDAN AİLENİN BİR BAŞKA ÜYESİNİN FİZİK VEYA PSİKOLOJİK BÜTÜNLÜĞÜNÜN TEHLİKEYE SOKULMASI, KİŞİLİĞİNE VE KİŞİLİK GELİŞİMİNE ZARAR VERMESİNE NEDEN OLAN EYLEM, TUTUM VEYA İHMALDİR.

ŞİDDET TÜRLERİ FİZİKSEL ŞİDDET CİNSEL ŞİDDET İHMAL EKONOMİK İSTİSMAR DUYGUSAL İSTİSMAR

DUYGUSAL İSTİSMAR Çocuğu Dinlememek Başkaları ile Kıyaslamak Sevgi göstermemek Yüksek beklentiye sahip olmak Duygu sömürüsü yapmak/korkutmak Müdahaleci olmak Aşağılamak Eleştirmek Mükemmeliyetçi olmak.....

Hangi Ailenin Çocuğu Olmak İstersiniz Ben seni hep başka çocuklarla kıyaslarım, yaptığın her şeyi eleştiririm, müdahale ederim hatta beni kızdırırsan seni döverim, yapacak bir sürü ev işim olduğundan sana vakit ayırmam, seni dinlemem, yaptığın en ufak hatada bile seni aşağılarım, tüm bunlara rağmen derslerinin iyi olmasını, sözümden hiç çıkmamanı, bana karşı gelmemeni isterim senden hep iyi ve hayırlı bir evlat olmanı beklerim. Benim çocuğum olmak ister misin?

Ben seni sen olduğun için severim yaptığın hatalarda seni eleştirmem kendi kendine doğruyu bulman için sana yardım ederim, senin kişiliğine yeteneklerine ve isteklerine saygı gösteririm, aldığın sorumluluklarda sana destek olurum müdahale etmem, ne kadar çok işim olursa olsun benim hayattaki en değerli varlığım sen olduğun için sana zaman ayırırım, seni dinlerim, yaptığın hiçbir hatada seni aşağılamam, seni asla başkalarıyla kıyaslamam çünkü benim için sadece sen değerlisin. Benim çocuğum olmak ister misin?

ŞİDDET NEDENLERİ TOPLUMSAL DEĞER YARGILARI EBEVEYNLERİN GEÇMİŞ YAŞANTILARI EBEVEYNLERDEN BİRİNİN YADA ÇOCUĞUN SAHİP OLDUĞU PSİKOPATOLOJİ YADA TIBBİ DURUMLAR EKONOMİK NEDENLER EVLİLİK İÇİ TATMİN MEDYA

Televizyonun Şiddet eğilimlerine etkisi Şiddet öğesinin yer aldığı görüntüler, sadece yetişkin değil , tüm yaş gruplarına yönelik programlarda yer almaktadır. Bu da ŞİDDETİN SIRADANLAŞTIRILMASI gibi çok tehlikeli bir olguyu beraberinde getirmektedir.

 Çocuk zihinsel süreçlerindeki özelliklerinden dolayı izlediklerini yetişkinler gibi algılayamamakta ve bu yüzden farklı etkilenmektedir.  Çocuk izledikleri gerçek mi, hayal mi Yetişkinler kadar kolay algılayamaz.

 Bazı çizgi filmlerde karakterler onca şiddetten sonra ayağa kalkabilmektedir. Yani orada uygulanan şiddetin zarar vermediği gibi bir algılama da söz konusu olabilmektedir.

BASINDA YER ALAN ŞİDDET HABERLERİ

 Çocuğun aşırı bir biçimde televizyon izlemesi, onu okumaktan, sinema ve tiyatroya gitmekten, hatta çoğu kez oyun oynamaktan bile yoksun bırakmaktadır. Çocuğun sosyal ilişkileri zayıflamakta ve içe kapalı bir hale gelebilmektedir.

YAPILMASI GEREKENLER Günümüzde televizyonlu bir yaşamdan kaçışın pekte mümkün olmadığı bu durumda AİLELERİN ÇOCUKLARINA İYİ BİR TELEVİZYON İZLEME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRABİLMESİ için dikkat etmesi gereken bazı noktalar vardır.

Mutlaka çocukların izlediği programlar çocuklar ve yetişkinlerle birlikte izlenmelidir. Böylece hem o program hakkında fikir sahibi olup çocuklara uygun olup olmadığına karar verilebilir, hem de programın ardından çocuklarla sohbet ederek o programdan çocukların neler kazandığı yada nasıl etkilendiği görülebilir.

Eğer çocuklar şiddet içeren sahneleri izlemek durumunda kalırsa bu durumda çocuklara bu gibi davranışların insanları incittiğinden bahsedilmeli ve bir olayın şiddet kullanmadan nasıl çözebileceği hakkında düşünmeye sevk edilmeli.

Televizyonu asla çocuklar için bir oyalama aracı olarak görmemek ve bu doğrultuda kullanmamak gerekmektedir.

Şiddetin Yarattığı Sonuçlar KISA VADELİ SONUÇLAR TIRNAK YEME DERS BAŞARISIZLIĞI UYUMSUZLUK SALDIRGANLIK ALT ISLATMA VB....

UZUN VADELİ SONUÇLAR MUTSUZ BİREY MUTSUZ EVLİLİK SUÇA YÖNELME ALKOL VE MADDE KULLANIMI

ŞİDDETİ ÖNLEMEK ŞİDDET KONUSUNDA BİLİNÇLENMEK GELENEKSEL ÇOCUK YETİŞTİRME YÖNTEMİNDEN UZAKLAŞMAK KİŞİLİK YAPILARIMIZI DEĞİŞTİREBİLECEĞİMİZİ BİLMEK

Sonuç olarak; şiddet öğrenilmiş bir davranıştır ve her öğrenilen davranış istenildiği zaman değiştirilebilir. Anne-babalar şiddetin yaratabileceği sonuçlar hakkında bilgi sahibi olduklarında bu değişimi daha kolay sağlayacaklardır.

Şiddetin olmadığı bir dünya kurulabilmesi dileğiyle....