EKİM AYI BÜLTENİ
BÜLTENİMİZDE NELER VAR? EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EKİM AYI GEZİMİZ EKİM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ EKİM AYI SEBZESİ EKİM AYI PARTİSİ EKİM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ KASIM AYI MİNİ PROGRAMI KASIM AYI AİLE KATILIMI
EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARI PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 3.Değişik yönlere doğru uzanır 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar 6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 3.Nesneleri üst üste/yan yana/iç içe dizer 4.Nesneleri takar 5.Nesneleri çıkarır 6.Nesneleri ipe vb. dizer 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 10. Yönergeye uygun çizgiler çizer. 12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser. Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 1.Farklı ağırlıktaki nesneleri iter 2.Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker 3.Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Nesneleri kopartır/yırtar 3.Nesneleri çeker/gerer 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme 1.Farklı zeminler üzerinde yürür 2.Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme 1.Fiziksel özelliklerini söyler 2.Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler Amaç 2. Duygularını fark edebilme 1.Duygularını söyler 2.Duygularının nedenlerini açıklar 3.Duygularının sonuçlarını açıklar Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme 1.Kendiliğinden bir işe başlar 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur 4.Aldığı sorumluğu yerine getirir Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme 3.Canlıların yaşama hakkına özen gösterir 5.Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme 1.Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler. 3.Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme 3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar 4.Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme 1. Çevresinde gördüğü güzel/ rahatsız edici durumları söyler 2. Çevre sorunları ile ilgili kendi yapabileceklerine örnek verir Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir
DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme 1.Sesin kaynağını söyler 4.Verilen sese benzer sesler çıkarır Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme Kazanımlar 2.Kelimeleri doğru telaffuz eder 3.Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 2.Sohbete katılır 3.Belli bir konuda konuşmayı başlatır 4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür 5.Söz almak için sıra bekler Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme 1.Görsel materyalleri inceler 2.Görsel materyallerle ilgili soru sorar 3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir 4. Görsel materyalleri açıklar BİLİŞSEL ALAN Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme 1.Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar 2.Aile bireyleri ile ilgili bilgileri açıklar Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme 1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler 2.Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1.Olay ya da varlıkları söyler 2.Varlıkların rengini söyler Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme 1Varlıkları birebir eşleştirir 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir 8. Nesneleri sayılarına göre eşleştirir Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 4. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar Amaç 8. Nesneleri ölçebilme Kazamınlar 1. Ölçme sonucunu tahmin eder Amaç 9. Nesneleri sayabilme 1.20 sayısı içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar 3.Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme 1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler 2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir Amaç 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme 1.Nesnenin mekândaki konumunu söyler 2.Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır 3.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir
Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanımlar 1.Bir olayın olası nedenlerini söyler 2.Bir olayın olası sonuçlarını söyler 3.Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme 1.Olayları oluş sırasına göre söyler Amaç 21. Atatürk’ün Türk Toplumu için önemini açıklayabilme 1.Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler 2.Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini açıklar ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme 1.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır 3.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1.Yiyecekleri ayrım yapmadan yer/içer 2.Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer 3.Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme 1.Tehlikeli olan durumları söyler 2.Tehlikeli olan durumlardan uzak durur
EKİM AYI KAVRAMLARI RENKLER SAYILAR/SAYMA BOYUT KARŞILAŞTIRMA ŞEKİLLER Sarı –Kırmızı-Mavi Turuncu –Yeşil- Mor SAYILAR/SAYMA 1-10 arası ritmik sayma 1-5 arası rakamları tanıma 1-5 arası nesne rakam eşleştirme BOYUT Büyük-Küçük-Orta En Uzun-En Kısa Derin-Sığ İnce-Kalın KARŞILAŞTIRMA Aynı-Farklı Eş Olanı Bulma Eşit Büyüklükleri Fark Etme ŞEKİLLER Her Şeyin Bir Şekli Olduğunu Keşfetme Daire Yuvarlak Kare YÖN/KONUM Altında-Üstünde İçinde-Dışında Aşağı-Yukarı
BİREYSEL/ SOSYAL FARKINDALIK YAPI/MATERYAL Yaşlı-Genç Doğru-Yanlış YAPI/MATERYAL Ağır-Hafif Islak-Kuru-Nemli Sesli-Sessiz-Gürültülü Sert-Yumuşak Pürüzlü-Pürüzsüz-Kaygan Tatlı-Tuzlu-Ekşi-Acı Yansıma (Aynada) Canlı-Cansız MİKTAR Az - Çok En Az - En Çok Dolu-Boş Birebir Eşleme ZAMAN/SIRALAMA Sabah-Akşam Hızlı-Yavaş Düzenli-Dağınık Önce-Şimdi-Sonra
EKİM AYINDA ÖĞRENİLEN ŞARKILAR ATAM Yurdu düşman sarmıştı Her yerde korku sancı Karanlıklar içinden Sen doğdun Atam Şanlı Türk ordusuyla Düşmanı kovdu yurttan Aydınlığa kavuştu Bu güzel vatan Çalıştı Türk Ulusu Yeniden kurdu yurdu İlkelerin izinde Ey yüce Atam Uygarlıkta yol aldık Çalıştık çabaladık Emanetindir bize FİL VE ARI Ben bir bebek film. Büyüyecek miyim? Burnum minik bir hortum, Su bulur muyum? Bir gün arı konsa küçük kuyruğuma, Kaçmak kolay değil bu kısa boyumla. Arı benim adım. Bütün gün uçarım. Minik fili bulup üstüne konarım. Fil benden korkmasa benimle oynasa, Gezer eğlenirdik , Bu güzel ormanda.
EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
KİM OLDUĞUMUZ
VÜCUDUMUZLA ÇEŞİTLİ HAREKETLER YAPILDI.
“KAÇ DEĞİŞİK ŞEKİLDE YÜRÜYEBİLİRİM” İSİMLİ OYUN OYNANDI.
İSKELET MAKETİ İNCELENDİ.
RÖNTGEN FİLMLERİ İNCELENEREK VÜCUT OLUŞTURULDU.
BAHÇEDE DUYULAR KULLANILARAK KEŞİFLER YAPILDI BAHÇEDE DUYULAR KULLANILARAK KEŞİFLER YAPILDI. KEŞİF SONUÇLARI RAPORLAŞTIRILDI.
KAVRAM HARİTALARI VE İNSAN VÜCUT MAKETİ İNCELENEREK VÜCUDUMUZDA BULUNAN SİSTEMLER VE İÇ ORGANLAR ÖĞRENİLDİ.
VÜCUDUMUZDA BULUNAN ORGANLAR BOYANARAK İNSAN VÜCUDU ÇALIŞMASI YAPILDI.
PAPU ÇİZGİLER KİTABINDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.
YAPA Q MAT KİTABINDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.
KARE ŞEKLİNİ TANIMA VE ÇİZME ÇALIŞMALARI YAPILDI KARE ŞEKLİNİ TANIMA VE ÇİZME ÇALIŞMALARI YAPILDI. TAHTA VE KUM ÜZERİNE KARE ŞEKLİ ÇİZİLDİ.
"FİLLER VE FİL YAVRULARI" GEMS
SINIF İÇİNDE SAKLANMIŞ OLAN YAP-BOZ PARÇALARININ NE OLDUĞU TAHMİN EDİLDİ. TAHMİNLERDEN SONRA YAP-BOZ TAMAMLANARAK “FİLLER VE FİL YAVRULARI” GEMS KONUSUNA BAŞLANDI.
İLK FİL RESMİ YAPILDI.
FİLLER HAKKINDA NELER BİLİYORUM FİLLER HAKKINDA NELER BİLİYORUM? FİLLER HAKKINDA NELER ÖĞRENMEK İSTİYORUM? POSTERLERİ TAMAMLANDI.
FİL POSTERLERİ İNCELENDİ.
SANAT ETKİNLİĞİNDE FİL KULAKLARI YAPILDI SANAT ETKİNLİĞİNDE FİL KULAKLARI YAPILDI. FİLLERİN KULAKLARI NE İŞE YARAR? DRAMA ÇALIŞMASI YAPILARAK ÖĞRENİLDİ.
FARKLI RESİMLERDEN FİLLERİN HORTUMLARI İNCELENDİ VE “FİLİN HORTUMU” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.
FİLLER NE YER. BİR GÜN BOYUNCA NE KADAR YİYECEK TÜKETİR FİLLER NE YER? BİR GÜN BOYUNCA NE KADAR YİYECEK TÜKETİR? SORULARI İLE İLGİLİ SOHBET EDİLDİ. EVDEN GETİRİLEN MEYVE VE SEBZELER İNCELENDİ VE FİL YEMEĞİ YAPILDI.
“SUYU EMENLER” DENEY ÇALIŞMASI YAPILDI.
TEPEGÖZLE YANSITILAN YAVRU FİL RESMİ İLE HERKES KENDİ BOYUNU KARŞILAŞTIRDI.
ÇEŞİTLİ MALZEMELERLE FİL ÇALIŞMASI YAPILDI.
ÇEŞİTLİ RESİMLER İNCELENEREK FİLİN DERİSİ HAKKINDA BİLGİ EDİNİLDİ. KESİK ÇİZGİLERDEN OLUŞAN FİL RESMİ TAMAMLANDI VE ÜZERİNE FİL DERİSİNE BENZER KUMAŞLAR YAPIŞTIRILDI.
OYUNCAK FİLLERE ÇAMUR BANYOSU YAPTIRILDI VE ISLAK-KURU KAVRAMI ÖĞRENİLDİ.
FİLLER HAKKINDA NELER ÖĞRENDİK? POSTERİ TAMAMLANDI.
EKİM AYINDA OKUNAN HİKAYE KİTAPLARI
EKİM AYI MUTFAK ETKİNLİĞİ EKİM AYI BİTKİMİZ "MUZ" MUZUN YARARLARI ÖĞRENİLDİ VE MUZLU SÜT HAZIRLANARAK AFİYETLE İÇİLDİ.
EKİM AYI MUTFAK ETKİNLİĞİ EKİM AYI BİTKİMİZ "HAVUÇ" HAVUCUN YARARLARI ÖĞRENİLDİ VE HAVUÇLU TOPLAR HAZIRLANARAK AFİYETLE YENİLDİ.
EKİM AYI DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN ECESU ARKAT
EKİM AYI GEZİSİ "SAKIP SABANCI MÜZESİ"
EKİM AYI TİYATROSU "BEBEK ŞİRİN OKULDA"
EKİM AYI SİNEMASI "MİNİK FİL HEFFALUMP"
EKİM AYI PARTİ VE KUTLAMALARI CUMHURİYET BAYRAMI 29 EKİM
DEMOKRASİ EĞİTİMİ Cumhuriyet’in getirdiği yenilikler ile ilgili konuşuldu. Atatürk’ün insanlara verdiği en önemli haklardan biri olan Seçme ve Seçilme hakkı ilk seçim yapılarak öğrenildi. Demokrasi Eğitimi ile ilgili çalışmalar bu ay itibariyle yıl boyunca devam edecek. Ekim ayında, Kasım ayında yapılacak olan partiye seçim yapılarak karar verildi. Tüm oylar Demokrasi Duvarında sergilendi ve en çok oy alan Sihirli Cadılar Partisi oldu.
BRANŞ DERSİ UYGULAMALARI EKİM AYI BRANŞ DERSİ UYGULAMALARI
İNGİLİZCE Ekim ayı ingilizce dersinde Miss Esther’le duygular, yüzün ifadeleri ve hava durumu öğrenildi. Ayrıca hikaye tabanlı Oxford Reading Tree serisinin ilk kitabı “Who is it?” okundu. Miss Meltem’le hava durumu ve vücudun bölümleri öğrenildi.
MÜZİK Ritm aletleri ile ritm çalışması yapıldı. Piyano ile çocuklara farklı hızlarda ritmler dinletilerek yavaş-orta-hızlı-alçak-yüksek kavramları kavratıldı. Kış Baba ve Atam isimli şarkılar öğretildi.
BİLGİSAYAR Mouse kullanımı için egzersizler yapıldı. Hazır resim boyama çalışmaları yapıldı. Paint programında üçgen, daire, dikdörtgen, kare şekilleri farklı boyutlarda çizilerek boyandı. Balon patlatma, top yakalama magic ball dikkat oyunları oynandı.
HALK DANSLARI El ve ayak vuruşları çalışıldı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı nedeniyle Atatürk’ün sevdiği danslar müzik eşliğinde çalışıldı.
DRAMA Yürümek, hızlı yürümek, koşmak arasındaki farklar, duyu organlarımız ve işlevleri, konuşanı dinleme, söz hakkı isteme, bir şey nasıl istenir? çeşitli uygulamalar yapılarak öğrenildi.
SATRANÇ Satranç tahtası üzerinde dikey-yatay-çapraz hatlar anlatıldı. Kale, fil, vezir, at, piyon ve şahın hareketleri çeşitli uygulamalarla öğrenildi.
GÖRSEL SANATLAR İnsan portresi çalışması, parmak boyası ile parmak baskısı çalışması, pastel boyalar ile sonbahar resmi çalışması, el baskısı ile 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Türk Bayrağı çalışması yapıldı.
BEDEN EĞİTİMİ Koşu çalışmaları, taklidi koşu çalışmaları ve düzgün koşu tekniği çalışıldı.Vücudun farklı bölümlerine dokunularak bedenini tanıma oyunu oynandı.Gemi oyunu eşliğinde yoga hareketleri yapıldı. Hedefe top atma, minder üzerinden sürünerek geçme, minder üzerinden sıçrama çalışmaları yapıldı.
FEN Hava ve su, Havada oksijen var mı? isimli deney çalışmaları yapıldı. Sindirim sistemi ve iç organlar video, maketler ve posterlerle anlatıldı. Farklı su karışımları incelenerek kimyaya giriş yapıldı.
BALE Isınma ve esneme hareketleri yapıldı. Streching, pilie, releve ve denge çalışmaları yapıldı. Point ve flex klasik bale temel adımları çalışıldı.
1.DÖNEM ARA KARNE HEYECANIMIZ.
KASIM AYI MİNİ PROGRAM VE AİLE KATILIMI
NOT: Bugün okula gelirken 1 adet karanfil getirmeyi unutma! İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU KASIM AYI MİNİ PROGRAMI 2011–2012 6 YAŞ 7–9 KASIM KURBAN BAYRAMI TATİLİ (1.DÖNEM ARA TATİL) BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN İYİ TATİLLER 10 Saat 09:05’te “ATAMIZI” anıyoruz ve Atatürk Büstü’ne çiçekler bırakıyoruz. “Atatürk” isimli şarkıyı öğreniyoruz. NOT: Bugün okula gelirken 1 adet karanfil getirmeyi unutma! 11 Yıl boyunca devam edecek olan Çevre Eğitimi Programımıza (ÇEP) başlıyoruz. Çevreyi korumanın önemi ile ilgili sohbet ediyoruz. “Atatürk’ün Ağaç Sevgisi” isimli hikayeyi dinliyoruz. 14 “BULUNDUĞUMUZ YER VE ZAMAN” isimli konumuza başlıyoruz. ”Neler öğrenmek istiyoruz?” posteri hazırlıyoruz. Evden gelen fotoğrafları kullanarak ailemiz ve akrabalarımız ile ilgili sohbet ediyoruz. Ailemizdeki kişilerin resimlerini yapıyoruz. Evimizde kaç kişi yaşıyor? Sorusu ile grafik oluşturuyoruz. 15 Fotoğraftaki evde kimler yaşıyor? Konulu resim çalışması yapıyoruz. İnternetten farklı ev türlerini inceliyoruz. Gruplara ayrılarak evden getirilen nesneleri de ekleyerek kendi evlerimizi oluşturuyoruz. 16 “Görevini Yapmışsan” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Geri dönüşüm” ile ilgili barkovizyonu izliyor ve gri dönüşüm ile ilgili sohbet ediyoruz. Okulumuzda geri dönüştürebileceğimiz atıkları topluyoruz. Bugünden itibaren mavi plastik kapaklar toplamaya başlıyoruz. Evde biriktirdiklerini okula getirmeyi unutma! 17 Eve neden ihtiyaç duyarız? Sorusunu cevaplandırıyoruz. Evimizin adresini ve telefon numarasını öğrenmeye başlıyoruz. Not: Evde tekrarını yaparak pekişmesini sağlayınız. Merak ettiğimiz bir canlının yaşadığı evi inceliyoruz. 18 Evden getirdiğimiz evimize ait bir eşya ile yaratıcı çalışma yapıyoruz. Kendi odamızın fotoğraflarını inceleyerek evimizde bulunan bölümler ve bu bölümlerin kimlere ait olduğu ile ilgili sohbet ediyoruz.
Lahananın yararlarını öğreniyoruz. 21 Ayın sebzesi “Lahana” Lahananın yararlarını öğreniyoruz. Lahana turşusu kurarak zaman içindeki değişiklikleri gözlemliyoruz. Papu Çizgiler kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz. 22 ANNE BABA OKULU BAŞLIYOR! “Okul Öncesi Dönem Çocuğunun Gelişim Özellikleri” konulu I.Oturum Saat 16:00’da konferans salonumuzda gerçekleşecek katılımınızı bekliyoruz. “Evimiz” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 23 “ Mikroplar” isimli oyunuyla Gülen Çocuklar Kukla Tiyatrosu okulumuzda… Yaşamımızda öğretmenlerin yeri ve önemi hakkında sohbet ediyoruz. Başöğretmenimizi tanıyoruz. Eğitim alanında yaptığı yenilikleri öğreniyoruz. “Öğretmenim” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 24 Öğretmenlerimizin “ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ” Kutluyoruz. Ekim ayının sonunda okulumuzda yapılan genel seçim sonucunda belirlenen bu ay yapacağımız “Sevimli Cadılar” partisine cadı kostümü giyerek ya da aksesuarı takarak gelmeyi unutma! 25 6/B ve 6/C sınıfları SAKIP SABANCI MÜZESİ “KÖŞKÜ KEŞFET” isimli atölye çalışmasına gidiyor. Müzede katılacağımız atölye çalışmasında yaratıcı ürünler oluşturuyoruz. Gezi sonrası, gözlemlerimizin resmini yapıyoruz. 28 GEMS konumuz; “Hazine Kutuları” Hazine kutularımızın içindekileri tahmin ediyoruz. “Tahmin Ettiğim Hazine” “Bulduğum Hazine” konulu resim çalışması yapıyoruz “İnanılmaz Aile” isimli çizgi filmi konferans salonumuzda izliyoruz. KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZİN DOĞUM GÜNLERİNİ KUTLUYORUZ. 29 6/C SINIFI İSTANBUL MODERN SANAT MÜZESİNE GİDİYOR… Sınıfımıza evden getirdiğimiz hazineleri de eklediğimiz “Hazine Sandığı” oluşturuyoruz. ANNE BABA OKULU’ nun “Ebeveyn Tutumları” isimli II. Oturumu Saat 16.00’da gerçekleşecektir. Katılımınızı bekliyoruz. 30 6/A ve 6/D sınıfları “Tayfalar” isimli şarkıyı öğreniyoruz. Sanat etkinliğinde “Yelkenli” yapıyoruz. 01 “Kaptan Şarki ve Define Adasının Gizemi” isimli hikayeyi dinliyoruz. Drama etkinliğimiz için korsan şapkaları yapıyoruz. Demokrasi eğitimi kapsamında, yeni yıl hediyesi olarak ne yapacağımıza genel seçimde oy kullanarak karar veriyoruz. 02 6/D SINIFI İSTANBUL MODERN SANAT MÜZESİNE GİDİYOR… Küçük Korsanlar olarak hazine avına çıkıyoruz. Bulduğumuz hazinenin bir özelliğini seçerek grafik oluşturuyoruz. Yarın yapılacak olan I.Randevulu Veli Toplantısına randevu saatinizde katılmayı unutmayınız!
İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU 6 YAŞ 2011–2012 KASIM AYI AİLE KATILIMI 9 Çocuğunuzla yarın okula getireceği 1 adet karanfili birlikte alın. 10 Çocuğunuzdan bugün okulda yapılan “ATAMIZI” anma törenini anlatmasını isteyin. 11 Çocuğunuzla çevremizi korumanın Dünyamız için önemi ile ilgili sohbet edin. 14 Çocuğunuzla birlikte evinizdeki aile albümünüzü inceleyin. Fotoğrafları çektirdiğiniz yer ve zaman hakkında sohbet edin. 15 Çocuğunuzla farklı ev türlerinin resimlerini dergilerden, internetten vb. inceleyin. 16 Çocuğunuzla evinizde “Geri Dönüşüm” yapılabilecek atıkları bulun. 17 Çocuğunuzla evinize ait bir nesneyi okula getirmesi için çantasına koymasını isteyin. (Okuldan geri dönmeyecek bir çalışmada kullanılacaktır.) 18 Çocuğunuzla ev adresinizi ve telefon numaranızı öğrenmesi için birlikte çalışın. 21 Evinizde üzerinde çizgiler olan nesneleri bulma oyunu oynayın. 22 Çocuğunuzla evinizin odalarını gezin ve ondan evinizin resmini yapmasını isteyin. 23 Çocuğunuzdan bugün izlediği kukla tiyatrosunu size anlatmasını isteyin. 24 Çocuğunuzdan “Sevimli Cadılar” partisini anlatan bir resim yapmasını isteyin. 25 Çocuğunuzdan bugün katıldığı atölye çalışmasını anlatmasını isteyin. ( 6/ B ve 6/ C sınıfları) 28 Çocuğunuzla yarın okula getirmek üzere belirlediğiniz hazineleri birlikte çantasına koyun. 29 Çocuğunuzdan İstanbul Modern Sanat Müzesinde gördüklerini anlatmasını isteyin.( 6/ C Sınıfı) 30 Çocuğunuzdan bugün katıldığı atölye çalışmasını anlatmasını isteyin. ( 6/ A ve 6/ D sınıfları) 01 Çocuğunuzla Demokrasi Eğitimi kapsamında bugün gerçekleştirilen seçimde önümüzde ki ay “Yeni Yıl” hediyesi yapmak üzere hangi hediyenin seçildiğini söylemesini isteyin. 02 Çocuğunuzdan İstanbul Modern Sanat Müzesinde gördüklerini anlatmasını isteyin.( 6/ D Sınıfı)