Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

HAZIRLAYAN : FATİME ÖNEL
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
Eğitim Bilimlerine Giriş.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
OTİZM.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Selda KUTLU Ümraniye RAM Müdürü
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
Motor Gelişim.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
FEDAKARLIK.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
OTİZM.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Otizmin tarihsel gelişimi, tanımı ve sınıflandırılması
4 yaşındaki çocukta otizm belirtilerinin araştırılması
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
Kardeşler,engelli kardeşlerin bakımı konusunda aldıkları sorumluluktan dolayı baskı hissedebilirler. Engelli olmayan çocuklar,engelli kardeşinden ailenin.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
ÇOCUKLARDA RUH SAĞLIĞI BOZUKLUKLARI
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
BESNİ RAM 2017 BESNİ RAM 2017.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OTİZM NEDIR HAZIRLAYAN BÜŞRA ÖZLER. OTİZM VE OTİZMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Otizm: Erken çocukluk döneminde görülmeye başlayan, sosyal etkileşim ve iletişim.
Sunum transkripti:

Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü

OTİZM NEDİR? doğuştan gelen, nedeni henüz tam olarak bilinmeyen, yaşamın ilk üç yılında ortaya çıkan, nedeni henüz tam olarak bilinmeyen, sosyal etkileşim, dil ve iletişim, ilgi ve davranışlarda gerilik ve tekrarlayan davranışlarla kendini gösteren yaygın gelişimsel bir bozukluktur.

OTİZM NEDİR? Otizm tanısı için en önemli belirti “çocuğun karşılıklı sosyal etkileşim kuramaması”dır.

OTİZMİN İŞARETLERİ Azalmış göz teması Adıyla seslenildiğinde bakmama Nesneleri parmaklarıyla işaret etmeme Paylaşmama Yalnız kalmayı tercih etme

OTİZMİN İŞARETLERİ Dil ve konuşmada akranlarından geride olma Başkalarıyla sohbet başlatmada ve sürdürmede zorluk Duyduğu, gördüğü sözleri tekrarlama

OTİZMİN İŞARETLERİ Bazı sıra dışı konulara aşırı ilgi duyma Rutinleri her zaman aynı şekilde ve aynı sırayla yapmak isteme Günlük yaşamdaki ve değişikliklere aşırı tepki gösterme

OTİZMİN İŞARETLERİ El, kanat çırpma, parmak uçlarında yürüme, kendi veya eşyaların etrafında dönme, sallanma gibi garip davranışlar sergileme Hareket eden nesnelere aşırı ilgi gösterme, nesneleri sıra dışı amaçlarla kullanma, nesnelerin koku ya da doku gibi duyusal özellikleriyle aşırı ilgilenme

OTİZMLİ ÇOCUKLAR Aşırı hareketli ya da hareketsiz olabilirler Uygunsuz ya da sebepsiz yere ağlayabilir ya da gülebilirler Bazıları ses, acı, ışık, koku ve dokunuşa karşı aşırı hassastırlar Tehlikeye karşı duyarsız olabilirler Acıyı hissetmelerine rağmen görünüşte umursamıyor olabilirler

Otizm erkeklerde kızlardan 3-4 kat daha fazla görülmektedir.

OTİZM Otizmin ortaya çıkmasının anne baba tutumları veya yetiştirme şekilleriyle ilgisi yoktur.

Geç konuşan bir çocukta sebep otizm olabilir.

Otizmde erken teşhis çok önemlidir.

OTİZM Otizmli çocukların önemli bir kısmında zeka geriliği varken bir kısmı normal, bir kısmı da üstün zekalıdırlar.

mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir! EĞER ÇOCUĞUNUZ 12 Ayını doldurmasına rağmen agulamıyorsa ya da kuş sesine benzer sesler çıkarmıyorsa, işaret etmiyor, el sallamıyor, anladığını belli etmiyorsa mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir!

mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir! EĞER ÇOCUĞUNUZ 16 Ayını doldurmasına rağmen tek tek kelimeler söylemeye başlamadıysa (anne, mama gibi) mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir!

mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir! EĞER ÇOCUĞUNUZ 18 Ayını doldurmasına rağmen göz teması kuramıyor ya da az kuruyorsa ismiyle seslenildiğinde tepki vermiyorsa parmakla gösterilen nesneye bakamıyorsa mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir!

EĞER ÇOCUĞUNUZ 24 Ayını doldurmasına rağmen kendiliğinden en az iki kelimelik kısa cümle kuramıyorsa Gecikmeden aile hekimi, çocuk doktoru veya çocuk ruh sağlığı uzmanına başvurunuz!

OTİZM Otizm hayat boyu süren kalıcı bir rahatsızlıktır. Erken müdahale ile belirtilerin sıklığında ve şiddetinde olumlu değişiklikler görülebilir.

OTİZM Otizm işaretlerinin erken fark edilebilmesi için doğumdan itibaren çocuğunuzun gelişim takibini Aile Sağlığı Merkezlerinde mutlaka yaptırın.

OTİZM Otizmin en önemli tedavi şekli erken tanı ve özel eğitimdir. Tedavide amaç çocuğun sosyal yaşama uyum sağlamasıdır.

OTİZM yoğun, kesintisiz ve otizme özel Normal öğrenme yöntemleri otizmli çocuklara uygun değildir. Bu çocuklar mutlaka yoğun, kesintisiz ve otizme özel eğitim müfredatına göre özel eğitime yönlendirilmelidir.

AİLENİN EĞİTİME KATILMASI Çocuğun eğitim kurumlarında öğrendiği becerileri evde veya dışarıda uygulayabilmesi ancak AİLENİN EĞİTİME KATILMASI ile mümkün olacaktır.

Ben otizmli bir çocuğum Desteğiniz ve rehberliğiniz olmadan başarılı ve bağımsız bir hayat sürmem çok zor.

Ben otizmli bir çocuğum Yalan söylemediğimi, oyunlarda hile yapamadığımı, arkadaşlarımla dalga geçemediğimi, insanlara ön yargılı yaklaşamadığımı hiç fark etmediniz mi?

Ben otizmli bir çocuğum Unutmayın ki Otizm benim seçimim değildi.

Ben otizmli bir çocuğum Beni koşulsuzca sevin! Söz veriyorum ben buna değerim!

Otizmin farkındayız, onların yanındayız 2 NİSAN OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ /AnkaraRuhSagligiProgramlari /DamgalaMA e-posta: hsm06.rsp@saglik.gov.tr