VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
(REHBERLİK DANIŞMANI)
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Semineri ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

ÖNCELİKLE ŞU DÜŞÜNCELERLE DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAYIN “Bugün, günümde değilim.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?” “Her şey kötü gidiyor.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Fen bilgisi ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa yine mi ders?”

DERS ÇALIŞMA NEDİR? VERİMLİ

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PLANLI VE PROGRAMLI OLARAK KULLANMAKTIR.

Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Tam tersine belli bir plan ve program dâhilinde hem ders çalışırken hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırarak bunlardan zevk almaya yardımcı olmaktır.

İ N S A N I N E Ğ İ T İ M MESLEĞİNİ, ÖZEL HAYATINI AİLESİNE SAĞLAYACAĞI FAYDALARI TOPLUMDAKİ YERİNİ BELİRLER.

B A Ş A R I BELİRLEDİĞİNİZ AMAÇLARA ÇEŞİTLİ ZORLUKLAR YAŞAMANIZA RAĞMEN ULAŞILMASINA DENİR.

BAŞARININ SIRRI

PLANLI YAŞAM PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK

BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN AMAÇLARIMIZ 1. YETENEĞİMİZE UYGUN OLMALIDIR. 2.GELECEKTEN BEKLENTİLERİMİZE UYGUN OLMALIDIR. 3. O ALANA İLGİ DUYUYOR OLMAMIZ GEREKİR.

“İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR.” BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA AKLINIZ ONU YAPMAK ÜZERE ÇÖZÜMLER BULMANIZA YARDIM ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAR.

BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR ! BAŞARI ÇOK ÇALIŞMAYLA DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAYLA GERÇEKLEŞİR

ETKİLİ ÖĞRENMENİN ŞARTLARI UYANIKLIK VE DİKKAT MOTİVASYON AKTİF KATILIM DÜZENLİ TEKRAR ETMEK PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAK

Dersi dinleme ve not tutmanın önemi!!!! Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. Ders sırasında duyduklarınızı, ders sonunda hatırlamıyorsanız, derste anlatılanları dinlememişsiniz demektir.

DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz. Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız. Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcükleri işaretlemeli ya da not almalıyız. Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.

Eğer öğretmen çok hızlı anlatıyorsa; Öğretmenden daha yavaş anlatmasını ya da tekrar etmesini isteyebiliriz. Defterimizde yeterince boş yer bırakıp dersten hemen sonra eksikleri yazabiliriz. Dersten sonra öğretmene sorularımızı sormalıyız. Derse girmeden ders konusunu gözden geçirmeliyiz.

DERSTE VEYA ÇALIŞIRKEN NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR? Not tutma aktif katılımı sağlar. Böylece dikkatinizi öğrenilen konuya vermenize yardımcı olur. Not tutmanın bir diğer faydası ise derste öğrenilenlerin unutulmasını engellemesidir.

“İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMANIN TEMEL ŞARTI İYİ NOT TUTMAK, İYİ NOT TUTMANIN YOLU DA İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAKTIR.”

Genel olarak dörttür not tutma vardır: 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma

PROGRAMLI ÇALIŞMA İLE ; Daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşabilirsiniz. Ders dışındaki faaliyetlere daha fazla zaman ayırabilirsiniz.

BİR ÇALIŞMA PROGRAMINDA Uykuya ayrılan zaman Okul veya dershaneye ayrılan zaman Çalışma için ayırdığınız süre Dinlenme ve eğlenme için ayrılan zaman Tekrarlar için ayrılan zaman Hangi ders ve konunun çalışılacağı

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ? Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Bir derse ait çalışma süresi 3-4 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde televizyon, bilgisayar ya da cep telefonuyla ilgilenilmemelidir.

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ? Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. Her ders için en uygun çalışma süresi 40-45 dakikalık çalışma sonunda 5 – 10 dakika bir ara vererek devam etmektir

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ? Çalışmak için belirlediğiniz saatler , yorgun olmayacağınız saatler olsun. Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin. AYRICA Her gün 8 saat uyku için zaman ayırın.

PROGRAMLI ÇALIŞMANIN FAYDALARI Programlı çalışma ile daha az zamanda daha çok verim elde etmeniz mümkündür. Programlı çalışma ile ders dışındaki aktivitelere de zaman ayırmış olursunuz. Çalışmalarınızı düzene sokarsınız.

PROGRAMLI ÇALIŞMANIN FAYDALARI Öğrenilecek konunun kısa bir zamana sıkıştırılması yerine, uzun zamana yayılarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar. Bilinçli bir plan yapmanız, derse kendinizi daha kolay vermenizi sağlar. Düzenli olarak çalıştığınızda bir konuyu kolay kolay unutmayacağınızdan sizleri daha bilgili bir kişi yapar.

Planı Aksatan Faktörler

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Müzik eşliğinde çalışmak, Zorlanılan derslerin dışlanması, Aşırı kaygı, Yatarak çalışmak, Çalışma anında hayallere dalmak,

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Televizyon izlemek Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak, Plansız programsız çalışmak Düzenli tekrarlar yapmamak, Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılmak…

Dersleri tekrar etmek önemliiiiii İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar. Bu yüzden derste öğrenilenlerin tekrar edilmesi verimli çalışma açısından çok önemlidir.

UNUTMAYI ÖNLEMEK İÇİN!!! Zihinsel tekrar yapma Düzenli not tutma Tekrar amaçlı özetler çıkarma Kısa tekrarlar yapma

ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALIDIR????? Dikkati dağıtacak nesneler ortalıktan kaldırılmalıdır. Çalışılacak dersin kitapları ve defterleri masanın üzerinde olmalıdır. Masanın üzerinde yiyecek ve içecek olmamalıdır. Masa, sadece çalışmak için kullanılmalı, başka amaçlarla kullanılmamalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALIDIR????? Ortamın ışıklandırması gözü yormayacak ya da uyku getirmeyecek düzeyde olmalıdır. Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Çalışma masası pencereden uzakta olmalıdır. Çalışmaya başlamadan önce temel ihtiyaçlar giderilmelidir. Ders çalışma masasında bir şey yenilip içilmemelidir.

GENEL OLARAK VERİMLİ BİR ŞEKİLDE DERS ÇALIŞABİLMEK İÇİN; Amaçlarınızı belirleyin Plan yapın Ders çalışma alışkanlıklarınızı tanıyın Zamanınızı verimli kullanın

GENEL OLARAK VERİMLİ BİR ŞEKİLDE DERS ÇALIŞABİLMEK İÇİN; Uygun bir çalışma ortamı seçin Derse hazırlıklı gidin Not tutun Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önleyin

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER