Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Girişimcilik.
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Pazarlama Giriş 1 1.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ İlişkisel Pazarlama Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ

Sunum Planı 1. İlişkisel Pazarlamanın Gelişim Süreci 2. İlişkisel Pazarlamanın tanımı ve amacı 3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar 4. İlişkisel Pazarlamanın Faydaları a. İşletmeye Faydaları b. Müşteriye Faydaları

Sunum Planı 5. İlişkisel Pazarlamanın Türleri 6. İlişkisel Pazarlama Süreci 7. İlişkisel Bağlılık Stratejileri a. Finansal Bağlar b. Sosyal Bağlar c. Yapısal Bağlar 8. Başarılı Bir İlişkisel Pazarlama İçin Gereken Koşullar 9. İlişkisel Pazarlamanın Eleştirel Yönü

1.İlişkisel Pazarlamanın Gelişim Süreci .Teknoloji ve iletişimdeki ilerleme .Hizmet sektörünün ekonomi içindeki ağırlıklığın artması. .Toplam kalite yönetimi uygulamalarının yaygınlaşmasıdır . .İşletmelerin örgüt yapılarındaki değişmeler. .İşletmelerin müşterilere bakış açısı.

2. İlişkisel Pazarlamanın Tanımı ve Amacı Tanım: "İlişkisel pazarlama karşılıklı olarak yarar sağlayacak sürekli ve uzun dönemli ilişkiler geliştirmek için müşterilerle etkileşimli iletişim sonucu elde edilen, müşterilere ait güncelleştirilmiş kişisel bilgilerin ürün ve hizmet tasarımlarına uyarlanmasıdır"

2. İlişkisel Pazarlamanın Tanımı ve Amacı Amacı: işletmeler mevcut müşterileri ile ilişkilerini kurmak, geliştirmek ve arttırmak sureti ile rekabet avantajı sağlamaya çalışmaktadırlar. Temelde ilişkisel pazarlama anlayışı yeni müşteri kazanmayı, yeni ve mevcut müşterileri düzenli olarak ürün ve hizmetleri satın alan sadık müşteriler haline dönüştürmeyi amaçlamaktadır.

İlişkisel Pazarlama

Geleneksel Pazarlama Tek bir satış üzerine odaklanır. 3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar Geleneksel Pazarlama Tek bir satış üzerine odaklanır. İlişkisel Pazarlama Müşteriyi elde tutma üzerine odaklanır.

Geleneksel Pazarlama Ürün özellikleri üzerinde durur. 3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar Geleneksel Pazarlama Ürün özellikleri üzerinde durur. İlişkisel Pazarlama Ürün faydaları üzerinde durur.

Geleneksel Pazarlama Kısa dönemli bakış açısı vardır. 3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar Geleneksel Pazarlama Kısa dönemli bakış açısı vardır. İlişkisel Pazarlama Uzun dönemli bakış açısı vardır.

Geleneksel Pazarlama Müşteri hizmetleri üzerinde az durur. 3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar Geleneksel Pazarlama Müşteri hizmetleri üzerinde az durur. İlişkisel Pazarlama Müşteri hizmetleri üzerinde çok durur.

3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar Geleneksel Pazarlama Müşteri beklentilerini karşılamaya daha az önem verilir. İlişkisel Pazarlama Müşteri beklentilerini karşılamaya daha çok önem verilir.

Geleneksel Pazarlama Müşteriyle ilişki orta düzeydedir. 3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar Geleneksel Pazarlama Müşteriyle ilişki orta düzeydedir. İlişkisel Pazarlama Müşteriyle ilişki yüksektir.

Geleneksel Pazarlama Kalite öncelikli olarak üretimin işidir. 3. Geleneksel Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama Arasındaki Farklar Geleneksel Pazarlama Kalite öncelikli olarak üretimin işidir. İlişkisel Pazarlama Kalite, tüm bölümlerin işidir.

4. İlişkisel Pazarlamanın Faydaları İlişkisel pazarlama anlayışının temelinde alıcı ve satıcı arasındaki ilişkileri uzun süreli ve karşılıklı yarara dayanan bir anlayışla sürdürmektir.

4. İlişkisel Pazarlamanın Faydaları a. İlişkisel Pazarlamanın İşletmeye Faydaları b. İlişkisel Pazarlamanın Müşteriye Faydaları

a. İlişkisel Pazarlamanın İşletmeye Faydaları İlişki pazarlaması yaklaşımım benimseyen işletmeler çeşitli açılardan işletmenin gelişimine ve etkinliğine katkı sağlayacakları düşüncesi içerisindedirler. . 1) Müşteri tutmaya odaklanma 2) Daha üstün mamul/hizmet yararlan sunma. 3) Uzun dönemli vizyon sahibi olma. 4) Örnek müşteri hizmetlerine vurgu yapma Müşteriye taahhüt verme. 5) Kalite bilincinin işletmede herkesin sorumluluğunda olduğu bilincini yayma.

b. İlişkisel Pazarlamanın Müşteriye Faydaları İlişki pazarlamasının müşteri açısından bakıldığında uzun vadeli ilişkilerin avantajları vardır. İlişki pazarlamasının müşteriye sağladığı faydalar sosyal, psikolojik, ekonomik ve tanınmadan kaynaklanan faydalar olduğunu belirtmektedirler.

5.İlişkisel Pazarlamanın Türleri Üretici firma ile tedarikçileri arasındaki ortaklık ilişkisi Reklam ve pazarlama araştırması firmalar ile onlardan hizmet talebinde bulunan firmalar arasındaki ilişki Firmalar ile rakipleri arasındaki stratejik anlaşmalar Firma ile kar amaçsız faaliyet gösteren kuruluşlar arasındaki anlaşmalar

5.İlişkisel Pazarlamanın Türleri Firmalar ile kamu kuruluşları arasında birlikte araştırma ve geliştirme yapmak amacıyla gerçekleştirilen ortaklıklar Firma ile dağıtım kanalındaki müşteriler arasında gelişen ve ortak çalışmaya dayanan ilişkiler Firmanın üretim, pazarlama, finansman ve insan kaynakları gibi fonksiyonel bölümleri arasındaki ilişkiler Firma ile çalışanları arasındaki ilişkiler

6.İlişkisel Pazarlama Süreci 1. Mevcut ve olası müşterilere yönelik bir veri tabanı oluşturmak, 2. Müşterileri farklılaştırmak ve bireyselleştirilmiş mesajlar göndermek, 3. Her bir müşteri ile olan ilişkiyi, müşteri ele geçirme maliyetini

finansal, sosyal ve yapısal bağlardır. 7.İlişkisel Bağlılık Stratejileri finansal, sosyal ve yapısal bağlardır.

8.Başarılı Bir İlişkisel Pazarlama İçin Gereken Koşullar A) İlişki pazarlamasının gelişmesi için organizasyonun pazar yönlü bir örgüt kültürüne sahip olması gerekir B) İçsel pazarlama C) Bir veri tabanının mevcut olması D) Yeni örgütsel yapılanmaların gerekli olması

9.İlişkisel Pazarlamanın Eleştirel Yönü İlişkisel pazarlamanın özü, uzun dönemli güvene dayalı ilişkiler kurmak, geliştirmek ve sürdürmektir. Ancak, zaman içinde bu güvenin işletme tarafından istismar edilmesi söz konusu olabilir.