Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Advertisements

KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Tatilde Yapılacaklar.
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÖĞRENME STİLLERİ.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Gökçe Erinç Büyükşengür
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
Sunum transkripti:

Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum

Program Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Öz değer Duygusu Aile Tutumları Düşünme Modelleri Davranış Geliştirme Nasıl Ders Çalışmalı?

Aile Değerleri ve Kurallar 4-5 yaşından itibaren çocuğunuzla değerleriniz konuşun. “Biz ….’ye önem veren bir aileyiz. “ Erken yaşlardan itibaren kurallardan haberdar edin; uygun bir dille: “Cumartesi günleri evde temizlik var; gel beraber süpürelim” “Akşam 18.00-18.30 arası evimizde okuma saati; ne okuyalım?”

Nasıl Bir Çocuk İstiyorum Ona neler verebilirim? O benden neler bekliyor/ ihtiyacı ne? İlgi, sevgi, birlikte kaliteli zaman geçirmek Ben ondan neler bekliyorum?

Öz-değer duygusu Saygı: birey yerine koymak Değer vermek: duygu ve düşüncelerini ciddiye almak Takdir etmek: davranışa yönelik olumlu geri bildirim Anlayış: dinlemek ve yaşadıklarını anlamak

Disiplin ve Sınırlar OTORİTER……………..X Katı sınırlar: Çocuk kaçar, içe kapanır, pasifleşir, işbirliği yapmaz. Sorun genellikle çözülmez; ebeveynin dediği olur …….SERBEST Gevşek sınırlar: Çocuk test eder direnç gösterir pazarlık eder Sorunu ana-baba çözer

Aile Tutumu Ebeveyn tarzınızı belirleyin ve tutarlı olun Sınır koyun; güven ve devamlılık duygusu verir Seçenek sunun Güç; emretmek, azarlamak değildir Hata yapmasına, denemesine izin verin

Düşünme Modelleri Görsel çocuklar: Gördüğü şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar Yazı yazarken, düşüncelerini ifade ederken ve izlenirken gayet rahattır Yapacağı işleri listeler, yazarak düşünür ve yazarak ders çalışır Eşyalarını düzenli tutar

Görsel çocuklar El yazısı düzgün ve okunaklıdır Gözleri hızlı hareket eder, yukarılara bakar Görsel ayrıntıları, hem şekli hem arka planı hatırlar Devamlı ve sabit göz teması kurar İskambil kağıtları, kelime oyunları, yap-bozları severler

Görseller Nasıl Öğrenir? Detaylı notlar tutar; yazarak öğrenir Okumayı sever- multivizyon – bol görsel malzeme kullanılan derslerde rahat öğrenir Yazılı talimatları daha iyi anlar Zihninde haritalar çizer; fişlerle rahat öğrenirler Okuduğu şeyin resmini zihninde canlandırmasını teşvik edin

İşitsel çocuklar: Duyduğu şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar İnsanların önünde rahatlıkla konuşur Sözcük dağarcığını ayrıntılı ve düzenli şekilde kullanır; uzun derin cümleler kurar Konuşurken dikkatini rahatlıkla toplar

İşitsel çocuklar Yüksek sesle okuyarak çalışır El yazısı zor okunur Birkaç dakikadan fazla göz teması kuramaz, sık sık yere bakar Uzun süre kıpırdamadan oturabilir İzlediği filmdeki replikleri/ diyalogları ya da müzikleri hatırlar

İşitseller Nasıl Öğrenir Tartışarak ya da dinleyerek Dinleyerek yabancı bir dili öğrenebilir Etrafta görsel olarak fazla uyarıcı olduğunda dikkati dağılır Ders çalışırken mırıldanırlar, radyo/ müzik dinleyebilirler Kelime öğrenirken ritmik, kafiyeli şarkılar uydurup tekrarlamaları işe yarar

Kinestetik çocuklar: Fiziksel becerileri kolay öğrenir Yaptığı ya da yaşadığı şeyleri kolay hatırlar Sportif yarışmalardan ; bedensel faaliyetlerden hoşlanır (dans, drama) Bedensel duyguları ve hissettiklerini kolay tanımlar Hareket halindeyken ya da ellerini kullanırken dikkatini toplar

Kinestetik çocuklar Sürekli hareket halindedir, yerinde duramaz Bir şey hatırlamaya çalışırken daha çok aşağılara bakar İletişim kurarken ilk önce fiziksel temasta bulunur Sakin ve kısa cümlelerle konuşur Duygularını kelimelere dökmekte zorluk çeker

Kinestetik nasıl Öğrenir Uygulayarak öğrenir, elleriyle denemek dokunmak ister Uzun sözel açıklamalar dikkatini dağıtır. Onunla kısa ve net ifadelerle konuşulmalıdır Öğrenme deneyimi mümkün olduğunca somutlaştırılmalı; örn; maket yapabilir Öğrendiği konuyla kendi hayatı arasında bağlantı kurmalı Oyun, canlandırma, drama ile öğrenirler

Davranış geliştirme Kendi davranışları için sorumluluk almasını sağlayın İçsel motivasyon yaratmaya çalışın; sonuçları anlamasını sağlayın Hedef koymasını teşvik edin Pekiştirme: aldığı olumlu sonuçları tebrik edin Yeniden denemesine izin verin

Etkili Ders Çalışma Sorumluluk verin; evde düzenli yaptığı görevleri olsun Ders çalışma mekanı sabit olsun Okuldan geldiğinde yatana kadar sahip olduğu zamanı nasıl planlamak istediğini sorun-planı kendi yapsın Ders çalışırken başında beklemeyin Belli aralıklarla yanına gelerek nasıl gittiğini izleyin

Ders çalışma- devam ½ saatte bir kısa molalar verin(5 dk) (Yaş ilerledikçe bu süre artabilir) Ödevleri onların yerine yapmayın Uzun ödevleri parçalara bölün Çalışırken ortamda dikkat dağıtıcı unsurlar olmasın ( tv, kardeş, ses vs)

Soruna Dönüşmeden Önlem Sorumluluk duygusu Odaklanma Soruları doğru okuma ve anlama İnternette harcanan zaman Türkçe’yi düzgün kullanmak Kendini tam ifade edebilmek Ödev teslim tarihlerine uymak

Hangi Tutumlardan Kaçınalım Net olmayan mesaj Rüşvet Aşırı ödül/ ceza vermek Pazarlık Söylev vermek Görmezden gelme Ana-baba arasında tutarsızlık; çifte mesaj vermek

Sağlıklı çocuklar için.. Günlük tv ve bilgisayar kullanma saati sınırlı olmalı Doğru model oluşturmak; aile kurallarına kendimiz uyalım İş-özel hayat dengesi; işi işte bırakmak Tüketim alışkanlıklarını dengelemek