ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DÜZENLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
GÜVERCİNLİK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
2 MEHMET AZEM BAYKAL SEMİNER BAŞLIYOR… 3 V E R İ M L İ D E R S Ç A L I Ş M A N E D İ R ? P L A N L I Ç A L I Ş M A N E D E N G E R E K L İ ? Y A N.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. SIZLERDEN BEKLENTILER  Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BUSE KARASU Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
MERVE AKKAFA. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Süphan İŞNEL Psikolojik Danışman SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ??? olumsuz düşüncelerimizden vazgeçmek verimli ders çalışma yöntemleri amaç belirlemekten planlı ve programlı ders çalışmaktan verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmaktan uygun bir çalışma ortamından Dikkati uyanık tutmaktan Derse hazırlıklı gelmekten Not tutmaktan Aralıklı tekrar yapmaktan

ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİMİZİ YENELİM!!! “Bugün, günümde değilim.” “Bugün Moral bozucu bir gün.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?” “Keşke hiç doğmasaydım.” “Her şey kötü gidiyor.” “Sosyal çalışmaktan nefret ediyorum.” “Fen ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa gene mi ders?”

Ders Çalışma İle İlgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…

VERİMLİ Ders ÇALIŞMAK İÇİN NELER YAPILMALI??? • Amaçlarınızı Belirleyin • Planlı Çalışın • Zamanı Verimli Kullanın • Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırın • Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçin • Dikkatinizi Uyanık Tutun • Derse Hazırlıklı Gelin • Not Tutun • Araç - Gereç ve Kaynaklardan Yararlanın • Verimli Okuyun • Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyin •Etkin Dinleyin •Çalışmak bizi şu üç büyük beladan kurtarır: Can sıkıntısı, kötü alışkanlıklar ve yoksulluk. Voltaire •Taşlar değil, yapılan işler anıtları meydana getirir. Motley

AMAÇLARINIZI BELİRLEYİNİZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Yakın amaçlar: bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir. Uzak amaçlar: sınıfını geçmek, okulunu bitirmek, sınavı kazanmak, iyi bir üniversiteye gitmek biçiminde olabilir.

PLANLI ve PROGRAMLI ÇALIŞINIZ Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana: Plan Nedir??? Ders çalışmaya başlamadan önce “nasıl”, “ne zaman”, “nerede” çalışacağınıza karar verin. Yarın ne yapacağınızı bilin. Günlük-haftalık-aylık planlar oluşturun kendinize.

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALI??? Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Mantık içeren dersler sabah saatlerinde, yorum içeren dersler akşam saatlerinde yer almalıdır.

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALI??? Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.

Zamanı Verimli Kullanınız 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme Mutluluk başarıya, başarı ise zamanı değerlendirmeye bağlıdır (Seneca). Bütün başarımı işlerimi zamanında yapmaya borçluyum(Nelson Mandela).

VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk VB…

UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİN Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Odanız mümkün olduğunca sade ve düzenli olmalı. Çalışma odanız, sesten uzak, aşırı sıcak veya soğuk olmamalı, iyi aydınlatılmalı, ışık gözlerinizi yormamalı. Uyku düzenine dikkat etmeli, 7 - 8 saat uykunuzu almalısınız. Sabah kalktığınızda temiz ve açık havada hafif egzersizler yapın, bu egzersizler sizi sağlıklı ve zinde kılacaktır

Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.

Gürültülü Ortamda Çalışma Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir. Ders çalışırken dikkatini dağıtacak tv, müzik, radyo v.b. unsurları ortamdan çıkar!!!

DİKKATİNİZİ UYANIK TUTUN İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini 18-20 derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir.

DERSE HAZIRLIKLI GELİN Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli Pasif durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidirler. Öğretmenlerin; derse hazırlıklı gelen, soru soran, derse kalkan öğrencileri daha çok sevdikleri de unutulmamalıdır.

NOT TUTUN Not tutarken; Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce küçük not şeklinde, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır.

ARALIKLI TEKRAR YAPARAK UNUTMAYI ÖĞRENİN Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır.. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir.

Bir İnsan Okuduklarının % 10’unu İşittiklerinin % 20’sini Gördüklerinin % 30’unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50’sini Söylediklerinin % 70’ini Yapıp söylediklerinin % 90’ını hatırlar..

DERSLERE NASIL ÇALIŞILMAZ??? Çalışmamak için bahaneler uydurarak, Yatarak, uzanarak, koltuğa oturarak, Dersten derse,konudan konuya atlayarak Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak, Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak, Müzik dinleyerek, Televizyon izleyerek, Çalışma anında hayallere dalarak, Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, Plansız programsız çalışarak, Düzenli tekrarlar yapmayarak, Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak,

DÜŞÜNDÜĞÜN YETER;HAYDİ ŞİMDİ DÜŞÜNDÜKLERİNİ UYGULA. UNUTMAYINIZ Kİ Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. DÜŞÜNDÜĞÜN YETER;HAYDİ ŞİMDİ DÜŞÜNDÜKLERİNİ UYGULA.

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN SİLVAN ANADOLU LİSESİ