Hızlı Tüketim Ürünleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

Hızlı Tüketim Ürünleri Perakendeciliğinde Dönüşüm ve Sektörün Geleceği Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Elektrik Piyasası Kanunu
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ALKOLLÜ İÇECEKLER.
SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
SON DÖNEM ENFLASYON GELİŞMELERİ
Hızlı Tüketim Ürünleri
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Tedarikçi Firma Sunumu
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
GSYH ve TÜFE: Makroekonominin İzlenmesi
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Pazarlama İletişimi.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Hızlı Tüketim Ürünleri Rekabet Koşulları ve Politikaları Fast Moving Consumer Goods Aydın Çelen, Rekabet Uzmanı Tarkan Erdoğan, Rekabet Uzmanı Erol Taymaz, ODTÜ Ekonomi Bölümü

Amaç Hızlı tüketim malları, hanehalkı tarafından alınarak kısa sürede tüketilen ürünleri kapsamaktadır (gıda, kişisel bakım ürünleri, temizlik ürünleri, vb). Bu çalışmada, sözkonusu ürünlerin tüketiciye ulaştığı farklı perakende kanallarındaki rekabet koşulları ve perakendecilerle üreticiler arasındaki rekabetçi davranışlar incelenmiştir.

Pazarın yapısı Hızlı tüketim malları perakende pazarı Pazarın büyüklüğü: 32 milyar dolar GSYİH’ya katkısı: 7 milyar dolar İşyeri sayısı: 280 bin Çalışan sayısı: 580 bin (230 bin ücretli çalışan)

Pazarın yapısı Tedarikte, bazı sektörlerde, yoğunlaşma oranı yüksek: CR4 oranı %50’den fazla olan belli başlı sektörler: alkollü ve alkolsüz içecekler, çikolata ve şekerlemeler, tütün ürünleri ve temizlik malzemeleri. Perakende sektöründe yoğunlaşma düşük: CR4 oranı 2000 yılında %10,8; 2001 yılında %11,5 Düşük finansal performans.

Giriş Engelleri

AB müşteri grubu için perakendeci payları

Perakendecilerin Fiyat Davranışları Fiyat düzeyi Fiyat farklılaştırması

Fiyat düzeyi (gıda için)

Fiyat farklılaştırması (gıda için)

Perakende-tedarikci ilişkileri Maliyet-altı (zararına) satışlar Rafa konma ücreti, Raf konum ücreti (gondol, palet, vb), Reklamlara katılım ücreti Özel markalar Münhasırlık Kayıtdışılık

Sonuçlar Rekabetçi bir pazar, ulusal pazara giriş engeli yok Fiyat farklılıkları yüksek Üretici-perakendeci ilişkileri pazar gücü olmadığından şu an için rekabeti sınırlamıyor. Marketlerin payı daha da artacak bakkalların (ve toptancıların) payı azalmaya devam edecek. Özel markaların payı artacak. Mevcut trend kalitenin artmasını sağlayacak.