VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HEDEF VE MOTİVASYON BAHAR DOĞAN UTKU KOLEJİ REHBERLİK BİRİMİ.
Advertisements

DÜZLEM DERSHANESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
Fen Bilimleri Merkezi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Hareketlerimizin kaynağı
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
MOTİVASYON NEDİR? İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
BAŞARI VE MOTİVASYON MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
NİÇİN ÇALIŞMALIYIM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
MOTİVASYON.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BAŞARI VE MOTİVASYON.
MOTİVASYON.
BAŞARABİLMEK.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Kemal Ural Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
MOTİVASYON Hazırlayan: Şenol GÖKSOY Bayramiç İmam Hatip Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
MOTİVASYON VE VERİMLİ ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hazırlayan Hatice PAKSOY
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
1 MOT İ VASYON ARDAHAN REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ.
Pozitif Psikoloji Uzm. Psk. Aslı BAŞABAK.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
MOTİVASYON.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MOTİVASYON VE HEDEF.
EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Ferhat GÜNENÇ Okul Rehber Öğretmeni

NASIL ETKİLİ ÇALIŞILIR? Hedefini Ve Amacını Belirle Başaracağına Tüm Kalbinle İnan Çalışma Sistemini Gözden Geçir Haftalık Program Hazırla Programı Kararlı Biçimde Uygula Derse Hazırlıklı Git Dersi Derste Anla Mutlaka Tekrar Yap

ETKİLİ ÇALIŞMAKTAN GEÇMEKTEDİR. BAŞARIYA GİDEN YOL, ÇOK ÇALIŞMAKTAN DEĞİL, ETKİLİ ÇALIŞMAKTAN GEÇMEKTEDİR.

PLAN NEDİR? Plandan kasıt, sınav gününe kadar; - hangi dersin - hangi zaman diliminde - nasıl çalışılacağının tasarlanmasıdır.

PLAN YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Plan gerçekçi olmalı Çalışabileceğiniz süreyi belirleyin(40-50 dk.) Her gün aynı saatte, aynı yerde derse başlayın Aynı türden dersler yerine farklı ders çalışın Zor anlaşılan dersleri zihnin en açık saatine koyun Yemekten yarım saat sonra başlayın. Tv, müzik, telefon, poster olan yerlerde ve cam kenarlarında ders çalışmayın

NOT TUTMA Derste edilgin durumdan etkin duruma geçersiniz Dersi dinlemeye konsantre olmanızı sağlar Dikkatiniz dağılmaz Zaman ve enerjiden ekonomi sağlarsınız Sınavdan önce yaşadığınız kaygı azalır Sınavlarda çıkacak soruların neler olacağını önceden bilirsiniz.

İDEAL DERS ÇALIŞMA SÜRESİ Verimli ders çalışmada en yararlı zaman planlamasının çalışmaya birer saatlik süreler ayrılması olduğu söylenebilir: - 35-40 dk ders - 10 dk tekrar - 10-15 dk dinlenme zamanı

NELERİ UNUTMAYIZ? HATIRLARIZ… Okuduklarımızın----------------- %10’ unu Duyduklarımızın----------------- %20’ sini Gördüklerimizin----------------- %30’ unu Hem görüp, hem duyduklarımızın --- %80’ ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimizin ---------------- %90’ ını HATIRLARIZ…

EN ÇOK UNUTULANLAR Tam anlaşılmamış konular Rastgele öğrendiklerimiz Aralıksız uzun süre çalışma ile öğrendiklerimiz Tekrarlanmayan bilgiler İstenmeden zorunluluk hissiyle öğrenilenler Düşünülmeden ezberlenen bilgiler

EN AZ UNUTULANLAR Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler 40 dk (öğren)+10 dk (tekrar)+10 dk (dinlen) ile öğrenilenler Çok tekrarlanan bilgiler İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler Üzerinde düşünülerek öğrenilenler Düşüncelerimizi onaylayan bilgiler Daha da artırılabilir.

NEDEN DÜZENLİ TEKRAR? Öğrendiklerimizi unutmayız Konu daha kolay anlaşılır Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır Bilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır. Sınava daha az kaygılı gireriz. Sınav gecesi çalışma günü kurtarmak ve geçer not almak için yapılır.

DERS ÇALIŞMANIZI ENGELLEYEN VE MOTİVASYONUMUZU BOZAN ETKENLER

A) ÇALIŞMA İSTEKSİZLİĞİ Hedef tespiti yapmamak, Plansız çalışmak, Çalışılacak konuyu/dersi anlamamak, Çalışılacak yerin çok olması, Çalışmayı ertelemek, olarak sıralayabiliriz.

ÇALIŞMA İSTEKSİZLİĞİNİ ORTADAN KALDIRMAK İÇİN Ders çalışmayı bir İHTİYAÇ olarak gör. HEDEF tespiti yap. ANLA – SOR. Dersi EĞLENCELİ hale getir. Bütünü PARÇALARA ayır.

Başarıyı HAYAL ET. GRUP çalışması yap Başarıyı HAYAL ET. GRUP çalışması yap. Belirsizliği ortadan kaldırmak için PLAN YAP. Hayata OLUMLU BAK. Her şey düşüncede başlar.

B) ENDİŞEYE KAPILMA Sınavlara hazırlanan bir genci endişelendiren iki durum vardır: 1) Deneme Sınavlarının sonuçları, 2) Konuları yetiştirememe düşüncesi. Bu endişeleri yenmek için: a) Deneme sınavlarını bir boy aynası gibi düşünün b) Planlı programlı çalışın.

C) KENDİNE GÜVENSİZLİK Öncelikle kendinizi her yönünüzle çok iyi tanıyın. Performansınızı ve yapabileceklerinizi tespit edin. Bilinçaltınıza daima başarabileceğinize dair olumlu mesajlar gönderin.

D) BAŞARACAĞINA İNANMAMA Sınava hazırlanan bir gencin önündeki en büyük engel nedir? Sayısı çok fazla olan rakipleri mi? İyi bir okulda okumuyor olması mı? Yeterli ölçüde ders çalışma ortamına sahip olamayışı mı? Yoksa bizzat sınavın kendisi mi? HANGİSİ?

Kişinin Önündeki En Büyük Engel KENDİSİDİR

E) UMUTSUZLUĞA KAPILMA PES ETME Olmuyor… Ne yaparsam yapayım sonuç değişmiyor… Boşuna uğraşıyorum… Siz de bu sözcükleri sık sık kullanıyorsanız pes etmeye başladınız demektir. Ve pes etmeye başlamak her şeyin sonunu hazırlar. Tüm emeğiniz, çabanız boşa gider.

KÖPEKBALIĞI VE KÜÇÜK BALIK Bilim adamları ortadan camla ayrılan büyük bir akvaryumun içine bir köpekbalığı ve bir balık yerleştirir. Köpekbalığı karşısındaki balığı yiyebilmek için günlerce uğraşır. Balığa ulaşmak için her hamle yaptığında aradaki cam bölmeye çarpar. Yüzlerce denemeden sonra artık pes eder ve balığı yemekten vazgeçer. Bilim adamları bir süre sonra aradaki cam bölmeyi kaldırırlar. Sonuç ilginçtir. Köpekbalığı artık balığı yemek için hiçbir girişimde bulunmamaktadır. Yani PES ETMİŞTİR. Üstelik önünde hiçbir engel kalmamasına rağmen.

ÖYLEYSE; UNUTMAYIN! Ne olursa olsun asla pes etmeyin ve vazgeçmeyin! Aynen sular gibi... UNUTMAYIN! Mermeri delen; suyun gücü değil devamlılığıdır.

F) ÇEVRE Çevrenizde bulunan kişiler motivasyonunuzu bozacak bazı sözler söyleyebilirler. Lütfen bu gibi engellere takılıp kalmayın. Nasıl bir performans sergileyeceğinizi en iyi siz biliyorsunuz.

G) AİLE Ailenizin sizi başkalarıyla kıyaslaması, Size yeteri kadar destek olmaması, Küçük kardeşler Siz tam konsantrasyonunuzu sağlamış çalışırken sizden bir şey yapmanızı istemeleri,

H) ARKADAŞLARINIZDAN YARARLANIN Başarılı olan bir arkadaşınıza: - Nasıl çalıştığını sorup bu işin sırrını öğrenin. Mümkün oldukça grup çalışması yapın Takıldığınız yerleri arkadaşlarınıza ve öğretmenlerinize sorun.

KISACA Kendi Kendinizi Motive Etmek İçin; Yapacağınız çalışmaları ertelemeyin, İnanın. Merak edin. Dersi ve çalışmayı sevin. Somut hedeflere kilitlenin. Moralinizi bozmayın. Başarısız olmaktan korkmayın. Kendinize ödül verin. İsteyin ve azimli olun.

KEŞKE!!! DEMEMEK İÇİN ZAMANINIZI İYİ DEĞERLENDİRİN.

MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle motivasyonun önündeki engellerin kaldırılması gerekir. Bu engeller; Çalışmaya Başlayamamak Çalışmayı Sevmemek Başka Şeyler Yapmayı İstemek

ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMAK Çalışmaya başlayamamanın nedeni çalışılması gereken dersi veya konuyu sevmemektir. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Neden çalışmanız gerektiğini düşünün, Çalışacağınız konuyla ilgili, ilginizi çekecek sorular çıkarın ve bunlara cevap arayın. Dersin veya konunun sevebileceğiniz bölümlerini düşünün.

ÇALIŞMAYI SEVMEMEK Çalışmayı sevmemenin en büyük nedeni çalışılacak dersi veya konuyu anlamamaktır. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Çalışılacak olan konuyu farklı kaynaklardan çalışın, Hedefinizi parçalara bölün, Hedefinize ulaştığınızı hayal edin, Grup çalışması yapmayı deneyin

BAŞKA ŞEYLER YAPMAYI İSTEMEK Bu durum çalışmaktan verim alamamaktan kaynaklanır. Verim alamamanın nedeni ise öğrenilenlerin günlük hayatta gerekliliğine inanmamaktır. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Öğrendiğiniz bilgilerin sınavda karşınıza çıkacağını düşünün, Sorumluluğu ele alın, hayatınızla ilgili kararlar almayı bahanelerle engellemeyin.

"Ders çıkarılan bir başarısızlık, bizim yeni sorunları göğüslememiz için gerekli yeteneği artıran bir tecrübe ve bir kaynak sunar." Thomas Edison

DERS ÇALIŞIRKEN DİKKAT ETMENİZ GEREKEN NOKTALAR

DERS ÇALIŞIRKEN AYRI BİR ODANIZ VEYA SİZE AİT BİR DERS ÇALIŞMA KÖŞENİZ OLSUN

NE RAHAT BİR KOLTUKTA, NE DE ÇOK RAHATSIZ BİR SANDALYEDE OTURULMAMALIDIR.

TELEFONLA GÖRÜŞME, TELEVİZYON İZLEME, MÜZİK DİNLEME, BİR ŞEYLER ATIŞTIRMA VB GİBİ DURUMLAR ÇALIŞMANIN SONUNDA ÖDÜL OLARAK KULLANILMALIDIR. .

TV İZLEYEREK YA DA MÜZİK DİNLEYEREK DERS ÇALIŞMAYIN

DERS ÇALIŞIRKEN VERİMLİ OLDUĞUN ZAMANLARI KEŞFET

DİKKATİNİZİ TOPLAMADAN DERSİN BAŞINA OTURMAYIN VARSA ÖNCE SİZİ MEŞGÜL EDEN SORUNLARINIZI ÇÖZMEYE ÇALIŞIN

SİZİ ÇALIŞMANIZDAN ALIKOYACAK KİŞİLERE, DURUMLARA “HAYIR” DEMESİNİ BİLİN

OLUMLU DÜŞÜNÜN, ÖĞRENMENİN TADINA VARIN

ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE ÇALIŞMA SIRASINDA GEREKLİ OLACAK BÜTÜN MALZEMENİN EL ALTINDA BULUNMASI, DİKKATTE KOPMALARA YOL AÇACAK KESİNTİLERİ ÖNLEMEK AÇISINDAN YARARLIDIR.

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. BAŞARILAR Ferhat GÜNENÇ Okul Rehber Öğretmeni