İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
Stres ve Stres Yönetimi
Hasta Memnuniyeti-İletişim
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
BEN DİLİ SEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İLETİŞİM

İletişim, kişilerin duygu, düşünce ya da fikirlerini karşıdaki kişi ya da kişiler çeşitli yollarla aktarmasıdır.

SÖZSÜZ İLETİŞİM

Sözsüz iletişim, bedenimiz ile verilen mesajlardır.

Sözel Olmayan İletişim Öğeleri Göz Teması: Genelde konuşulan kişiye bakmak sizin içten olduğunuz anlamına gelir ve söylediğiniz şeyin daha etkili olmasını sağlar.   Yüz İfadesi: Yüz ifadeleri karşımızdaki kişinin duygularına ilişkin bilgi sahibi olmanın en etkili yoludur. El ve Kol Hareketleri: Uygun el ve kol hareketleri ile sözcüklerinizi desteklemek mesajınıza açıklık ve sıcaklık katabilir. El ve kol hareketleri duyguların en güzel belirtileridir. Beden Duruşu: Omuzların dik ya da çökük oluşu, kolların açık ya da kapalı oluşu, ayakların açıklılığı ya da kapalılığı, bacakların üst üste atılmış olması, ayrık ya da bitişik durması birer mesaj oluşturur.

BEN DİLİ SEN DİLİ

Ben dili, bireyin karşısındaki kişiyi suçlamadan, küçültmeden, bir konuya ilişkin, duygu ve düşüncelerini iletmesidir. Sen dili ise, kişinin karşısındaki kişiyi suçlayarak, aşağılayarak konuşmasıdır.

BEN DİLİ 1. Savunmaya itmez. 2. Suçluluk hissettirmez. 3. Duygunun nedeni anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur. 4. Ben iletisi alan kişi başkalarını düşünmeyi de öğrenir. 5. Yakınlaşmayı sağlar. 6. Anlaşmazlıkları azaltır. 7. Konuşan kişiyi rahatlatır.

SEN DİLİ 1. Suçlayıcıdır. 2. Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. 3. Kişiye anlaşılmadığını hissettirir. 4.Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir. 5. Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur. 6. Kişiyi incitir, kırar.

Örnek Ben Dili İfadeleri "Sürekli konuşmanız dikkatimi dağıtıyor Örnek Ben Dili İfadeleri "Sürekli konuşmanız dikkatimi dağıtıyor." "Anlaşılmamak beni üzüyor." "Sorumluluklarını yerine getirmemen beni endişelendiriyor." "Kendimi dışlanmış hissediyorum."

Örnek Sen Dili İfadeleri "Yeterince açık konuşmuyorsun Örnek Sen Dili İfadeleri "Yeterince açık konuşmuyorsun. " "Sürekli sözümü kesiyorsun." "Çok fazla gürültü ediyorsun. " "Dikkatini bana vermiyorsun." "Arkadaşlarına haksızlık ediyorsun. " "Hiç sözümü dinlemiyorsun."

Örnek Olay Aileniz sizi ilgilendiren bir konuda karar veriyor, fakat sizin düşüncenizi sormuyorlar. Sen Dili Tepki: ? Ben Dili Tepki: ?

Ben dilinde dikkat edilmesi gereken nokta, karşıdakini suçlamadan olayı tanımlamak, kişide yarattığı etki ve duyguyu ifade etmektir. Ben dilinin günlük hayat içinde kullanılması, kişiliğin değerlendirilmesi yerine davranışın değerlendirilmesini ortaya çıkartır.

ETKİN DİNLEME

Etkin dinleme, iletişim içinde bulunulan kişiyi yargılamadan, sözünü kesmeden, bedene uygun biçim vererek, göz teması kurularak yapılan dinlemedir.

Etkin Dinlemenin Yararları: Açık ve dürüst iletişime yardımcı olur Etkin Dinlemenin Yararları: Açık ve dürüst iletişime yardımcı olur. Kişiyi herhangi bir konuda tartışmaya yüreklendirir. Olumsuz duyguları tartışma fırsatı verir. Kişi temel sorununu kendi fark eder. Kişi anlaşıldım duygusunu yaşar, karşıdaki kişiye olumlu duygular besler. Kişiyi karşıdaki kişileri anlamaya ve dinlemeye hazır duruma getirir.

Örnek Olay A Kişisi: Bu yaz yaşadığınız güzel bir anınızı paylaşınız Örnek Olay A Kişisi: Bu yaz yaşadığınız güzel bir anınızı paylaşınız. B Kişisi: I. Tepki: Eşiniz konuşurken mümkün olduğunca ilgisiz olmaya çalışınız. Bakışlarınızı odanın etrafında dolaştırın, yere bakın, saatinizle oynayın. Konuşmayı bölmeye çalışın. II. Tepki: Bu sefer dikkatinizi konuşan kişiye verin. Ona bakın, başınızı sallayın, sık sık göz iletişimi kurun, gülümseyin, sorular sorun ve daha ilgili olduğunuzu gösterin. 'O evet, hı hı, anlıyorum 'gibi şeyler söyleyin ve tamamen dikkatinizi ona verdiğinizi gösterin. Yani etkin dinleyin.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ