Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI KYK SAMSUN 1998 BÖLÜM 1 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
İnsan öğrendiklerini çok çabuk unutur!
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Başarılı olmak isteyen ya da başarısını arttırmak isteyen öğrenciler verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak zorundadır.
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
NOT TUTMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
9. Semanur DEDEC İ K (Çayırova Yapı Kredi MTAL) 10. Sevtap BORA (Çayırova Mustafa Necati Ortaokulu) 11. Zeynep BAŞTAR (Çayırova Demirsaç Ortaokulu) 12.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Öğrenme Süreci ve Ders Çalışma.

Anlamlı ve kalıcı öğrenme ancak bireyin(kişinin) kendi isteği, çabası ve bilinçli bir şekilde bilgileri işlemesi ile mümkündür

Öğrenme üç aşamada gerçekleşir Duyu Organları Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza

Organizasyon İlişkilendirme Uzun Süreli Hafıza Kısa Süreli Hafıza (aktif hafıza) Öğrenme Duyu organları Organizasyon İlişkilendirme Görme, Duyma, Dokunma Hatırlama

ANLAMAK ÖĞRENMEK DEMEK DEĞİLDİR. Algılama Kayıt etme Hatırlama ÖĞRENMEK= Kullanma

HAFIZA VE UNUTMA

Hafızanın işleyişi ve unutma 100% anında 90% 80% 70% 60% 20 dakika 50% 1 saat 40% 9 saat 30% 20% 10% 0% 1 gün 2 gün 7 gün 30 gün öğrenmenin başladığı nokta

Kırk Kelimelik Hafıza Egzersizi kafe kar masa ağaç taş şişe sınav başarı at para gök at çiçek kitap eğitim emek müzik çiçek para pablo ali çiçek depo kapı yastık at sunuş beceri bulut kağıt yol bıçak koltuk kalem gülüş yay çiçek lastik hava uzman yağmur kuş

Kırk Kelimelik Hafıza Egzersizi sonucu Anlama olmasına rağmen liste tamamen öğrenilememiştir Listenin başından 2-8 kelime hatırlanmıştır Bir defadan çok tekrarlanan kelime hatırlanmıştır Son beş kelimenin bir veya iki kelimesi hatırlanmıştır. Diğerlerinden bütünüyle farklı olan kelimeler hatırlanmıştır Duygusal çağrışım yapan kelimeler hatırlanmıştır Ortadaki kelimelerden çok azı akılda kalmıştır

ANLAMA VE HATILAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ Örneğimizde bütün kelimeler anlaşılmış fakat sadece bazıları hatırlanmıştır. Genelde anladığımızı sandığımız konuları öğrendik sanırız

Dinlenme araları önemlidir 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 25% 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta

Düzenli tekrarlarla hatırlanan miktarın sürekli üst düzeyde tutulması 10% 0% 10 dak 1 gün 7 gün 30 gün 6 ay öğrenmenin başladığı nokta

Sistemli tekrarın faydaları Böyle düzenli tekrarla pekiştirilmiş bilgi kişisel telefon numarası kadar sağlamdır Sistemli tekrarın en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Sistemli tekrarla kazanılan bilgilerin çoğalması yeni bilgilerin öğrenilmesini kolaylaştırı(Karlı dağdan yuvarlanan kartopunun büyümesi gibi)

Sistemli tekrarda dikkat edilmesi gereken noktalar Matematik ve fen derslerinde problem çözerken, çözüme ulaşıncaya kadar ara vermeden devam etmek gerekir Tekrarlı bir ders programı yaparken arka arkaya gelecek derslerin mümkün olduğu ölçüde birbirlerinden farklı olmasında yarar var Öğrenme üzerinde en az bozucu etki uykudur.Uyku öncesi yapılan 10 dakikalık tekrar çalıştıklarını”korumak” açısından önemli avantajtır

Hatırlama konusunda üç altın kural Çalışma sürelerini 20-40 dakikadır ve bu süre sonunda ne kadar hatırlandığının sınanması gerekir Çalışma sonunda dinlenme Dinlenme esnasında kendinize ödül verin

İyi hatırlamak için öncelikle unutmanın sebeplerine bakmak gerekir HAFIZANIZI NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ? İyi hatırlamak için öncelikle unutmanın sebeplerine bakmak gerekir

Unutmanın sebepleri Bir olay veya bilginin içine geretiği kadar girmemek ve ilgi göstermemekten ötürü zayıf izlenim alınması Tekrarlamamaktan ötürü izlenimlerin kaybolması İzlenimin başka izlenimle karışması Hatırlamaktan hoşlanmadığımız anıların bastırılması Hafızamıza yeterince güvenmediğimiz için

O halde hatırlamak için işe az önce sıralanan maddelerin tersini yaparak başlamak gerekir

Bir dersi sınava kadar kaç defa tekrar yapmam lazım? Tekrar sayısı derse göre kişiden kişiye değişir Tekrar sayısı, dersi anlamaya göre değil, kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarılıp aktarılamadığına göre karar verilir Bir öğrencinin tekrarı fazla yapması onun zihinsel olarak yetersizliğini göstermez. Çünkü bunun birçok nedeni vardır. Altayapı, başka derslere kabiliyetin olması.

Örneğin 4 farklı öğrenci var Örneğin 4 farklı öğrenci var. Bu öğrencilerin coğrafya dersini tekrar sayısına göre aldıkları notları karşılaştıralım NOT A Öğrencisi 1.Tek 2.Tek 3.Tek 4.Tek 4 B Öğrencisi 1.Tek 2.Tek 3.Tek 4 C Öğrencisi 1.Tek 2.Tek 4 D Öğrencisi 1.Tek 4

A öğrencisinin coğrafya dersini tekrar sayısına göre alabileceği notlara bakalım 4 A Öğrencisi 1.Tek 2.Tek 3.Tek 3 A Öğrencisi 1.Tek 2.Tek 2 A Öğrencisi 1.Tek 1

D öğrencisinin coğrafya dersini tekrar sayısına göre alabileceği notlara bakalım 5 D Öğrencisi 1.Tek 2.Tek 3.Tek 5 D Öğrencisi 1.Tek 2.Tek 4 D Öğrencisi 1.Tek 4

Tekrar nasıl yapılmalıdır? Aralıklı yapılmalıdır Günde 5 tekrar yapmak yerine 5 günde 1 tekrar daha faydalı ve kalıcıdır. Anlayarak ve ana fikirler yakalanarak takrar yapılmalıdır. İkinci üçüncü tekrarlar yapılırken mümkün olduğu kadar deftere yada kitaba bakılmadan yapılmaya çalışılmalı, takıldığınız yerde bakılmalıdır. Tekrardaki amaç ezber değil, anlayarak öğrenme olmalıdır

Öğrenme için pratik öneriler Beynin en önemli özelliği siz hiçbir şey yapmasanız da kendi kendine öğrenir. Ancak tam ve başarılı öğrenme için beynin bilinçli kullanımı amaçlanmalıdır.

Öğrenme için pratik öneriler İnsan beynin %78 sudur. Su tüketimine dikkat edin.

Öğrenme için pratik öneriler Beynin öğreniminde kan dolaşımı etkilidir. Hafif düzeyde spor etkinliği öğrenmeyi olumlu etkiler.

Öğrenme için pratik öneriler Öğrenmeye karşı olumsuz tutum öğrenmeyi zorlaştırır.

Öğrenme için pratik öneriler Günümüzün en büyük öğrenme hastalığı hafıza tembelliğidir.

Öğrenme için pratik öneriler Haftalık ders programı yapmalısınız.

Unutmayın! Öğrenciler, Okuduklarının % 10’unu Duyduklarının % 20’sini Gördüklerinin % 30’unu Gördüklerinin ve duyduklarının % 50’sini Söylediklerinin % 70’ini Söylediklerinin ve yaptıklarının % 90’ını hatırlamaktadırlar.

Öğrendiklerimizi Özetlersek; Öğrendiğimiz bilgileri kullanmalıyız. Kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya geçirmek için kendimize uygun tekrar stratejileri kullanmalıyız. Başarı için çalışmalarımızı planlamalıyız. Öğrenme ve hatırlama için aralıklı tekrar yapmalıyız.