Yetim ve öksüz çocuklarımızın sosyal, ekonomik, kültürel ve akademik alanlarda çeşitli problemler yaşadığı bir gerçektir. Her birey için gerekli olan eğitim, yetim ve öksüz öğrenciler için daha önemli hale gelmektedir.
Bu nedenle özellikle anne ve/veya baba kaybı yaşayan çocuklarımızın akademik başarılarının artırılması, duygusal- sosyal gelişimlerinin desteklenmesi ve bu konuda farkındalık oluşturmanın gerekliliği projeyi önemli kılmaktadır.
Tokat ilinde bulunan anne ve/veya babasını kaybetmiş olan öğrencilerimizin çok yönlü gelişiminin sağlanarak akademik başarılarının artırılmasıdır.
İl merkezi ve ilçelerden Milli Eğitim Müdürlüğümüze iletilen verilere göre ilimizde toplam 2054 yetim ve/veya öksüz öğrencimiz eğitim öğretim görmektedir.
İl merkezinde 529 öğrenci, Turhal ilçemizde 411 öğrenci, Erbaa ilçemizde 400 öğrenci, Niksar ilçemizde 200 öğrenci, Zile ilçemizde184 öğrenci, Reşadiye ilçemizde 88 öğrenci,
Almus ilçemizde 65 öğrenci, Pazar ilçemizde 47 öğrenci, Yeşilyurt ilçemizde 44 öğrenci, Artova ilçemizde 40 öğrenci, Sulusaray ilçemizde 26 öğrenci, Başçiftlik ilçemizde 9 öğrenci bulunmaktadır.
Turhal Mes. ve Tekn. And. Lisesi 50, Tokat Yeşilırmak Mes. ve Tekn. And. Lisesi 39, Turhal And. İmam Hatip Lisesi 38, Tokat And. İmam Hatip Lisesi 36, Tokat Mahperi Hatun Mes. ve Tekn. And. Lisesi 34 öğrenci ile en çok yetim/öksüz öğrencimizin bulunduğu okullardır.
Turhal’da 2 anasınıfı öğrencimiz, 5 Ortopedik Engelliler Ortaokulu öğrencimiz, 2 Özel Eğitim Meslek Lisesi öğrencimiz bulunmaktadır. Tokat’ta 2 görme engelliler ortaokulu öğrencimiz bulunmaktadır. Sulusaray’da 1 anaokulu öğrencimiz bulunmaktadır.
Eylem planımız siz değerli eğitimcilerimizin yapıcı eleştiri ve önerilerine açıktır.
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN PROBLEMLER
BEYİN FIRTINASI Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Birimi’nin uygulamaya koyduğu “ İngilizce Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Konulu Beyin Fırtınası ” kapsamında merkez ve belde okul idarecileri, İngilizce öğretmenleri ve öğrencilerle ayrı gruplar şeklinde bir araya gelinerek sorunlara yönelik çözüm önerileri oluşturulmuştur.
Her ortaokulun yabancı dil sınıfı oluşturması teşvik edilebilir. 5. sınıfta 16 saat İngilizce eğitim yapılan sınıflar oluşturulabilir. Dil derslikleri olmalıdır. (Bilgisayar laboratuvarı gibi dil laboratuvarı oluşturulmalıdır. İngilizce öğretiminde uygulama sahaları ve öğrencinin İngilizceyi yaşayabileceği ortamlar oluşturulabilir. Dil Kafe gibi uygulamaların her okulda yer alması gerekmektedir. İDARECİ KARARLARI
Uygulama boyutunda başarılı öğretmenlerin görüşlerine başvurulabilir. Yabancı dili sevmekle başarmak arasında doğrudan bağlantı vardır. Öğretmenlerimizin dili sevdirmeye yönelik ders içi etkinlikleri düzenlemesi sağlanabilir. TEOG için soru havuzu oluşturulup okullara dağıtılmalıdır. Milli Eğitimin sitesinden yayınlanmalıdır.
İDARECİ KARARLARI İngilizce öğretiminde yenilikçi uygulamaların paylaşımı konulu seminer gibi uygulama örneklerinin gösterildiği toplantılar gerçekleştirilebilir. Ayda bir İngilizce film izleme gibi faaliyetlere yer verilmelidir. (değerler eğitimi ) Öğretmenler İngilizce dersini sevdirebilmelidir. Dil derslikleri olmalıdır. (Bilgisayar laboratuvarı gibi dil laboratuvarı oluşturulmalıdır.
ÖĞRETMEN KARARLARI Dil öğretiminde kilit nokta öğrenciyi dil öğrenmeye istekli kılmaktır. Rehberlik faaliyetleri/okul idaresinin katkısı sağlanabilir. Her dönem başı anket uygulanarak önyargısı olan öğrencilerin tespit edilip bu önyargılar kaldırılabilir. Okul İdareleri yabancı öğretmen talep ederek Asistan Öğretmen uygulaması yapılabilir. Öğretmen ve öğrencilere eğitim yılı başında ve sonunda anket uygulaması yapılarak dersten beklentileri ortaya konulabilir.
ÖĞRETMEN KARARLARI Kelimelere ve kalıplara yönelik çalışmalar yapılarak öğrenci grameri cümleden öğrenebilmelidir. Öğretmenlere seminerler düzenlenmelidir.Öğretmenler yenilikleri görmelidir. İyi Uygulama Örnekleri paylaşılabilir. Öğretmenlerin yurt dışına çıkmaları teşvik edilmelidir. İngilizce drama sınıfları oluşturulabilir.
ÖĞRETMEN KARARLARI İngilizce dersinde il genelinde başarılı olan öğrenciler ödüllendirilebilir. Öğrencilerde farkındalık uyandırması amacıyla okullardaki uyarı ve güzel sözlerin İngilizce karşılığının da yer alması sağlanabilir. Okul kitaplıklarında İngilizce köşelerine de yer verilmesi ve seviyelere göre İngilizce hikâye kitaplarının da bulundurulması sağlanabilir.
ÖĞRENCİ KARARLARI İngilizce sadece bir ders olmamalı iletişim için gerekli olduğu öğretilmeli ve İngilizce günlük yaşamla ilişkilendirilmelidir. Başarısızlığın nedenlerinden biri İngilizce’ye değer vermemektir sebebi ise dersin sıkıcı geçmesi ve öğretmen tavırlarıdır.( yüzü asık öğretmen) Öğrenilen kelimelerin kalıcı olması için; örneklerle kelimeleri tahmin ettirme, kodlama, rekabet (yarışma ) ortamıyla öğrenme sağlanabilir.
ÖĞRENCİ KARARLARI İngilizce dersleri aralıklı olmalıdır. Arka arkaya günlerde ders olmamalıdır.(pazartesi –Salı gibi ) Öğretmenlerin öğrenciler arasında karşılaştırma yapması motivasyonu düşürmektedir. Öğretmenlerin zeka konusunda kıyaslama yapmaması gerekir. Ders içi etkinliklerde İngilizce Şarkılarla öğretim desteklenerek ve sınıf içi yarışmalar yapılabilir.
ÖĞRENCİ KARARLARI Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından İngilizce dersinde okullarda en başarılı öğrencilerin seçilerek gezilere götürülmesi sağlanabilir. Kelimelerin defalarca yazdırılması uygulamasına son verilmelidir.Bu vakit kaybıdır ve ezbere yöneltmektedir.Oyunlarla kelime öğretimi yapılabilir. İl Milli Eğitim Müdürlüğü her okula İngilizce kitaplığı için her kademede seviyeye uygun kitap sağlayabilir.
ÖĞRENCİ KARARLARI MEHMET AKİF ERSOY GÖRME ENGELLİLER ORTAOKULU ÖĞRENCİ KARARLARI Derste kelimeler çok zor ise başka bir şeye benzetilerek öğretilmelidir. Öğretmenlerin somurtkan olmayıp neşeli olmasını istiyoruz. Öğretmenler çalışmayan ya da derse aktif katılamayan öğrencilerin motivasyonunu artıracak şekilde davranmalıdır. Kurslarda daha çok materyal kullanılıp eğitici oyunlarla ders kalıcı hale getirilebilir. Öğretmen bizlere arkadaş gibi davranabilir ; gibi kararlar alınmıştır.