Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Djinn-MotorPower „Çevreyi koruyucu – İşletme giderlerini azaltıcı“
Advertisements

ISI VE İÇ ENERJİ Genel Fizik III Sunu 2.
MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
Atmosferik Kirleticiler
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Konutlarda Isınma -.
MOTORLAR-5 HAFTA GERÇEK MOTOR ÇEVRİMİ
MİS GİBİ KOKTU BEYZA NUR KEKEÇ 3-C 743.
Mis Gibi Koktu Göktuğ Kubat 3-C 414.
Sanayide Enerji Verimliliği Etüdü Çalışmaları
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
İlk hareket ve kontrol sistemleri
Olasılık Dağılımları ♦ Gazın her molekülü kendi hızına ve konumuna sahiptir. ♦ Bir molekülün belli bir hıza sahip olma olasılığı hız dağılım fonksiyonu.
MOTORLAR-9 HAFTA GENİŞLEME-EGZOZ-VURUNTU
FİZİKTE GÜNCEL KONULAR
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
EVAPORATÖRLER (Tatlı Su Üreticisi)
 Abradable hareketli halindeki çok aşınan bölgelerde kullanılan ve ana metali aşınmalardan korumak için kullanılan kompozit malzemedir.  Hareket halindeki.
SOĞUTMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ
Diesel Motor Karakteristikleri
AK4086 (eski kodu Mak433) MOTORLAR Seçmeli ders olarak sunulan bu dersin verilmesinde (sunuluşunda ) şu soruların yanıtı aranmaya çalışılmıştır. Öğrenci.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
YAKITLAR VE YANMA OKTAN benzin içinde bulunur. Tutuşma sıcaklığı heptandan yüksek setandan düşüktür. (BENZİNLİ MOTORLAR) SETAN motorin içinde bulunur.
Aynaya nasıl yazı yazdığımı merak ediyor musunuz?
Elektrik Enerjisi Üretimi
TAŞINIM OLAYLARI BAHAR. Birim ve Birim Sistemleri.
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
Elektrik Enerjisi Üretimi
MOTORLAR-6 HAFTA VOLUMETRİK VERİM
Elektrik Enerjisi Üretimi
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
DERS 6 EYLEYİCİLER-2.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
SEİLİNGER ÇEVRİMİ TERMODİNAMİĞİ
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
MOTORLARIN SOĞUTULMASI Ve YAĞLANMASI
Kapalı ve Açık Sistemler Arş. Gör. Mehmet Akif EZAN
MOTORLAR-4.HAFTA UYGULAMA
Uçak Piston Motorları.
Dört stroklu diesel motor
Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 1 İçindekiler 01/05 Egzoz gazı türbini Egzoz borusuna Egzoz gazı türbini kompresöre hareket.
SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ.
Bazı Kısaltmalar İlk Çalıştırma - Marş : Cranking - H/Y (hava / yakıt oranı) 2:1 ile 12:1 arasında motor soğutma suyu sıcaklığına.
HADDELEME GÜCÜNÜN HESAPLANMASI:
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ.
YAKIT HÜCRESİ.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
SİLİNDİR BLOKLARDA HASAR ÇEŞİTLERİ
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
Diesel Motor Karakteristikleri
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar Motor Yanma Odaları Yakıt Püskürtme Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
İçten Yanmalı Motorların Sınıflandırılması
3- Yağlama Sistemi.
(2) Motor Denetim Organları)
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
4. Soğutma Sistemi.
ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
YAKIT HÜCRESİ.
Sunum transkripti:

Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi 7000d/d dönen bir benzinli motorda 5 ms silindirler taze dolgu ile dolmalı 1 ms yanma bitmeli 5 ms eksoz gazları dışarı atılmalı

Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi Yanmada maksimum sıcaklık 3000 C Maksimum basınç 40 bar Yanma odasını sınırlayan malzemeler bu sıcaklıkların dörtte birinde erimeye başlar ! Cidar sıcaklığının müsaade edilen değerde tutabilmek için yoğun soğutma gerekir.

Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi Pistonun öteleme hızları 16-17 m/s geldiğinde oluşan sürtünme ısı kayıplarına neden olmaktadır Yakıtın faydalanabilir enerjisinin ancak bir bölümü krank miline mekanik iş olarak iletilmektedir Kaybolan enerji büyük boyutlu motorlarda tekrar değerlendirilebilmektedir.( araç motorlarında Zor !)