BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
Cep Telefonlarının Yaydığı Radyasyon ve Sağlık Riskleri
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
Şİddet Muhammet GÜLER.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Televizyon Bilgisayar -İnternet-
HOŞGELDİNİZ.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ÇOCUK VE MEDYA.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
SURRAM.
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Alkolsüz Bir Hayat İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır. Sunudaki.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
Selçuklu Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Çocuk Sağlıgı Açısından Teknoloji ve İnternetin Zararları
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
MEDYA VE ÇOCUK
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
STRES YÖNETİMİ
Bilgisayar Ve Cep Telefonunun Zararları. KONULAR Göz problemleri Okuldaki ders durumumuzu düşürme Sosyalleşme üzerinde etkisi Beyin hücrelerini öldürür.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Cep telefonlarının olumsuz etkileri konuşmaya başlandığı anda etkisini göstermeye başlar.Uzun süreli kullanımda ise etkiler şiddetini artırır, kalıcı hale gelir ve onarılması güç tahribe yol açabilir.

Cep telefonu çaldığı anda insan vücudu elektromanyetik dalgalar aracılığı ile radyasyon almaya başlar.Bu radyasyon vücut ısısının, özellikle baş bölgesindeki ısının artmasına yol açar.Daha çok konuşulduğunda ısı daha da artar.Bu ısınma sonucunda, vücuttaki ilk olumsuz değişmeler görülür.

konuşma anı ve onu takip eden 24 saatte olası etkileri Stres Görüş alanında daralma Kulak bölgesinde ısınma Kalp pilinin bozulma riski Kulak çınlaması Yorgunluk hissi Konsantrasyon bozulması

Baş ağrıları İşitmede geçici aksaklıklar Sersemleme Cep telefonları kısa vadede yaşam kalitemizi düşürür.İş hayatında, okulda,araç kullanırken daha dikkatsiz ve başarısız olmamıza yol açar.

UZUN SÜRELİ ETKİLERİ SAVUNMASIZ BEYİN Cep telefonlarından yayılan radyasyon kan-beyin bariyerini oluşturan endotel hücrelerine zarar verir.Kan – beyin bariyerinde oluşan hasar,normal şartlarda beyne geçmemesi gereken zehirli maddelerin geçmesine neden olur.Bu durum beynin dış etkilere karşı savunmasız kalmasına yol açar.

KANSER cep telefonlarının uzun vadedeki en önemli zararlarından birisi kanser tetikleyici role sahip. Cep telefonunun kanser oluşumunu tetiklediği bölgelerin başında beyin geliyor. BAĞIŞIKLIK Sistemini bozuyor YÜKSEK TANSİYON

Etkileri azaltmak için neler yapabiliriz? -1- Cep telefonu görüşmelerinizi olabildiğince kısa tutun. Cep telefonlarınızı bir kulaklık aracılığıyla kullanmak zararlı etkisini azaltacaktır. Cep telefonunu görüşme yapmak dışındaki ekstra özelliklerini kullanmaktan özellikle kaçınınız.(örneğin saat alarmı vb.) Eğer bir cep telefonu ile ileti yapmanız gerekiyorsa,bunu mümkün olduğunca kısa mesaj (SMS)YOLU İLE GERÇEKLEŞTİRMEK SİZİ CEP TELEFONU RADYASYONUNDAN KORUYACAKTIR.

Etkileri azaltmak için neler yapabiliriz? -2- CEP TELEFONLARININ SİZİ EN SAVUNMASIZ YAKALADIĞI ANLAR UYKUDA OLDUĞUNUZ ZAMANLARDIR. Geceleri yatarken cep telefonunuzu kapatma alışkanlığı edinin.

Etkileri azaltmak için neler yapabiliriz? -3- Cep telefonlarının yaydığı radyasyon miktarı telefonunuzun çaldığı anda ya da siz bir numarayı çevirdiğiniz anda maksimum düzeydedir. BU ZAMANLARDA TELEFONLARINIZI BAŞ BÖLGENİZDEN MÜMKÜN OLABİLDİĞİNCE UZAK TUTUN.

Etkileri azaltmak için neler yapabiliriz? -4- ASANSÖR OTOMOBİL GİBİ KAPALI VE DAR ALANLARDA CEP TELEFONU İLE KONUŞMAKTAN sakınabilirsiniz. cep telefonu alırken mutlaka cep telefonlarının SAR değerleri hakkında bilgilenmelisiniz.SAR değeri düşük bir telefon almak, cep telefonu radyasyonuna daha az maruz kalmanızı sağlar.

Etkileri azaltmak için neler yapabiliriz? -5- SAR değeri vücudunuza bir cep telefonundan ne kadar radyasyon yayıldığını belirleyen bir katsayıdır( ürün kullanma kılavuzunda belirtilir). Gün içinde cep telefonunuzu vücudunuzdan olabildiğince uzakta taşıyabilirsiniz. Mümkünse çantanızda kalmalıdır.Eğer çantanız yoksa en dış cebinizde taşıyabilirsiniz. GSM telefonunuzu arabada kullanıyorsanız ve bir anteniniz varsa bu anten pencere hizasında değil,arabanın çatısına monte edilmiş olmalıdır.

Etkileri azaltmak için neler yapabiliriz? -6- Cep telefonlarının uçak sistemlerini bozduğu araştırmalarla kesin kanıtlanmıştır. Cep telefonlarınızı elektronik fren ve kontrol sistemi olan taşıtlarda,petrol istasyonlarında kullanmayınız.

Etkileri azaltmak için neler yapabiliriz? -7- Cep telefonunuzu kalp, beyin vb. son derece hassas bölgelerden uzakta taşıyabilirsiniz.Söz konusu organlar vücudun zarara en açık bölgeleri olup, tamiratı da zor olan bölgelerdir.

UNUTMAYIN! CEP TELEFONLARI BİZİM BİR ORGANIMIZ YA DA AYRILMAZ BİR PARÇAMIZ DEĞİL. CEP TELEFONLARI BİZİ DEĞİL BİZ CEP TELEFONLARINI YÖNETEBİLİRİZ.

BİLGİSAYARDA UZUN ZAMAN GEÇİRME SONUNDA…………. Ruh sağlıklarını, Ders başarılarını, Bedensel gelişimlerini, Sosyal gelişimlerini, Göz sağlıklarını, Anne babalarıyla olan iletişimlerini olumsuz yönde etkilemektedir Şiddet içerikli oyunların etkisinde kalma, Aile içi çatışmalar yaşama, Derse olan ilgi ve motivasyonu azaltma, Göz sağlığını olumsuz etkileme,

Zaman ve ekonomik kayıp Olumsuzluklar yaşanmaktadır.

Çocukların bilgisayar oyunlarıyla sanal ortamda birilerini öldürmesi ve bir yerleri bombalayarak kendisini kahraman gibi görmesi endişe Verici bir durumdur.

Doğal ortamda oynanan oyunlardan çocukların kazandıkları bir çok bilgi, beceri ve davranışlar, bilgisayar oyunları ile kazanılamamaktadır.

Çocuklarının evdeki bilgisayar ile oyun oynamalarına sınır ve yasak koyan anne babalar çocuklarıyla çatışma yaşayabilmektedirler.

Temiz hava ve doğal ortamda oyun oynamaya en fazla ihtiyaç duyulan ilköğretim döneminde eve kapanan çocuklarda iştahsızlık, yorgunluk ve stres gibi olumsuzluklar gözlenmektedir.

Bilgisayar oyunları sınıfta, disiplin sorunlarına yol açmakta, sınıfta öğretmen-öğrenci çatışmasına neden olmaktadır.

Evdeki zamanlarının büyük bir bölümünü bilgisayar oyunları oynayarak geçiren öğrenciler ders çalışmaya yeterince motive olamamaktadırlar.

TELEVİZYON Araştırmalar,Çocukların yeme,ders çalışma,oynama,arkadaşlık gibi etkinlik ve alışkanlıklarının çok önemli ölçüde televizyon programlarından etkilendiğini göstermektedir.

BEDENSEL ETKİLERİ Gereğinden fazla tv. Bilgisayar,İnternet başında zaman geçirmek fiziksel aktiviteleri kısıtlamaktadır. Bu çocuklarda, hareketsizlik, giderek obezite, kaslarını kullanma zorluğuna sıkça rastlanıyor. Diğer boyutlardaki etkilenmesine bağlı olarak; kabadayı ,ya da ürkek çocuk beden dili gelişiyor. (Duruş, el kol hareketleri, yürüyüş, jest ve mimikler olarak.) Göz bozukluğu. Elektro manyetik (EM) etkilenme bir çok hastalık riskini içeriyor.

Bilişsel etkilenme -1- Zihinsel karmaşa(özellikle 3-9 yaş arası), Şiddet içeren davranışları olağanmış gibi görme, öğrenme ve kabul etme, Abartıyı ve gerçek dışı olayları olağan bir şeymiş gibi algılama ve öğrenme(bazı reklamlar), Dildeki yozlaşmayı öğrenerek kullanma, Okuma alışkanlığından uzaklaşma,

TELEVİZYON NASIL DİKKAT DAĞINIKLIĞINA NEDEN OLUR? Uzun süre televizyon izleyen çocukların kendilerini bir türlü ders çalışmaya yoğunlaştıramadıkları görülür.Çünkü televizyon karşısında bilgiyi küçük birimler halinde almaya alışılır ve uzun süreli dikkat toplamakta güçlük çekilir.Televizyonda görüntüler her üç saniyede bir değişmektedir. Özellikle reklamlar bu hız daha da artar.Özellikle ders dinlenirken birkaç saniyede değişiklik beklenirse öğretmeni dinlemek ve derse dikkati yoğunlaştırmak güçleşir. Bu durum kitap okuma alışkanlığını da olumsuz etkileyecektir.

Bilişsel Etkilenme-2- çaba harcamadan kendine sunulanlarla yetinme Kolay yoldan para kazanma meslek edinme hayali Mantık yürütmeme, sebep- sonuç ilişkilerini kavrama becerilerinden uzaklaşma Çalışarak elde edemediği şeylere ulaşmada şiddetin geçerli olacağına inanma Sorun çözme becerisini yitirme

DUYGUSAL ETKİLENME-1 Yenilmeye karşı öfke. Yenmek için aşırı hırs Çizgi film ya da dizi kahramanlarına özenme. Sanal dünyadaki yap bozlara alışma (Özellikle bilgisayar oyunlarıyla) , gerçek dünyadaki, gerçek sorunlara karşı duyarsızlık. Vahşeti sevme Doyumsuzluk,

DUYGUSAL ETKİLENME- 2 Sabırsızlık,engellenme, Korku, Mucizelere gereğinden fazla inanma, Kendi yeteneklerinin farkında olamama, İçe dönme ve artan yalnız kalma ihtiyacı, Yaşıtlarından ve kalabalık ortamlardan sıkılma, Sorunlardan kaçma.

CİNSEL ETKİLENME Toplumsal yaşamın ve kendi yaş grubunun doğal gelişimine uymayan erken merak, Cinselliği yalanla, şiddetle,aldatmayla özdeşleştirme, İki insan arasındaki cinselliğin duygusal boyutunu anlayamama, mahremiyetini öğrenememe,

Bu etkilenmeler sonucunda meydana gelebilecek davranış bozuklukları-1 Taklit, Tembellik, Çekingenlik, Arkadaş edinememe, Derslerde başarısızlık, Dikkat eksikliği, düzensiz beslenme,

Bu etkilenmeler sonucunda meydana gelebilecek davranış bozuklukları-2 Aile içi iletişimsizlik, Özgüven kaybı, Ailesine, öğretmenlerine, arkadaşlarına, çevresine karşı güvensizlik, Sorun çözmede bedensel güç kullanmanın gereğine inanarak bedensel ya da duygusal SALDIRGANLIK geliştirme.

NELER YAPILABİLİR? .

Televizyonun bizi, ve çocuklarımızı yönetmesine izin vermeyip biz onu yönetebiliriz. -Akşamları eve gelir gelmez hemen ve hiçbir seçim yapmadan televizyonu açmamalıyız. -Evin her yerine, özellikle çocuklar için riskli bölge dediğimiz çocuk odasına T.V. koymamalıyız.ÇOCUKLAR TELEVİZYONU ÇİKOLATA SEVER GİBİ SEVERLER.Yani doyumsuzca ve bilinçsizce.Yatarak T.V. seyretmek yetişkinler ve çocuklar için kolayca bağımlılığa dönüşmesine neden olabilir.Ayrıca çocuk odasındaki T.V.leri kontrol şansınız azalır. NELER YAPILABİLİR? NELER YAPILABİLİR?

Her yetişkinin Medyayı sorgulama ve yönetme sorumluluğu olduğu bilincini toplumsal yaşamımızdaki herkese yayabiliriz. Çocukların uyanık olduğu saatlerde şiddet içeren görüntülerde ısrar eden kanalları, telefonla, imza toplayarak, seyretmeyerek, okul aile birlikleri olarak ziyaret ederek uyarabilir, gerekirse protesto edebilir, böylece toplumsal farkındalık geliştirilebilir.

Çocuklarımıza işinin öğrencilik olduğu ve eğlenmenin okulla ve evle ilgili sorumlulukları yerine getirdikten sonra, hak edilebileceğinin bilincini yerleştirme çabasını okulla sürekli işbirliği içinde anne baba olarak birlikte ve sürekli yapmalıyız.

-Bilgisayar oyunları seçerken yanında olup katkı koyabiliriz. -Bilgisayar oynama, internette gezme, T.V. seyretme saatlerine sınır koyup, -Hafta ortası geceleri çocuğumuzun önünde bizde okuyabiliriz.Hafta sonları için T.V.ve bilgisayar yerine ailecek uygulanabilecek alternatif programlar yaratabiliriz.

Gerçek olanla—Sanal olanı Yakın olanla---Uzak olanı Çözülebilir sorunlarla----Kabul edilmesi gereken sorunları analiz yetisini geliştirmesine destek olmalıyız. Bu aynı zamanda seçme yetisinin gelişmesine de yardımcı olacaktır.Okulda ve evde seçenekli düşünme becerisinin gelişebileceği ortamlar yaratarak, onu dinlemeli, anlamalı ve sorun çözmesine destek olmalıyız.

Çevre,doğa,tarih v. b. belgeselleri izlemesini teşvik edebiliriz Çevre,doğa,tarih v.b. belgeselleri izlemesini teşvik edebiliriz.Yaşamı savunmak için gösterilen şiddet tepkisi ile, kişilik veya sosyal bozukluktan kaynaklanan şiddet tepkisi arasındaki farkı, çocuklar bu belgeselleri izleyerek kolaylıkla öğrenebilirler

-TAKLİT öğrenme süreci ve yöntemlerinin çok doğal bir parçasıdır. NEYİ -TAKLİT öğrenme süreci ve yöntemlerinin çok doğal bir parçasıdır.NEYİ? KİMİ ? NASIL? taklit ettiğini iyi izlemek ve fikir sahibi olmak zorundayız. -Günümüz çocuğu, artık büyüklerin yarattığı dünyaya kuşkulu gözlerle bakmayı öğrendi.Bunun kalıcı ve davranış bozucu kaygı ve korkulara dönüşmemesi için, onunla beraber olmalı, T.V.izlerken, bilgisayar da oyun oynarken, internette siteleri dolaşırken konuşmalıyız. -

KAYNAKLAR Tehlikeli Oyuncak,Prof.Dr. Selim ŞEKER Anıl KORKUT, İstanbul,Nisan 2005 Bildiriler,Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet Ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu,MEB-UNICEF,2006