YARATICILIK NEDİR? Sanatsal olarak farklı, yeni, denememiş ve özgün İşlevsel olarak ise fonksiyonel, yeni, özgün, fayda sağlayan, ulaşılabilirlik. Ortak Kanı; Yeni ve özgün olmalı. Kitleleri uyandırmalı.
YARATICILIĞIN KAYNAĞI NEDİR? HERKES YARATICIDIR HERKES YARATICI DEĞİLDİR
HERKES YARATICIDIR YARATICI MESLEKLER Reklamcı akademisyenler (Celil Oker, Haluk Sicimoğlu) Fotoğrafçı YARATICI OLMAYAN MESLEKLER Psikologlar Okul öncesi öğretmeni İlk okul öğretmeni Avukat Anne-Baba Kapıcı
HERKES YARATICIDIR YARATICI MESLEKLER Eğitimci kimlik Kişisel eğitim saygısı Profesyonellik veya genç olup profesyonelliğe adım atanlar. YARATICI OLMAYAN MESLEKLER Sosyal Bilimciler Çevre ve seçimlerin önemi Çocuk eğitimi/ kişisel eğitim
HERKES YARATICI DEĞİLDİR YARATICI MESLEK GRUPLARI Reklamcı (ALAMET-İ FARİKA) Moda Tasarımcısı Opera Sanatçısı Piyanist YARATICI OLMAYAN MESLEK GRUPLARI Muhasebeci Doktor Mühendis Akademisyen İtfaiyeci Ekonomist
HERKES YARATICI DEĞİLDİR YARATICI MESLEK Özel olma durumu, işinin ehli olmak. Her şartta zaten yaratıcı olmak. YARATICI OLMAYAN MESLEK Sayısal Bilimciler, yoğun sayısallık ve iş hayatı Çevresel faktörlerle keşfetme ve geliştirme zorluğu
GENEL DEĞERLENDİRME Yaratıcı meslek grupları için; Kişisel gelişimini tamamladığına inananlar- Devam ettiğine inananlar. Eğitimle ortaya çıkacağını düşünenler- Her halükarda var olduğunu düşünenler.
GENEL DEĞERLENDİRME Yaratıcı olmayan Meslek Grupları için; Sayısal ve sosyal bilim farkı Eğitmek veya var olanı ortaya çıkarmak (farkındalığı sağlamak)
YARATICILIK NASIL GELİŞTİRİLEBİLİR? Öğretmenlere göre: -Özgür düşünce ortamı sağlamak -Çocukların kişiliklerine saygı Psikologlara Göre: -Ailede özgürlük – kısıtlamama -Eleştiri dozuna dikkat etmek
YARATICILIK NASIL GELİŞTİRİLEBİLİR? Anne-Baba'ya göre: -Çocukları kıyaslamamak -Yeteneğini ortaya çıkarmaya çalışmak İş Adamlarına Göre: -Kendinin ve çevrenin farkında olmak -İnce detayları araştırmak, doğru sorular sormak -Özgür ortam, çevrenin yeni fikirlere açık olması
ÖNERİLER Özgür ortam – Çevrenin yeni fikirlere açık olması Aile – yetiştirilme faktörü Aşırı didaktik eğitim sisteminin olmaması – bireysel farklılıklara açık olunması Ekonomik düzey – uçlarda olmaması gerekir