‘’ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ’’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Esma ÇOBANOĞLU GÜDÜLENMENİN ANLAMI GÜDÜ VE GÜDÜ TÜRLERİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
OTİZM.
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ DİSKALKULİ.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Görme Engelliler.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

‘’ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ’’

BATUHAN MURAT ALKILIÇ NO ; 231557

ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ

GİRİŞ;

Sınıfta farklı özelliklerde öğrenciler bulunabilir Öğretmen sınıftaki bütün öğrencilerin öğretmenidir Sorunlu , sorunsuz öğrencilerin birarada okutulması iyi karşılanmıyordu Kaynaştırma programıyla sorunlu bireylere yardım edilmiştir Sorunlu öğrencilerde öğretmen, nasıl davranacağını bilmelidir Öğretmen farklı sorun alanlarında bilgisini arttırmalıdır

1. OKUL BAŞARISIZLIĞI OLAN ÇOCUKLAR;

‘Okulda başarısızlık’ düşük not alındığında kullanılmaktadır Başarısızlık sıklıkla okulun ilk yıllarında anlaşılır Yapılan araştırmalarda başarısızlığın sebebi ilk yıllardır

2. OKUL BAŞARISIZLIĞININ NEDENLERİ;

başarılı kılabilmek için başarısızlığın nedenleri belirlenmeli Başarısızlığa neden olan altı faktör bulunmaktadır

Düşük motivasyon Ailenin etkisi Kardeş kıskançlığı ile mukayesesi Okulun öğretmenin ve sınıf arkadaşlarının etkisi Maddi olanakların sınırlı olması Psikolojik faktörler

3. ÖĞRENCİNİN OKUL BAŞARISIZLIĞI İLE İLGİLİ ÇÖZÜM YOLLARI;

Öğretmen; Öğrencilerle sürekli , pürüzsüz iletişim halinde olmalıdır Öğrencilerin kendilerini ifade etmesine fırsat vermelidir Öğrencilerin ilgi ,yetenek , değerlerine saygı duymalıdır Başarısızlığın çaba gösterildiğinde giderilebileceğini unutmamalıdır Öğrencilerle işbirliği içinde sorunları çözmeye çalışmalıdır

4. DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİF BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR

Öğrencilerde dikkat eksikliği , hiperaktivite bozukluğu olabilir (ADHD) Dikkat eksikliği bozukluğu ADD olarak adlandırılır Bu iki kavram birbiriyle karıştırlabilir ADHD’lilerin hiperaktivite ve dikkat eksikliği vardır ADD’lilerin dikkat eksikliği var hiperaktivitesi yoktur

5. HİPERAKTİVİTE VE DİKKAT EKSİKLİĞİNİN ORTAYA ÇIKMA SEBEPLERİ;

ADHD’nin sebebi kesin olarak kanıtlanmamıştır Fakat bazı nedenler olduğu söylenebilir; 1. beyin hasarları 2. genetik faktörler 3. doğum öncesi ve sonrası yaşanan sorunlar

6. DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ;

Bu öğrenciler genellikle çok konuşurlar Dikkatini bir işte devam ettiremezler Düzensizlik , unutkanlık ve eşyalarını kaybetmeye eğilimlidirler Genellikle başkalarının sözünü keserler Herhangi bir konuda sıra bekleme güçlüğü yaşarlar Özellikle okuma ve yazmada zorluk çekerler

AHMET DİDİN NO; 261671

7. SINIFTA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERİN YÖNETİMİ;

Öğretmen; öğrencilerle ilgili kurallar, beklentiler belirtmelidir Öğretmen ,öğrencilere taşıyabilecekleri sorumluluklar vermelidir Sık sık ara vererek hareket etmelerini sağlamalıdır Teneffüslerde ders yapmaktan kaçınmalıdır Problemleri çözme hızına değil , sürecine bakmalıdır Ödevleri başarabilecekleri şekilde vermelidir

8. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ;

Bu çocuklar okuma, dinleme, yazmada, zorlanır Anlama, yazılı, sözlü dili kullanmada yetersizlerdir Öğrenme güçlüğünün dört nedeni vardır 1. beynin hatalı işleyişi 2. biyo-kimyasal nedenler 3.kalıtsal etkenler 4- çevresel etkenler

9. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ;

Bu çocuklar kendilerini rahat ifade edemezler Görme algısında bozukluklar yaşarlar Duyusal dengesizlik yaşarlar Kelime hece ve harfleri yanlış okurlar Okuduklarını anlayamaz ve açıklayamazlar Hareketlerinde koordinasyon eksikliği yaşarlar

HAZİRAN EM NO; 261633

10. SINIFTA ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÖĞRENCİLERİN YÖNETİMİ;

Bu öğrencilerin bire bir eğitime ihtiyaçları vardır Bireyselleştirilmiş eğitimle sınıf eğitimi eşgüdümlü olmalıdır Bu öğrenciler normal zeka düzeyine sahiptir

Dikkat edilmesi gereken üç durum vardır 1. öğrencilerin düzeyine göre öğretim yapılmalı 2. yönergelere açıkça yer verilmelidir 3.öğrencinin sınıfta yerleştirilmesi hususuna dikkat edilmelidir

11. GÖRME ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR;

Göreme özürlülerin tanımı iki şekilde yapılır 1. bütün düzeltmelere rağmen 1/10 az görenler Bunlar; eğitimde görme gücünden yararlanamayanlar 2. 1/10 ile 3/10 arasında yani az görenler Bunlar; araç, yöntemleri kullanarak eğitim görenler

12. GÖRME ÖZÜRLÜLERİN ÖZELLİKLERİ;

Görme özürlülerin eğitimden yararlanma durumları olumsuzdur Görme düşüklüğü zeka düşüklüğüne yol açmaktadır Alan ve mekan kavramlarında zorluk çekerler Çoğu bilgilerini dokunma duyularıyla kazanırlar Küçük ip uçlarından anlam çıkarmada ustadırlar

13. GÖRME ÖZÜRLÜLÜĞÜN SEBEPLERİ ;

Göz yuvarlaklarının aşırı derecede kuruması Bebeklikte şiddetli geçirdiği kızamık, kabakulak Gözün kazalardan etkilenmesi Göz sinirlerini etkileyen tümörler Göz enfeksiyonları Göz sinirlerinin çeşitli sebeplerle ölmesi

14. GÖRME ÖZÜRLÜLÜĞÜNÜN BELİRTİLERİ;

Gözlerini aşırı derecede oğuşturması Gözünü kapatması ya da örtmesi Kitaba gözünü yakın tutması Gözlerinin sık sık yaşarması Yanma ve göz kaşıntısından şikayet etmesi Bulanık ya da çift gördüğünü söylemesi

15. SINIFTA GÖRME ÖZÜRLÜ ÖĞRENCİLERİN YÖNETİMİ;

Görme özürlü öğrencilere ekstra zaman ayrılmalı Öğrenciler not tutarken bir fotokopisi verilmeli Bütün etkinliklere katılma cesareti verilmeli Öğrenciye özel eğitim materyalleri alınmalı Çalışmalarını tamamlayabilmesi için fazladan zaman verilmeli Braille alfabesi ya da cd kullanılmalı

SORU? 1- çocuklardaki uyumsuzluğun sebebi kaça ayrılır? A) 2 B)3 C)4 D)5 E)8

2- hangisi okulda başarısızlığın nedenlerinden biri değildir? A) düşük motivasyon B) ailenin etkisi C) aşırı konuşma D) psikolojik faktörler E) maddi olanakların sınırlı olması

3-Hangisi öğrenme güçlüğüne yol açan nedenlerden değildir? A) Beynin hatalı işleyişi B) Çevresel etmenler C) Biyo-kimyasal etmenler D) Kalıtsal etmenler E) Duygusal etmenler

KAYNAKÇA Yrd. Doç. Dr. Okutan, Yahya. (2004). Sınıf yönetiminde örnek olaylar. Pegem A yayıncılık Prof. Dr. Küçükaslan, Leyla. (2004). Sınıf yönetimi. Nobel basımevi Prof. Dr. Başar, Hüseyin. (2003). Sınıf yönetimi. Anı basımevi Yrd. Doç. Dr. Durukan, Haydar & Öztürk, Halil İbrahim. (2004). Sınıf yönetimi. Lisans yayınevi Prof. Dr. Kıran, Hüseyin. (2005). Etkili sınıf yönetimi. Anı yayınevi Karip, Emin. (2005). Pegem A yayınevi. Prof. Dr. Gürsel, Musa. (2011). Sınıf yönetimi. Eğitim kitapevi Kaya, Zeki. (2002). Sınıf yönetimi. Pegem akademi

HAZIRLAYAN Haziran EM Batuhan Murat ALKILIÇ Ahmet DİDİN Halit KAYA