ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Televizyon ve okul başarısı
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
“Hızlı koşma, yavaş koş.”
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
Present activities ● Questions
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Duyu organlarımız , dünyaya açılan penceremizdir.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Günümüzden 2000 yıl önce İtalya’nın Pompei Bölgesi’nde insanlar,evleri süslemek amacıyla bu tarzda resimler yapmaya başlamışlardır. O yıllardan biraz.
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
5-6 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
SURRAM.
ARALIK -OCAK AYI BÜLTENİMİZDE
3-4 YAŞ ÇOCUĞU GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
TEKNO-UYUM AİLEMLE MUTLUYUM
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
OYUN ve OYUNCAK. Oturalım ama bu sefer ayaklarımızı kaldırarak. “EŞİNİ BUL VE AYAĞINI YERDEN KES”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI Gülfer.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Akvaryumdaki balıklara sabah 6, öğlen 5, akşam ise 3 yem attım. Balıklara toplam kaç tane yem attım?
DÜZENLİ OLMAK.
Karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı cümle olarak yazalım …
Duyar, koklar, tadarım. Görür, dokunur, anlarım. Bunları nasıl yaparım?
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
BETİMLEME (TASVİR.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
1) Yiğit bu yıl 7 yaşına girdi. Yiğit 5 yıl sonra kaç yaşında olacaktır?
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
FARKLI YAŞLARA GÖRE OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
4 / I SINIFI ŞUBAT AYI HABER BÜLTENİ
Simetri Hikmet Sırma.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
Erken Okuryazarlık Etkinlik Örnekleri
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
Sunum transkripti:

ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM? Her çocuk anne ve babasıyla zaman geçirmeye ihtiyaç duyar. Bu ihtiyacını karşılayamadığında farkında olmadan farklı tepkiler verebilir. (Örneğin; sizden ayrılmak istememe, her şeye ağlama, davranış problemleri vb.)

Çocuğunuzla birlikte geçireceğiniz zamanın niceliğinden çok niteliği önemlidir. Ebeveynlerin her ikisi çalışıyor olabilir ya da farklı sebeplerle çocuğa fazla vakit ayıramıyor olabilir. Bu gibi durumlarda her akşam 1 saat gibi bir süreyi ebeveynler dönüşümlü olarak çocuğa ayırabilirler. (Bir akşam anne, bir akşam baba gibi…) Bu 1 saati alışkanlık haline getirebilir ve çocuğumla özel saatim olarak adlandırarak oyun haline getirebilirsiniz.

Böyle Bir Zaman Dilimi Oluştururken Nelere Dikkat Edilmelidir? Öncelikle bunu çocuğunuza anlatabilirsiniz. Bu süre içerisinde çocuğunuzun yapmak istediğini yapabilir, ya da yararlı olacağını düşündüğünüz etkinlikler gerçekleştirebilirsiniz. Bu zaman içerisinde sürekli olarak yaratıcı aktiviteler yapmak için kendinizi zorlamayın. Kimi zaman onunla birlikte oturup oyuncaklarıyla oynamanız, resim yapmanız ya da yararlı bir çizgi film izlemeniz bile yetecektir.

Bu zaman içerisinde yapacağınız etkinlikler için çocuk dergilerinden ya da internetten yararlanabilirsiniz. Bu süre içerisinde sadece çocuğunuz ve sizin olmasına özen gösterin. Bu zaman için çocuğunuzla birlikte özel bir isim bulabilir, bir şarkı yazabilirsiniz. Böylece birlikte geçireceğiniz zaman başlarken ve biterken bu şarkıyı söyleyebilirsiniz.

Aşağıda örnek olarak kısa kısa neler yapabileceğinize yer verdim Aşağıda örnek olarak kısa kısa neler yapabileceğinize yer verdim.(Basit yapılabilecek olmasına özen gösterdim.) 1-Okula gelip giderken yolda gördükleriyle ilgili sohbet etmek… 2-Gününüzün nasıl geçtiğini karşılıklı anlatmak -Akşam yemeğini birlikte hazırlamak (şarkılar eşliğinde olabilir.) 3-Birlikte şekilli kurabiyeler yapmak ve sonra da neye benzedikleri hakkında tahmin yürütmek, hamur yaparken ondan yardım istemek… 4-Evde aynı renkteki eşyaları bulma oyununu oynamak -Birlikte çamaşır katlamak (çorapları eşleştirebilirsiniz) 5-Balkona çıkıp bulutları  (neye benzediklerini konuşun)ve yıldızları izlemek… 6-Birlikte ağaç ya da çiçek sulamak…

7-Aynanın karşısında organları birlikte incelemek yüzünüzü komik asık suratlı şaşkın gibi ifadelere büründürmek… 8-Birlikte çizgi film izlemek seyredilen hakkında konuşmak… 9-Düğme çözme yarışması yapmak… 10-Kuşlara balıklara ( çevrenizdeki hayvanlar) yem vermek, bir kap içinde su bırakmak, ekmek vermek vb… 11-Meyve yerken gözünüzü kapatıp meyveyi kokusundan ya da dokunarak tanımak.. 12-Öykü kitaplarını okuduktan sonra öyküyü canlandırmak, ya da öyküyü yarıda kesip sonra ne olmuş olabilir diye sormak…

16-Mandallarla şekiller yapmak mandal kutusuna en çok kim attı oyunu oynamak… 17-Plastik bardaklardan (yapbozda olabilir) kaleler yapmak… 18-Yaptığı resimlerle evde sergi açmak (misafirlerinize gösterin çok hoşlarına gidiyor)… 13-Penceren bakıp birlikte yağmuru izlemek az yağıyorsa birlikte yürüyüşe çıkmak… 14-Müziği açıp birlikte dans etmek ailece halay çekmek… -“Donma” oyunu oynamak (Müzik durunca bir pozisyonda kalın ta ki müzik tekrar başlayana kadar.) 15-Elektrik kesildiğinde mumun yansımasında ellerle şekiller yapmak gölge oyunu oynamak…

19-Meslekleri taklit etmek( doktor olup sizi muayene edebilir, öğretmen olup size tekerleme öğretebilir) 20-Mıknatıs bulup nerelere yapışıyor birlikte denemek… 21-Oturduğumuz semtte nerede ne var oyunu oynamak… 22-Sessiz sinema oyunu gibi hayvanları vb. taklit etmek bulmasını sağlamak… 23-Kâğıttan uçak yapmak, gemi yapıp bir kapta yüzdürmek… 24- Tek ayağıyla dengede kalma oyunu oynamayı deneyin (ayakları her defasında değiştirin)

28- Gazeteden istediği şekilleri kesmek bir dergi oluşturmak… 29- Eğitici konularda sohbet etmek… (Örneğin; bir gün hayvanlar diğer gün meslekler vb.) Bu sohbeti resimlerle ve canlandırmalarla desteklemek… 30-Şarkı söylemek, dans etmek… 25- Aile üyelerinin resimlerini çizmek, onlara bu resimleri hediye etmek… 26- Evdeki kurallar panosu (çocuğun kendi çizdiği resimlerle) hazırlamak bunu duvara asmak… 27- Evcilik oynamak…