Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
Advertisements

TÜRKÇE.
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU
UÇURTMA YARIŞI METNİ SUNUSU
Öz et.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
BİR TIKLA ELEKTRONİK POSTA
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
ARAMA MOTORU KULLANIMI
TASARRUF NE GÜZELDİR.
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
TEŞEKKÜR ETME Amaç : Öğrencilerin teşekkür etme davranışını geliştirmelerine yardımcı olmak. Olumlu duyguları ifade etme becerisini geliştirmek. Düzey.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
LA FONTEN ORMAN MAHKEMESİNDE
3. SINIF DERS İŞLEME PLANI
ANLATIMA HAZIRLIK.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
REHBERLİK SERVİSİ.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Metin İşleme Örneği Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN

ASLANLA FARE Herkes herkese yardım etmeli, Ben büyük, o küçük dememeli ASLANLA FARE Herkes herkese yardım etmeli, Ben büyük, o küçük dememeli. Bir masalım var bunun üstüne, Başka da bulurum isteyene.(1)

Aslan toprakla oynuyormuş bir gün; Bir de bakmış pençesinde bir fare. Aslan, aslan yürekliymiş o gün, Kıymamış canına, bırakmış yere. Boşuna gitmemiş bu iyiliği. (2)

Kimin aklına gelir Farenin aslana iyilik edebileceği Kimin aklına gelir Farenin aslana iyilik edebileceği? Etmiş işte, hem de canını kurtarmış. Günün birinde aslan Biraz çıkayım derken ormandan, Düşmüş bir tuzağa, Ağlar içinde kalmış; Kükremiş durmuş boşuna. (3)

Bereket fare usta yetişmiş imdada: - Bu iş kükremekle değil, metin işleme örneği Bereket fare usta yetişmiş imdada: - Bu iş kükremekle değil, Kemirmekle olur, demiş. Başlamış incecik dişlerini işletmeye Gelmiş ipin hakkından kıtır kıtır. Bir ilmek kopunca ağdan hayır mı kalır? Sabır, biraz da zaman Güçten, öfkeden daha yaman. La Fontaine

metin işleme örneği Zihinsel Hazırlık: Metin Adı: ASLANLA FARE Metin Türü: Öyküleyici metin Süre : 4 Ders Saati HAZIRLIK Araç-Gereç Hazırlığı Defter ve kitap hazırlığı Zihinsel Hazırlık: Öğrencilere resimler gösterilir ve üzerinde konuşmaları istenir. Sizce bir işi yapmak için güçlü olmak önemli midir? Yardımlaşma için fiziksel güce gereksinim duyuyor musunuz? Hiç beklemediğiniz bir zamanda hiç beklemediğiniz birinden iyilik gördünüz mü? Yardımlaşma önemli midir?

metin işleme örneği Anahtar sözcükler: “aslan yürekli olmak, yardım, pençe, kemirmek, canını kurtarmak,” sözcüklerinin ve deyimlerinin anlamlarını sınıfça tartışınız, ve içinde bu deyimlerin geçtiği farklı cümlelerle öğrencilerin deyimlerin anlamını bulmalarına yardımcı olunuz.

Metni Tanıma ve Tahmin Etme : Öğrencilerinizden, metnin resminden, ilk ya da son cümlesinden yararlanarak metnin içeriğini tahmin etmelerini ve tahminlerini not etmelerini isteyiniz. (1. Etkinlik) Bu etkinliğin amacına ulaşması, öğrencilerin bu metinle ilk defa karşılaşması ile olasıdır. Bu tür etkinliklerde kitaptaki metinler yerine öğretmenin bulacağı öğrencinin önceden okumadığı metinler olması gerekir. Amaç Belirleme: Öğrencilere bu metni neden okuduklarını sorarak okuma amacını belirleyiniz.

metin işleme örneği ANLAMA 1. Dinleme, okuma görsel okuma görsel sunu, söz varlığını geliştirme Dinleme Amaç, yöntem ve tekniklerinizi öğrencilerinizle beraber belirledikten sonra metni öğrencilerinize okuyunuz. Numaralandırılmış yerlerde durarak öğrencilerinize tahmin çalışması yaptırınız. Okuma Okuma, amaç, yöntem ve tekniklerinizi öğrencilerinizle beraber belirledikten sonra örnek okuma yapıp, metni öğrencilerinize sesli olarak okutunuz. Okuma sayısını belirlerken ve paylaşmalı okuma gerçekleştirirken; bütün sınıfa okuma yaptırma kaygısı duyulmamalıdır. Öğrencilerin ilgi ve gereksinimleri göz önünde tutulmalıdır

Okuma sonrası metinle resim ilişkisini sorgulamalarını sağlayınız. metin işleme örneği Görsel okuma Okuma sonrası metinle resim ilişkisini sorgulamalarını sağlayınız. Bilinmeyen Sözcüklerle Çalışma Öğrencilerden metinde geçen anlamını bilmedikleri sözcükleri belirlemelerini ve arkadaşlarıyla tartışmalarını isteyiniz.

Metne uygun başka başlıklar bulmalarını isteyiniz. metin işleme örneği 2. Metni İnceleme Aslanla Fare metnini hikaye haritası ile ifade etmelerini isteyiniz. (2. etkinlik) Öğrencilerden metinle ilgili olarak kendilerine ilginç gelen bir bölümü resimlemelerini isteyiniz. Metne uygun başka başlıklar bulmalarını isteyiniz. 3.Söz Varlığını Geliştirme Öğrencilerinizden yeni öğrendikleri sözcüklerin anlamlarını pekiştirmeye yönelik sözcüklerinin geçtiği bir öykü kurmalarını isteyiniz. bu sözcüklerin onlara çağrıştırdıkları diğer sözcükleri çıkarmalarını isteyiniz.

METİN ARACILIĞIYLA ÖĞRENME metin işleme örneği METİN ARACILIĞIYLA ÖĞRENME Günlük Hayatla İlişkilendirme: İyilik yapmanın önemi nedir? Ne tür iyilikler yapabiliriz ve iyilik yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Diğer Derslerle İlişkilendirme: Hayat Bilgisi dersinde “Birey ve Toplum Ünitesi” ile ilişkilendirilebilir. Araştırma Konusu: Çevrenizde hangi yardım kuruluşları olduğunu ve ne tür yardım etkinlikleri gerçekleştirdiklerini araştırınız.

KENDİNİ İFADE ETME Yazma metin işleme örneği KENDİNİ İFADE ETME Yazma Öğrencilerinize “neden-sonuç ilişkileri kurma” kazanımını gerçekleştirmek amacıyla metnin sonucunu değiştirerek yeniden yazmalarını isteyiniz. Konuşma “Siz iyilik yaparken nasıl davrandınız, kendinizi nasıl hissedersiniz?” konusunda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini sözlü olarak ifade etmelerini sağlayınız. Görsel Sunu Metinle ilgili olarak düşüncelerini drama etkinliği ile gerçekleştirmelerini isteyiniz.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME metin işleme örneği ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Kendini Değerlendirme Formu’ndan yararlanarak öğrencilerin kendilerini değerlendirmelerini sağlayınız. Öğrencilerinizi, çalışma kağıtlarını ve gözlem formlarını kullanarak değerlendiriniz.