Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ELEŞTİRİ VE TAKDİR.
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
Nusaybin Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Okul Rehberlik Servisi
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Aile İçi İletişim.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Sınır koymak nedir?.
LUT (AS) VE ŞUAYB (AS)’IN KIZLARI İLE ÖRNEK İLİŞKİLERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
1 STRES YÖNETİMİ Fahrettin DEMİR Kurumsal ve Kişisel Gelişim Danışmanı
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Kişisel Rehberlik.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
DENGELİ BESLENMENİN İNSAN SAĞLIĞINA ETKİLERİ
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Çocuk eğitiminde aile mi yoksa okul mu önemlidir?.
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler

BABADAN BEKLENTİLER Böyle Ol Böyle Olma Baba Destek Programı 7-11 Sf:21 BABADAN BEKLENTİLER Böyle Ol Böyle Olma

Çocuğun Gelişimi ve Ailenin Yapabilecekleri Baba Destek Programı 7-11 Sf:28 Çocuğun Gelişimi ve Ailenin Yapabilecekleri 1. Ebeveyn-çocuk etkileşiminin kalitesi 2. Ailenin çocuklarının gelişimi için onlara sundukları fırsatlar 3. Çocukların sağlıklı büyüme ve dengeli beslenme gereksiniminin karşılanması

OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ Baba Destek Programı 7-11 Sf:80 OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEK Örnek Olmak Önleyici Açıklamalar Yapmak Kural Koymak ve Sınırları Belirlemek

KURALLARI KOYARKEN Kısa, açık ve az sayıda olmalıdır. Baba Destek Programı 7-11 Sf:83 KURALLARI KOYARKEN Kısa, açık ve az sayıda olmalıdır. Nedenleri çocuğun anlayabileceği bir dille anlatılmalıdır Çocuğun yaşına uygun ve gerçekçi olmalıdır. Olay sırasında değil, önceden belirlenmelidir. Uyulmadığında, nasıl bir yaptırıma uğrayacaklarını çocukların önceden bilmeleri de önemlidir. Kurallar tutarlı bir şekilde uygulanmalıdır. Kurallar bazen esnetilebilir. Bazı kurallar değişmemelidir.

ELEŞTİRİNİN ETKİLİ OLMASI İÇİN TAKDİRİN ETKİLİ OLMASI İÇİN Baba Destek Programı 7-11 Sf:85 ELEŞTİRİ VE TAKDİRİN ETKİLİ OLMASI İÇİN ELEŞTİRİNİN ETKİLİ OLMASI İÇİN TAKDİRİN ETKİLİ OLMASI İÇİN Kişiliği değil, davranışı eleştirmek, Her zaman anında değil, eleştiri için uygun zamanı beklemek, Grup önünde değil, birebir kaldığınızda çocuğun kendisine söylemek, Eleştirinin nedenini açıklamak; olumsuz davranışın size olan etkisini söylemek, Çocuğun bu davranışından dolayı yaşadığınız duyguyu söylemek, Çocuğa da söz hakkı tanımak, Hem kişiliği hem de davranışı takdir etmek, Anında takdir etmek, Hem grup önünde hem tek başına iken takdir etmek, Takdirin nedenini, olumlu davranışın size olan etkisini açıklamak, Hissettiklerinizi söylemek,

STRES DÜZEYLERİNE GÖRE BEYİN Baba Destek Programı 7-11 Sf:112 STRES DÜZEYLERİNE GÖRE BEYİN Strese Maruz Kalmayan Beyin Gelişimi Strese Maruz Kalan Beyin Gelişimi

Baba Destek Programı 7-11 Sf:113 ZİHİNSEL BECERİLER Çocuğun öncelikle filmin duyurusunu görmesi gerekir. ALGILAMA "Genel izleyici", "Saat 8" diyebilmesi için bu kavramları ve saatleri bilmesi gerekir. KAVRAM KULLANMA Gördüğü duyurunun çocuklar tarafından da izlenebilmesi için "genel izleyici" işareti olması gerektiğini hatırlar. HATIRLAMA Düşündüklerini söyleyebilmesi gerekir. KONUŞMA/İFADE Filmi birlikte izleyebilmek için gerekli şartları bilmesi ve saatini söyleyerek öneri getirmesi gerekir. SORUN ÇÖZME